کی روش

این یورش بردن برای دفاع از خط خورده‌هایی نیست که حق‌شان حضور در جام جهانی است، بلکه فرصتی برای تسویه کدورت‌ها و اختلاف‌نظرهای قبلی است که خود را به این شکل و در تظاهر دفاع از بازیکنان نشان داده است!

مشرق-

کج‌خلقی‌ها از روزها قبل آغاز شده بود، اما گویی بهانه‌ای برای انفجاری اساسی لازم بود...

لیست کی‌روش بی‌شک ابهامات زیادی داشت، خصوصاً در مورد خط خوردن برخی بازیکنان چون سیدجلال حسینی و وریا غفوری، اما کنار گذاشته شدن بعضی از بازیکنان با وجود قرار داشتن در اوج آمادگی توجیه خوبی نبود برای تسویه‌حساب‌های قدیمی و تاخت و تاز مقرضانه با الفاظی قبیح و دور از انتظار به سرمربی تیم ملی، آن هم در اندک زمان باقیمانده تا جام جهانی که حفظ تمرکز تیم و سرمربی و کم کردن استرس و حاشیه از آن می‌تواند نقش مؤثری در نتیجه‌گیری داشته باشد. این مسئله گویا کمترین اهمیتی برای آنهایی که شمشیر را از رو بسته‌اند، ندارد.


مربیگری سلیقه‌ای است و این یک واقعیت غیرقابل انکار است، واقعیتی که سال‌ها قبل نیز صفر ایرانپاک، اکبر کارگرجم، علی جباری، منصور رشیدی و خیلی‌های دیگر را به‌رغم شایستگی و آمادگی کامل از حضور در جام جهانی محروم کرد و حالا هم تصمیم سرمربی تیم ملی در خصوص انتخاب نفراتش برای حضور در ماراتن جام جهانی می‌تواند کاملاً سلیقه‌ای باشد، اما همانطور که مهدی مهدوی‌کیا می‌گوید، امروز زمان حمایت از تیم ملی است، نه یورش بردن بابت کنار گذاشتن برخی ستاره‌ها. این یورش بردن برای دفاع از خط خورده‌هایی نیست که حق‌شان حضور در جام جهانی است، بلکه فرصتی برای تسویه کدورت‌ها و اختلاف‌نظرهای قبلی است که خود را به این شکل و در تظاهر دفاع از بازیکنان نشان داده است.

در همین رابطه بیشتر بخوانید:

بیایید به کی‌روش اعتماد کنیم؛ به احترام تیمی که باید موفق شود

کی روش: سیدجلال مرا عاشق بازیکنان ایرانی کرد/شفر چرا از حذف وریا سورپرایز شده؟

خط خوردن کاپیتان پرسپولیس سورپرایز کی‌روش نیست!

 


مهدوی‌کیا و علی دایی هم شاید مثل خیلی‌های دیگر موافق حضور برخی نام‌ها در جام جهانی و خط خوردن برخی دیگر نباشند، اما چرا آنها امروز برای زیر سؤال بردن کی‌روش دهان به انتقاد باز نکرده‌اند و در مقابل درصدد حمایت از تیم ملی برآمده‌اند و تأکید به ایجاد فضایی آرام برای تیم ملی دارند؟ یعنی آنها که چشم نمی‌بندند و دهان برای بیان زشت‌ترین الفاظ باز نمی‌کنند، دلسوز تیم ملی و بازیکنانی که حسرت حضور در جام جهانی بر دلشان مانده، نیستند؟ بی‌تردید لیست کی‌روش و تصمیمات او برای انتخاب نفراتش در جام جهانی می‌تواند سؤالات زیادی را در ذهن آنها به وجود آورد که اگر اینطور نبود، مهدوی‌کیا در صفحه شخصی خود نمی‌نوشت که خوب می‌داند آنها که در واپسین لحظات خط خوردند، چه احساسی دارند و به خوبی درکشان می‌کند. با این حال او، دایی و امثال آنها که امروز کی‌روش را به رگبار انتقاد مقرضانه نبستند، خوب می‌دانند احترام گذاشتن به نظر سرمربی تیم ملی و حفظ آرامش تیم در آستانه جام جهانی چه اهمیتی دارد. آنها آنقدر منطقی هستند که نخواهند از چنین فضایی برای تسویه‌حساب‌های شخصی استفاده کنند.


آنچه این روزها به بهانه انتقاد از تصمیم کی‌روش برای انتخاب بازیکنان تیم ملی دیده و شنیده می‌شود تداعی‌کننده رفتار ناشایست برخی کاربران در فضای مجازی است که بارها نکوهش شده، با این تفاوت که آن رفتارهای ناشایست و جوگیرانه از سوی مردم عادی بود که نتوانستند به درستی بر احساسات خود غلبه کنند، در حالی که امروز شاهد رفتار دور از انتظار ستاره‌های پیشین فوتبال ایران هستیم. بازیکنانی که هنوز هم آن شهرت و محبوبیت را دارند، اما با وجود مسئولیت خطیری که این شهرت و محبوبیت روی شانه‌هایشان گذاشته آنها با الفاظ زشتی که در قبال سرمربی تیم ملی به کار می‌برند، جامعه فوتبال را شرمنده می‌کنند. جامعه‌ای که کمترین وظیفه‌اش در این 24 روز باقیمانده تا آغاز جام جهانی، حمایت بی‌چون و چرا از تیم ملی است. نه به خاطر شخص کی‌روش که به خاطر حفظ آرامش تیمی که میلیون‌ها ایرانی چشم به موفقیت آن در جام جهانی روسیه دارند، موفقیتی که جز با حمایت همه‌جانبه محقق نمی‌شود. مسئله‌ای که به نظر می‌رسد اهمیتی برای برخی سلبریتی‌ها ندارد که اگر داشت درست در زمانی که باید برای آرامش تیم ملی تلاش کنند، در پی چوب گذاشتن لای چرخ آن نبودند و آتش‌افروزی نمی‌کردند. رفتاری که بدون شک در شأن آنها و فوتبال ایران نیست، اما شاید تسویه‌حساب‌های شخصی برایشان اهمیت بیشتری دارد. ‌ای کاش این افراد سیدجلال حسینی، وریا غفوری و دیگر بازیکنان را قربانی این دشمنی نمی‌کردند و آنها را بهانه فحاشی‌های خود قرار نمی‌دادند!

* دنیا حیدری (تحلیلگر روزنامه جوان)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • دیدگا IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۳
    17 10
    چقدر خوبه که مهدوی کیا در مورد موضوعی که تخصص دارن یا سابقه دارن نظر میدن! چقدر خوبیم ماااااااااااا!
    • IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۳
      5 7
      مثل اینکه موشک بوندسلیگا بدجور روی اعصاب شماست؟؟
  • IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۳
    21 0
    مشرق نظر من رو چرا غیرقابل انتشار کردی؟!
  • حسین IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۳
    17 2
    از زمانی که علی کریمی حرف از دلال بازی کی روش زده به شدت ازش متنفر شدم. عقل هم خوب چیزی است که متاسفانه برخی از حداقل آن بی بهره اند. الان موقع این صحبت هاست؟
  • IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۳
    18 1
    فعلا که همه دارن به کیروش فحش میدن، نه انگار که چند روز دیگه جام جهانیه و حداقل ۳-۴ هفته عقلانیت برای آرامش تیم ملی کشورمون هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس