کد خبر 859807
تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۴
جودو

عضو سابق تیم ملی جودو گفت: تیم ملی جودو با ترکیب 8 ملی پوش در مسابقات کاپ آزاد روسیه حضور پیدا کرد که در مجموع یک دقیقه و 27 ثانیه روی تاتامی حضور داشتند که این آمار فاجعه است.

به گزارش مشرق، مسعود خرابات در پاسخ به این سوال که نظر شما در مورد نتایجی که تیم ملی جودو در مسابقات اخیر کسب کرده است، چیست: گفت: متاسفانه نتایجی که جودو در رویدادهای مختلف کسب می‌کند، غیرقابل قبول است. با نتایج زشت و ضعیفی که ما در مسابقات مختلف کسب می‌کنیم حالا دیگر همه دنیا به ما می‌خندند. شاید مردم عادی جامعه مطلع نباشند که کیفیت مسابقات کاپ آزاد روسیه در چه سطحی برگزار شد، اما ما که جزء خانوده این رشته هستیم می‌دانیم که این رقابت‌ها در پایین‌ترین سطح ممکن برگزار شده است. حتی روس‌ها به خاطر پایین بودن کیفیت مسابقات از نفرات جوان خود را در این رقابت‌ها استفاده کردند و از نفرات فیکس خود استفاده نکرده بودند. متاسفانه 8 ملی‌پوش کشورمان که در این رقابت‌ها حضور داشتند مقابل حریفان خود ایپون شدند و از گردونه رقابت‌ها حذف شدند و این یک آمار فاجعه‌بار است. ملی پوشان جودو کشورمان در کاپ آزاد روسیه در مجموع یک دقیقه و 27 ثانیه روی تاتامی کاپ آزاد حضور داشتند که این نتایج واقعا خجالت‌آور است.


خرابات در پاسخ به این سوال که نظر شما در مورد مسابقات گرندپری چین و حذف 4 ملی‌پوش کشورمان از گردونه رقابت‌ها چیست‌، گفت: قبل از مسابقات گرند پری چین ما در هر رویدادی که حضور پیدا کردیم آن مسابقات یک بازی بیشتر نبود. از رقابت‌های گرند پری چین کارمان شروع شده و در واقع کسب سهمیه المپیک از این مسابقات آغاز شده است. متاسفانه در این رقابت‌ها هم شاهد بودیم هر 4 ملی‌پوش اعزامی به چین از گردونه رقابت‌ها حذف شدند. برای کشورهای دیگر مسابقات گرند اسلم مهم است نه مسابقات گرندپری، اما ما شاهدیم که تیم ملی را به کاپ آزاد روسیه که یک تورنمنت بسیار سطح پایینی است اعزام می‌کنند، اما باز هم در این مسابقات بچه‌های ما شکست می‌خورند. ما دیدیم که در گرندپری چین چه فاجعه‌ای رخ داد. من نمی‌خواهم زحمات بچه‌های تیم ملی را نادیده بگیرم. این ضعف کادر فنی تیم ملی را نشان می‌دهد که او هیچ توانایی فنی ندارد که بازیکنان به این شکل از گردونه رقابت‌ها حذف می‌شوند.

عضو سابق تیم ملی جودو در ادامه صحبت‌های خود، خاطر نشان کرد: نتایج رخ داده در مسابقات اخیر یک فاجعه است. ما باید بدانیم کارمان از گرند پری چین آغاز شده که متاسفانه نتایج هم به هیچ عنوان قابل قبول نیست. اگر مسابقات بعدی در اروپا برگزار شود تمام نفرات خوب دنیا در این مسابقات حضور پیدا می‌کنند و آن وقت ما دیگر حرفی برای گفتن نخواهیم داشت. وقتی در رقابت‌های سطح پایین‌تر به این شکل ملی‌پوشان شکست می‌خورند؛ دیگر نباید انتظاری از ملی‌پوشانمان در مسابقات پیش رو داشته باشیم.

خرابات در پاسخ به این سوال که به نظر شما چه دلیل دارد که جودو در مسابقات بین المللی نمی‌تواند نتیجه کسب کند، عنوان کرد: من مصاحبه‌ای را با رسانه‌های مختلف داشتم و صحبت‌های زیادی را مطرح کردم و با تمام مشکلاتی که برایم درست کردند اما سرسختانه روی تمام حرف‌هایم هستم. کادر فنی تیم ملی یکی از معضلات اصلی جودو است؛ بنده به رئیس فدراسیون پیشنهاد می‌کنم اگر قرار است در بازی‌های آسیایی جودو مدال بگیرد باید کادر فنی تغییر کند. کادر فنی تیم ملی واقعا از لحاظ فنی هیچ داشته‌ای ندارد و اینطور باید بگویم زمانی که بازیکنان تیم ملی از لحاظ فنی بالاتر از سرمربی باشند آن کادر فنی به درد تیم ملی نمی‌خورد. در حال حاضر نیز شرایط به همین شکل است منصوری هیچ دانش فنی برای ارائه کردن به ملی‌پوشان ندارد.

وی در ادامه صحبت‌های خود، خاطرنشان کرد: ما 4 ملی‌پوش را به مسابقات گرند پری چین اعزام کرده‌ایم که روی هم رفته کلا بچه‌های تیم ملی 7 دقیقه بیشتر روی تاتامی نبودند که این آمار واقعا یک فاجعه‌ است. من باید به یک نکته اشاره کنم؛ تفاوت فدراسیون فعلی با فدراسیون قبلی تنها در خرج کردن دلارهای فراوان است. در حال حاضر فدراسیون فعلی به هر سفری که بخواهد اراده کند می‌رود حتی اگر تیم ملی هیچ نتیجه‌ای هم نگیرد، اما فدراسیون قبلی بودجه اعزام نداشت. سوال من این است؛ چرا دوره قبل به این فدراسیون بودجه نمی‌دانند تا تیم به مسابقات اعزام شود، اما حالا شاهدیم با تمام ناکامی‌ها جودو در رویدادهای مختلف شرکت می کند و هیچ نتیجه‌ای هم بدست نمی‌آورد.

عضو سابق تیم ملی جودو در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به اینکه جودوی ایران با نتایجی که در نوجوانان و جوانان کسب کرده نشان داده این فدراسیون در رده‌های پایه سرمایه‌گذاری نکرده است، گفت: ما برای رسیدن به دانشگاه باید الفبا را یاد بگیریم، اگر الفبا را بلد نباشیم چطور می‌توانیم در دانشگاه درس بخوانیم؟ در حال حاضر شرایط جودوی ما به این شکل است ما هیچ سرمایه‌گذاری در رده‌های پایه انجام نداده‌ایم تا در آینده تیم ملی بزرگسالان پشتوانه‌ای داشته باشد.

وی در پاسخ به این سوال که موضوع مثبت اعلام شدن دوپینگ‌تان چه بود، گفت: من هیچگونه ماده ممنوعه ای مصرف نکردم، چرا که در 38 سالگی نه می‌خواهم عضو تیم ملی شوم نه اینکه می‌خواهم کار دیگری انجام دهم. نمی‌دانم که چرا از بین آن همه افرادی که حضور داشتند به سراغ من آمدند و با سفارش برخی‌ها از من تست دوپینگ گرفتند. آقایان عوام فریبی کردند و خواستند با این رفتارها و رسانه‌ای کردن این موضوع انتقام مصاحبه جنجالی که من انجام داده بودم را از من بگیرند. من دیگر هیچ صحبتی در مورد این آقایان ندارم، چرا که سرمربی تیم ملی از لحاظ فنی دانشی ندارد که بخواهم در مورد او صحبت کنم. فقط باید به این موضوع اشاره کنم که رودکی علیه من صحبت کرده بود و مدعی شده بود خرابات در جودوی ایران به آروزهای خود نرسیده که چنین انتقادهایی کرده و من به یک جمله بسنده می‌کنم آقایان بیایند و بگویند چطور و از چه طریقی در انتخابی‌های تیم ملی شرکت نمی‌کردند و به همه مسابقات بین‌المللی هم اعزام می‌شدند. تمام این صحبت‌ها از سر دلسوزی است و هیچ مشکلی با فدراسیون جودو ندارم، دلسوز این رشته هستم و امیدوارم این صحبت‌ها را به جایی ربط ندهند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس