‌مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: ضبط و ثبت خاطرات 1100نفر از والدین شهدای استان قزوین در قالب طرح "اسناد افتخار" به اتمام رسیده است.

‌به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، جلسه بررسی روند اجرای طرح  "اسناد افتخار" با موضوع خاطره‌نگاری والدین شهدا با حضور کارکنان فرهنگی بنیاد مرکز و بنیادهای شهرستان استان قزوین برگزار شد.

در این جلسه، غلامرضا حقایق‌پور، ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبداله‌ الحسین(ع) در دهه‌ی اول ماه محرم اظهار کرد: این دهه فرصت مغتمنی است تا عزاداران حسینی از پیام عاشورا درس بگیرند و آن را در زندگی خود جاری کنند.

وی با اشاره به اجرای طرح "اسناد افتخار" با موضوع خاطره‌نگاری والدین شهدا خاطرنشان کرد: در این طرح، خاطرات والدین شهدا ثبت و ضبط شده تا آیندگان بیشتر با سیره شهدا و نقش آنها در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس آشنا شوند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با بیان اینکه خاطرات شهدا گنجینه‌های ارزشمند دفاع مقدس هستند که در سینه والدین آن‌ها نهفته است، افزود: گردآوری این خاطرات، یک اقدام ارزشی، فرهنگی و ترویجی است و آیندگان با توجه به ظرفیت و امکانات، از این گنجینه بهره‌مند خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، طرح  "اسناد افتخار" با توجه به شعار امسال به صورت جهادی در بنیاد شهید وامور ایثارگران استان قزوین اجرا شده است.

وی افزود: بنیاد استان قزوین با توجه به منابع مالی محدود، توانسته کار بزرگ فرهنگی در جمع‌آوری خاطرات شهدا انجام بدهد که در بنیاد شهید و امور ایثارگران استان‌های سراسر کشور بی‌نظیر بوده است.

حقایق‌پور خاطرنشان کرد: اکنون با تلاش همکاران بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین و ادارات تابعه، جمع‌آوری خاطرات هزار و100 والدین شهدای استان قزوین در قالب طرح "اسناد افتخار" به اتمام رسیده است.

وی با اشاره به اینکه اساس کار بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، تصریح کرد: این نهاد با اجرای کارهای فرهنگی در اشاعه‌ی این فرهنگ در سطح جامعه تلاش می‌کند تا بتواند به وظیفه اصلی خود عمل کند.
این مسئول با اشاره به اینکه مشکلاتی که امروز در جهان اسلام وجود دارد به دلیل دور شدن از ارزش‌های اسلامی است، اظهار کرد: بایستی این ارزش‌ها بیشتر به مسلمانان شناسانده شود تا مشکلات کاهش یابد.

به گزارش ایسنا، طرح  "اسناد افتخار" از دی ماه سال 94 آغاز شده و در مدت 9 ماه، جمع‌آوری خاطرات هزار و 100 نفر از والدین شهدای استان قزوین به اتمام رسیده است.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس