کد خبر 858265
تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۴
مسعود شجاعی

کاپیتان تیم ملی می گوید به عنوان بازیکنی با تجربه در چشمان و رفتار بازیکنان، عزم، جدیت و همیت برای انجام کاری بزرگ را می بینم.

به گزارش مشرق، مسعود شجاعی از آخرین شرایط تیم ملی در فاصله زمانی اندک تا جام جهانی، توقع بازیکنان از هواداران و رسانه ها، بازیهای دوستانه و شانس ایران برای درخشش در جام جهانی گفت:

 


*همه قدر صعود در دقیقه آخر را بیشتر می دانند
22 روز تنها تا جام جهانی باقی مانده اما حال و هوایی که بین مردم و رسانه هاست، این را نشان نمی دهد و به نظرم این رفتار کمی کم لطفی نسبت به تیم ملی است. انتظار داشتم که هیجانی مانند آنچه پیش از جام جهانی قبلی دیدیم، در بین مردم و رسانه ها باشد و امیدوارم این اتفاق را در همین روزها شاهد باشیم. البته شاید دلیل این مساله این باشد که هر وقت دقیقه آخر به جام جهانی صعود کردیم، بیشتر قدر کاری که انجام شده را می دانستیم اما چون این مرتبه راحت و بی دردسر به جام جهانی رفتیم، به خاطر همین مردم آن هیجان سابق را ندارند و امیدوارم که هر چه به جام جهانی نزدیکتر می شویم این شور و شوق بیشتر شود چون هیجان مردم و هواداران به تیم انرژی می دهد. همینطور برخی رسانه ها به خیلی از موضوعات می پردازند که یک صدم جام جهانی هم اهمیت ندارد. اما درباره تیم من به عنوان یکی از باتجربه ترین بازیکنان تیم ملی، جوی که در تیم می بینم بی نظیر و فوق العاده است. در تیم ملی ترکیبی از بازیکنان جوان و با تجربه را در اختیار داریم. این بازیکنان به همراه تعدادی دیگر از بازیکنان دیگر که در این چهار سال در تیم ملی حضور داشتند و الان نیستند، تیم را تا اینجا بالا آوردیم اما این باعث نمی شود کار و تلاشی که آنها برای تیم ملی انجام داده اند را فراموش کنیم. لیست نهایی را هم سرمربی تیم انتخاب می کند. این تیم ملی است و تیم باشگاهی نیست که دیگر بحث رنگ باشد و سلیقه ای در کار باشد. یکی می تواند نسبت به تیم ملی کشورش حسی نداشته باشد اما نمی شود قبول کرد که کسی مخالف تیم ملی باشد و تیمی که متعلق به یک کشور است را با حرفها و رفتارهایش بکوبد. این بی انصافی است.


*به حمایت بیشتری نیاز داریم
تیم ملی به حمایت همه کشور نیاز دارد. تیم ملی به سختی و با جدیت کار می کند. من به عنوان بازیکنی که چهار تا پیراهن از بعضی از بازیکنان تیم ملی بیشتر پاره کرده ام، در چشمان بازیکنان تیم ملی جدیت, عزم و همتی را می بینم که نشان می دهد که میخواهند کار بزرگی انجام دهند و من به خاطر این روحیه بالا معتقدم که می توانیم موفق شویم. فقط و فقط به تنها چیزی که در حال حاضر نیاز داریم حمایت است. الان از هیچ کس هیچ چیز نمی خواهیم به غیر از حمایت. حمایت مردم، رسانه ها و اتحاد در کشور برای دفاع از این تیم به همه بازیکنان و اعضای کادر فنی انرژی و شور می دهد و این به ما کمک می کند تا بتوانیم روزهای خوبی را برای فوتبال و هواداران در دیدار برابر مراکش به عنوان مهمترین بازیمان و همچنین دیدار برابر تیمهای بزرگی چون اسپانیا و پرتغال رقم بزنیم. جو تیم ملی عالی و فوق العاده است و تنها به همدلی از بیرون از تیم نیاز داریم. هم کادر و هم بازیکنان مصمم و متحد هستند و فضای بسیار خوبی در تیم ملی وجود دارد. تیم ما خیلی جوان شده و فکر می کنم افتادگی، فروتنی و ادب بازیکنان جوان و همینطور فاکتور سخت کوشی آنها می تواند خیلی به تیم ملی کمک کند. امیدوارم این اتفاق خوب در جام جهانی بیفتد و بتوانیم موفق شویم.

*همه چیز درون تیم آماده کار بزرگ تیم ملی است
نه اینکه چون در تیم ملی هستم بخواهم این حرف را بزنم. کسانی که من را می شناسند می دانند که همیشه حرفهایم را زده ام و ابایی هم ندارم که واقعیت را بگویم اما الان فکر می کنم بهترینها برایمان فراهم شده است. ما اکنون در کمپ باشگاه بشیکتاش حضور داریم که تیم کوچکی نیست و از نتایجی که در این سالها گرفته می توان متوجه شد که بشیکتاش تیم کوچکی نیست. زمین چمن عالی، امکانات تمرینی نظیر استخر، سالن بدنسازی، اتاق پزشکی در بهترین شکل و تغذیه فوق العاده شرایط بسیار خوبی را برای تیم ملی در اینجا به وجود آورده است. در کنار اعضای کادر فنی تیم ملی که از قبل حضور داشته اند، کادر پزشکی تیم ملی هم با حضور فیزیوتراپ و دکتر تکمیلتر شده است و اعضای کادر پزشکی با امکاناتی نظیر هشت تختی که در اتاق پزشکی فراهم است، می توانند بهترین سرویس را به بازیکنان چه قبل از تمرین و چه بعد از تمرین برای انجام ریکاوری ارائه کنند و این بی نظیر است. همه چیز آماده است که ان شاء الله بتوانیم یک کار بزرگ انجام دهیم. من قبلا هم گفته ام و الان هم با جدیتی که در بازیکنان و کادر می بینم، می دانم که موفقیت تیم ملی ایران در جام جهانی اصلا دور از دسترس نیست. دوست دارم این حس را مردم و هواداران از من به عنوان یکی از با تجربه های تیم ملی بگیرند و انرژی مثبتشان را به ما برگردانند. نه اینکه این حرفها موج کاذب ایجاد کند که مثلا توقع داشته باشیم اسپانیا و پرتغال را ببریم، بلکه از این جهت که با واقعیت زندگی کنیم. اگر ما در بازی اول نتیجه بگیریم، بازی دوم و سوم را امیدوارانه انجام می دهیم و این موضوع اصلا دور از دسترس تیم ملی نیست.

*برای رقبا زندگی را سخت می‌کنیم
شاید حریفان روی ما حساب خیلی زیادی باز نکنند اما وقتی همه کارشناسان دنیا می گویند که گروه دوم، سختترین گروه مسابقات است به این خاطر است که ایران را هم از جمله رقبای سرسخت محاسبه کرده اند. رقبای ما باید بدانند که ما به هیچ وجه حریف آسانی برای آنها نیستیم و زندگی را برای آنها در آن سه 90 دقیقه سخت می کنیم و در این چند سال این موضوع را نشان داده ایم.ما می توانیم در بازی اول نتیجه بگیریم و در دو بازی دیگر با اعتماد به نفس و روحیه بالاتری بازی کنیم و در نهایت می شود حتی با 4 امتیاز به مرحله بعد صعود کرد. بنابراین از نظر من بازی اول برابر مراکش بسیار مهم است و من این حس را در بین بازیکنان تیم ملی می بینم که می توانیم در جام جهانی نتیجه بگیریم، منتها باید از ایران و بیرون از تیم حس و انرژی مثبتی دریافت کنیم و مطمئن باشیم که مثل همیشه هواداران پشت ما هستند.

*سه حضور در جام جهانی؟ نگاه من به جام جهانی اصلا شخصی نیست
شاید عرف نباشد که کسی در مصاحبه قسم بخورد اما خدا را شاهد می گیرم که نگاه من به جام جهانی شخصی نیست و به این فکر نمی کنم که اگر در لیست نهایی باشم، می توانم سومین جام جهانی ام را هم پشت سر بگذارم. خدای بالا سرم می داند که اصلا به این فکر نمی کنم که بخواهم این چنین رکوردی را بزنم. ضمن اینکه حضور در سه جام جهانی موضوع عجیبی نیست. ممکن است خیلی خوب باشد که در اسمم در تاریخ، یا یک کتاب یا روی یک کاغذ بیاید اما به نظرم اگر ما بتوانیم در یک بازی جام جهانی به پیروزی برسیم، لذت و ارزش این برد خیلی بیشتر از رکورد شخصی است. من این روزها تنها به این فکر می کنم که بتوانیم در جام جهانی نهایت لذت را ببریم و اگر ان شاء الله در لیست نهایی بودم و برای تیم ملی بازی کردم بتوانم برای تیم ملی مثمرثمر باشم. این از هر چیز دیگری برای من مهمتر است. این روزها به خودم تلقین می کنم که ما باید در جام جهانی خوب بازی کنیم و خوب نتیجه بگیریم. شکی نیست پوشیدن پیراهن تیم ملی برای من یک افتخار خیلی بزرگ است اما همانطور که گفتم نگاه من به جام جهانی اصلا شخصی نیست. برای ما بازیکنان تیم ملی تنها این مهم است که بتوانیم مردم را شاد کنیم. شما فکر کنید که مثلا من سومین جام جهانی را هم تجربه کنم اما در داخل زمین نتیجه نگیریم، دیگر چه دلیلی برای شادی وجود دارد؟

*ترکیه و یونان دوبازی مهم برای تیم ملی
شناخت کافی درباره ترکیه و یونان دارم. ترکیه تیمی است که هم به لحاظ تاکتیکی و هم بدنی وضعیت بسیار خوبی دارد و به قول معروف چغر است و بازی برابر این تیم می تواند خیلی به ما کمک کند. سبک بازی این تیم مثل تیم یونان ترکیبی از سبک بازی حریفان ما در جام جهانی است. یونان هم با توجه به شناختی که من از بازیکنانش دارم دیدار دوستانه جدی خواهد بود. آنها همیشه تیم خوبی داشته اند و حریف سرسختی برای تیمهای بزرگ اروپایی بوده اند. در رقابتهای انتخابی جام جهانی هم در پلی اف در دیداری بسیار نزدیک حذف شدند. یونان تا دقیقه 89 برابر بلژیک جلو بود ودر نهایت دیدار مساوی شد. به نظرم بازیهای بسیار خوبی برای تیم ملی قبل از جام جهانی خواهد بود. از لیتوانی شناخت زیادی ندارم اما این دیدار هم میتواند بازی ورودی خوبی برای ما به جام جهانی باشد و کمک می کند با بازی روانی که انجام می دهیم با اعتماد به نفس بیشتری وارد مسابقات شویم.

منبع: فدراسیون فوتبال

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • کارو SE ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
    21 7
    آقای شجاعی اگر دعوت نمی شدید به جام جهانی باز میگفتی کسی نمیتواند مخالف تیم ملی باشد؟ زشت است کمی وجدان داشته باش. درد وبلای وریا غفوری بسره رو سر همتون
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۳
    8 7
    شجاعی تو از همون اولش هم بازیکن شش دانگی نبودی تو کجا و سیدجلال حسینی کجا
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۳
    32 0
    تو که به اسرائیل کودک کش حال دادی مافیای صهیونیسم هواتو دارد اما مطمئن باش کی رش این بار خیلی گند زده است - قطعا قصد ماندن در فوتبال ایران را ندارد سیر شده است و گرنه حد اقل تو جات تیم ملی نیست
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
    0 0
    البته تو می توانی به ریش یک ملت با ورود به بازی اسرائیل بخندی - بخند جانم بخند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس