میتسوبیشی، طراحی مفهومی خود را از سیستم جدید هوشمند و رابط بین راننده و خودرو را عرضه کرد

به گزارش گروه خواندنی های مشرق، کنجکاوی و بی صبری، برای عرضه و استفاده ی هرچه زودتر از محصولات جدید دنیای پیشتاز تکنولوژی، همواره دو حس جدانشدنی از انسان ها، در مواجه با طراحی های مفهومی محصولاتی است که نوید عرضه ی آن ها، در آینده ای نزدیک، به بازارهای جهانی، داده می شود. همان حسی که با دیدن طراحی مفهومی خلاقانه و ابتکاری سیستم خودروی هوشمند شرکت میتسوبیشی، به نام EMIRAI، به انسان القا می شود.
 

هدایت این سیستم، تماما با استفاده از سیستم های انتقال اطلاعات هندزفری، از شخص به خودرو صورت می گیرد. چیزی که بیشتر شبیه به رانندگی در رویا به نظر می رسد. علاوه بر آن، این سیستم، به شکل کاملا موثری، در رانندگی، مخصوصا در مسیرهای پیچیده، با ارائه ی خدماتی که توضیحات جامعی از آن ها ارائه نشده است، به یاری راننده خواهد آمد. با این اوصاف، این گونه به نظر می رسد که در دهه های آتی، رانندگی بسیار لذت بخش تر و جذاب تر خواهد بود

از میان نوآوری های استفاده شده در این سیستم، می توان به صفحه نمایش لمسی عقب خودرو اشاره کرد که عملا، با دیدن آن ها، صفحات نمایش LCD که امروزه استفاده می شوند، غیرجذاب و ناکارآمد به نظر می رسند.
 
 
علاوه بر تمام این ها، این سیستم، با استفاده از دوربین های مادون قرمز و سنسورهای دوپلر، می تواند دمای صورت اشخاص و ضربان قلب آن ها را اندازه بگیرد. گذشته از این هااین سیستم می تواند در صورت آگاهی از احساس راننده در هر روز خاص (که این آگاهی، توسط خود راننده به سیستم داده می شود)، بصورت هوشمند تنظیمات خودرو را نظیر صندلی، زاویه ی دید آیینه و ... یا حتی استارت زدن ماشین، بدون استفاده از هرگونه سوئیچ، دکمه و یا کلیدی را فراهم کند. حتی دیگر سرنشینان خودرو نیز از قلم نیفتاده و مدنظر قرار گرفته اند. این خودرو، با داشتن صفحه نمایش های لمسی خمیده و سه بعدی، در پشت صندلی های جلو، امکان تفریح و استفاده ی مفید از زمان را برای سرنشینان خودرو، فراهم می آورد.
 

کیوشی ماتسوتانی، مدیر مرکز تحقیق و توسعه ی تجهیزات الکتریکی خودروهای این شرکت، اظهار داشت: ما تکنولوژی های منفرد و منحصربفردی را ارائه می دهیم که آن ها را می توان در تمام خودروها بکار گرفت. اما تا زمانی که تولیدکنندگان خودرو، از تکنولوژی  و قابلیت های عملکردی منحصربفرد و هیجان انگیز چنین سیستم هایی، آگاهی کافی پیدا نکنند، آن ها را بکار نخواهند بست. به همین دلیل، ما این امکان را فراهم آورده ایم تا خود اشخاص مصرف کننده، از نزدیک و به عینه، این تکنولوژی را تجربه کنند. با توجه به استقبال و هیجان بازدیدکنندگان از این تکنولوژی ، پیش بینی می شود که این سیستم، درآینده ای نزدیک تر، نسبت به آن چه که پیش بینی شده بود، به مرحله ی ساخت رسیده و به بازارعرضه  شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس