معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: امسال 540 عنوان پایان نامه و کتاب در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مورد حمایت این بنیاد قرار گرفته است.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، میعاد صادقی گفت: با مشارکت بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور و نهادها و ارگانهای دولتی در کشور، 400 عنوان کتاب به صورت مشارکتی ، 100 عنوان کتاب و 40 پایان نامه به صورت کامل مورد حمایت این بنیاد قرار گرفت و به چاپ و نشر رسیده است.

وی با اشاره به اینکه تشکل های شاهد و ایثارگری بازوان فکری و اجرایی بنیاد شهید و امور ایثارگران در کشور هستند، خاطرنشان کرد: 100 تشکل استانی و 54 تشکل ملی که در استانها نیز دفتر دارند با بنیاد شهید و امور ایثارگران همکاری دارند.

وی ثبت و ضبط خاطرات شفاهی و سبک زندگی شهدا، والدین و خانواده های شهدا را اصلی ترین برنامه بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در حوزه پژوهشی و ترویجی عنوان کرد.

صادقی ادامه داد: اکثر والدین شهدا در آستان 70 یا 80 سالگی هستند و ممکن است فرصت طلایی ثبت خاطرات شهدا نزد آنان از دست برود.

وی افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با تقسیم بندی استانها در پنج منطقه، ثبت و ضبط خاطرات شفاهی و سبک زندگی شهدا، والدین و خانواده های شهدا و همچنین سیره عملی زندگی جانبازان و ایثارگران را در طول سه سال هدف گذاری کرده است.

وی با اشاره به سیاست بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور برای در اختیار گذاشتن اسناد، وصایا و کتب مربوط به شهدا برای جامعه، به طرح دیجیتال سازی کتابهای کتابخانه تخصصی ایثار و شهادت در این بنیاد اشاره کرد.

معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور اظهار داشت: تا پایان سال جاری 700 عنوان کتاب این کتابخانه به صورت دیجیتال و تحت محیط وب در اختیار هموطنان و پژوهشگران این حوزه قرار می گیرد.
 منبع: ایثار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس