کد خبر 859964
تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۹
شهید و شهادت - لاله - تشییع

مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان قم گفت: تاکنون ۳۰۰۰جلد از وصایا و خاطرات شهدای استان قم در قالب کتابچه های کوچک و کم حجم تهیه و توزیع شده است.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، سرار سید جواد هاشمی اظهار کرد: به منظور معرفی شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ارتباط نسل‌های امروز با شهدا در قالب کتابچه‌های کوچک ۱۷ صفحه ای، ‌وصایا و خاطرات شهدا از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران چاپ و توزیع شده است.


وی اضافه کرد: این کتابچه‌ها شامل زندگینامه، ولادت، احساس مسئولیت پذیری، نوجوانی، مجروحیت و شهادت، سجایای اخلاقی، ‌خاطرات خانواده و همرزمان، وصیت نامه، ‌محل دفن شهید،‌کرامات شهید و تصاویر شهید است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور جانبازان اظهار کرد: این طرح به منظور توزیع کتابچه‌های کوچک در یادواره‌های شهدا و مراسم‌هایی که مزین به نام شهدا است و حتی در کتابخانه اماکنی که مردم تجمع و ساعات انتظار دارند، از سوی منطقه یک بنیاد شهید وامور ایثارگران استان قم به عنوان یک طرح ابتکاری چاپ و توزیع می‌شود.

سردار هاشمی بیان کرد: تا کنون کتابچه شهید سید علی اکبر نظری ثابت،‌ شهید کمال کورسل، شهید صدوق اراکی، ‌شهید سید مجتبی صالحی خوانساری و از شهدای مدافع حرم ‌ شهید محمد حسین سراجی و شهید سعید سامانلو تهیه و با کمترین هزینه به چاپ رسیده و یا آماده چاپ است.

وی اظهار کرد: خوشبختانه با توجه به حجم کم و جذابیت، این کتابچه‌ها مورد استقبال قرار گرفته و موجب شده تا این طرح همچنان ادامه یابد؛ در این طرح با کاهش هزینه‌ها، کتاب ۱۰۰صفحه‌ای به صورت خلاصه، مختصر، مفید و تاثیر گذار، در ۱۷ صفحه ارائه شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطر نشان کرد: تاکنون نمونه این کتابچه‌ها به استان‌های دیگر، ارگانهای دولتی و نهادها از جمله استانداری، فرمانداری، سپاه علی بن ابیطالب(ع)،‌ مرکز سیره شهدا جهت ارائه به راویان شهدا و سایر دستگاهها ارسال شده است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس