جودو

در حالی فدراسیون جودو حتی در کسب یک سهمیه در ۴ وزن ممکن برای حضور در المپیک جوانان آرژانتین ناکام بود که این موضوع توسط فدراسیون رسانه ای نشد!

به گزارش مشرق، رقابت های المپیک جوانان مهر ماه سال جاری در رشته‌های مختلف ورزشی و به میزبانی کشور آرژانتین برگزار می‌شود.

در رشته جودو قرار است این رقابت‌ها در ۴ وزن پسران با حضور ۴۳ جودوکار و ۴ وزن دختران با حضور ۴۳ جودوکار از کشورهای مختلف جهان که موفق به کسب سهمیه حضور در این رقابت‌ها شده‌اند، برگزار شود.

تیم ملی جودوی نوجوانان ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا که ۲۰ اردیبهشت ماه به میزبانی بیروت لبنان برگزار شد، با ۱۰ جودوکار و هدایت امین شاطرزاده و سرپرستی محمدرضا رودکی تنها موفق به کسب یک مدال برنز توسط ابوالفضل شجاعی در وزن ۹۰- کیلوگرم شد و با حذف ۹ جودوکار دیگر به کار خود پایان داد؛ نمایشی که نشان داد جودوی ایران در رده نوجوانان نیز همچون دیگر رده‌های سنی با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند.

پس از این رقابت‌ها و با توجه به تک مدال برنز شجاعی برای ایران، فدراسیون جودو برای کسب سهمیه المپیک آرژانتین این جودوکار را در سکوت خبری به دو رویداد کاپ آسیا در هنگ کنگ و کاپ آزاد آسیا در ماکائو اعزام کرد، ۲ رویدادی که به ترتیب در تاریخ ۷ تیر و ۲۱ تیر برگزار شد اما سهم تنها نماینده جودوی ایران در این رقابت‌ها چیزی جز حذف زودهنگام و ناکامی در کسب سهمیه المپیک نبود.

شجاعی در هنگ کنگ در همان دور نخست به جودوکار گمنام تاجیک باخت، سپس در گروه بازنده‌ها حریف مغول را برد اما در ادامه به حریفی از پاکستان باخت. شجاعی به عنوان بهترین جودوکار تیم ملی و تنها مدال آور ایران از نمایندگان کشورهای تاجیکستان و پاکستان که هیچ جایگاهی در جودو ندارند شکست خورد و حذف شد و خبر آن نیز بر روی سایت فدراسیون قرار نگرفت!

شجاعی ۲ هفته بعد اینبار در کاپ آزاد آسیا و باز هم  در سکوت خبری فدراسیون در ماکائو به روی تاتامی رفت تا شاید بتواند سهمیه حضور در المپیک را کسب کند. وی در این رقابت‌ها ابتدا به حریف آلمانی باخت سپس در گروه بازنده ها ابتدا حریف مغول را برد اما در مبارزه بعدی به دیگر حریف مغول باخت و اینبار نیز حذف شد تا جودوی ایران حتی توانایی کسب یک سهمیه المپیک را نیز نداشته باشد.

حال با توجه به اختصاص ۸ وایلدکارت فدراسیون جهانی برای حضور در این رقابت‌ها، فدراسیون جودو سخت در تکاپو است تا بتواند به این شیوه نماینده‌ای در المپیک جوانان ۲۰۱۸ داشته باشد!

در شرایطی که با وجود مشکلات حاد اقتصادی، فدراسیون جودو بودجه زیادی از بیت‌المال را برای اعزام چند جودوکار به انواع و اقسام تورنمنت‌ها و مسابقات بین‌المللی طی دو سال اخیر صرف کرده، شاهد هیچگونه پیشرفتی در کار شاگردان محمد منصوری در تیم ملی بزرگسالان نبوده‌ایم و این موضوع باعث شده توجه لازم به سایر رده‌های سنی نیز نشود و به باد فراموشی سپرده شوند تا تمام پتانسیل جودوی ایران در دو یا سه جودوکار مثل جواد محجوب و سعید ملایی خلاصه شود.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس