مجلس

وکلای ملت امروز در نشست علنی پارلمان، سوال نماینده بوئین زهرا از وزیر آموزش و پرورش را وارد ندانستند.

به گزارش مشرق، نشست علنی صبح امروز (چهارشنبه ) مجلس شورای اسلامی به ریاست علی لاریجانی رئیس مجلس و با تلاوت آیاتی از سوره مبارکه فتح،‌ آغاز شد. 

سرلشکر باقری:نیروهای مسلح ما در توسعه قدرت دفاعی منتظر مجوز یا لبخند هیچ قدرتی نیستند

در ابتدا، سرلشکر محمد باقری به مناسبت سالروز فتح خرمشهر طی سخنانی، اظهار داشت: از همه تلاش و زحمات ایثارگران و ملت بزرگ ایران و بویژه مردم خوزستان قدردانی می‌کنیم و با وجود تمام تلاش‌های موثری که برای توسعه ا ین سرزمین و پیشرفت آن اتفاق افتاده امیدواریم با تلاش و اولویت‌دهی مجلس و دولت مابقی مشکلات مردم صبور این منطقه بهتر از گذشته حل شود.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح اظهار داشت: ملت ایران دو قرن قبل از دوران جنگ تحمیلی تاریخی مشحون از شکست و حقارت را تجربه کرده‌اند. از ابتدای قرن 19 میلادی جنگ ایران و روسیه با عهدنامه‌های  ترکمانچای و گلستان و جدایی بخش‌هایی از سرزمین قفقاز از کشور  ایران و جدایی منطقه هرات، اشغال ایران در جنگ جهانی اول و قحطی بزرگ و نابودی نیمی از ملت ایران و اشغال ایران در جنگ جهانی دوم و جدایی بحرین از ایران حوادثی است که تاریخ مشحون از شکست را برای ملت ایران رقم زده بود. 

بیشتر بخوانید:

درخواست لاریجانی از کمیسیون امنیت درباره CFT

لاریجانی: عملیات آزادسازی خرمشهر فتح‌الفتوحی در دفاع مقدس بود

همچنین علی لاریجانی رئیس مجلس عنوان کرد: در آستانه سوم خرداد ماه، سالروز فتح خرمشهر در عملیات بیت‌المقدس سال 61 هستیم.


وی افزود: با رشادت‌های نیروهای مسلح سلحشور و حمایت های ملت، این افتخار بزرگ نصیب ملت ایران شد که فتح الفتوحی در دفاع مقدس ایران بود.

طرح اصلاحیه قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان پس از تصویب کلیات به کمیسیون بازگشت

سپس، نمایندگان، کلیات طرح اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان را مورد بحث و بررسی قرار داده و پس از اظهارات موافقان و مخالفان به تصویب رساندند. 

وکلای ملت با 174 رأی موافق، 44 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از 231 نماینده حاضر در جلسه کلیات طرح مذکور را مصوب کردند. 

سعیدی: معاونان استاندار دولت‌های گذشته به عنوان معاون وزیر در سیستم دولت می‌چرخند/به جوانان میدان دهیم

در ادامه، زهرا سعیدی مبارکه طراح طرح اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان در موافقت با کلیات طرح یک فوریتی اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان، اظهار داشت: تمامی معاونان استاندار دولت‌های گذشته به عنوان معاون وزیر در سیستم می‌چرخند.

وی افزود: باید به جوانان نشان دهیم که مجلس تمام تلاش خود را برای اشتغال آنها انجام می‌دهد.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: ضعف و ناتوانی ما است که نتوانسته‌ایم چرخه مدیریتی را ایجاد کنیم.

لاریجانی: کمیسیون امنیت ملی در ارائه لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم به صحن تسریع کند

پس از آن، مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در تذکری با استناد به ماده 156 آیین‌نامه داخلی مجلس، اظهار داشت: روز گذشته تصمیم گرفته شد که لایحه الحاق ایران به کنوانسیون بین‌المللی مبارزه با تأمین مالی تروریسم به تأخیر بیفتد اما در ماده 156 آمده است که کمیسیون باید ظرف مدت یک هفته گزارش خود را به صحن علنی مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

وی افزود: کمیسیون امنیت ملی شنبه هفته آینده جلسه فوق‌العاده برگزار می‌کند، درخواست داریم گزارش کمیسیون را هر چه زودتر در دستور کار قرار دهید.

سپس علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر کواکبیان توضیح داد: روز گذشته نیز اعلام کردیم که اگر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ظرف مدت یک هفته گزارش خود ارائه کند بهتر است و در صورتی که گزارش کمیسیون، طی هفته آینده آماده شود آن را زودتر در دستور کار صحن مجلس قرار می‌دهیم.

نمایندگان سؤال بابایی از وزیر آموزش و پرورش را وارد ندانستند

بر این اساس، سؤال روح‌الله بابایی نماینده مردم بوئین‌زهرا از بطحایی وزیر آموزش و پرورش نیز بررسی شد. 

نمایندگان پس از استماع سؤال بابایی و پاسخ‌های وزیر آموزش و پرورش، سؤال نماینده بوئین‌زهرا و بطحایی را وارد ندانستند. 

پرداخت مطالبات معلمان حق‌التدریس آزاد ماهانه شده است

همچنین محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در توضیحاتی درباره سؤال روح‌الله بابایی‌صالح نماینده بویین‌زهرا و آوج که درباره علت عدم توجه به مطالبات معلمان و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش سؤال داشت، اظهار داشت: در ابتدا از همکاران خود عذرخواهی می‌کنم، آنها به بنده نقد داشتند که چرا پرداخت‌ها و مطالبات وزارت آموزش و پرورش مانند مابقی دستگاه‌ها بین خانواده مطرح نمی‌شود و در رسانه‌های دیگر منعکس می‌شود، در سال 94 مرحله اول نظام رتبه‌بندی آغاز شد و در این مرحله 740 هزار نفر تحت پوشش قرار گرفتند و به طور متوسط 340 هزار تومان به حقوق معلمان افزوده شد.

وی افزود: در ماده 63 قانون برنامه ششم، دولت مکلف شده طرحی برای نظام رتبه‌بندی معلمان آماده کند تا طبق این طرح نظام پرداخت‌ها صورت گیرد، در این زمینه پیش‌نویسی آماده و به شورایعالی آموزش ارسال شده است، آنجا ایراداتی گرفتند که قرار است در دولت مورد بررسی قرار گیرد و پس از نهایی شدن در وزارت آموزش و پرورش، برای بررسی به مجلس شورای اسلامی ارسال شود که امیدواریم تا قبل از مهرماه تکلیف این موضوع را مشخص کنیم.

بابایی: سال گذشته حتی یک ریال از پاداش بازنشستگان آموزش و پرورش هم پرداخت نشده است

روح‌الله بابایی نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس نیز اظهار داشت: یکی از سوالات ما این است که چرا نظام رتبه‌بندی در وزارت آموزش و پرورش اجرا نمی‌شود؟

وی با انتقاد از اینکه متاسفانه اجرای سند بنیادین آموزش و پرورش کند است، افزود: چندماهی است مطالبات فرهنگیان و بخش اداری آموزش و پرورش پرداخت نمی‌شود.

نماینده مردم بوئین زهرا در ادامه عنوان کرد که در بیشتر دستگاه‌های اجرایی پس از بازنشستگی کارکنان، پاداش پایان خدمت بعد از مدت کمی پرداخت می‌شود اما در آموزش و پرورش بازنشستگان فرهنگی تا ماه‌های متمادی پاداش پایان خدمت خود را دریافت نمی‌کنند.

سامری: سفرهای تفریحی و وعده‌های واهی تنها اقدام دولتمردان برای مردم خوزستان بوده است

در ادامه نیز، عبدالله سامری نماینده مردم خرمشهر با اشاره به مشکلات حوزه انتخابی‌اش گفت: خرمشهر داشته‌هایش را با نداشته‌های کشور تقسیم کرد و مردمانش با مشکلاتی همچون گردوغبار، آب شور و بیکاری و بیماری ربرو هستند و جزای ایفای دین خود را با دیدگان حسرت‌آمیز و قلبی مالامال از بی‌تدبیری مسئولان به نظاره نشسته‌اند.

وی افزود: خرمشهر از تبعیض در انتقال آب رنج می‌برد، چگونه است تونل‌های انتقال آب به دیگر استان‌ها یک‌شبه تأمین اعتبار می‌شود، اما به خرمشهر که می‌رسد کمبود اعتبار ریالی هویدا می‌شود.

خجسته: 10 میلیارد دلار LC طی یک ماه گذشته باز شده است/ انتقاد از ثبت سفارش‌های صوری

این گزارش حاکی است امیر خجسته نماینده مردم همدان در مجلس هم پیش از پایان نشست در تذکری شفاهی خطاب به وزیر اقتصاد و رئیس‌جمهور اظهار داشت: در یک ماه گذشته 10 میلیارد دلار LC باز شده که باعث می‌شود دلار از کشور خارج شود.

وی افزود: به نظر می‌رسد با این اتفاق طی سه الی چهار ماه آینده دلارهایمان از طریق LC از کشور خارج شود، به نظر می‌رسد این ثبت سفارش‌ها صوری هستند، ورود کالاها نیز صوری هستند، به نظر می‌رسد دلال‌ها برای خروج دلار از کشور به LCها رجوع کردند، درحالی‌که ما خودمان نیازمند دلار هستیم.

جلسه علنی امروز مجلس پایان یافت/ نشست بعدی؛ ششم خرداد

در نهایت، نشست علنی صبح امروز پارلمان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی ظهر با اعلام مسعود پزشکیان نایب رئیس اول مجلس پایان یافت.

جلسه علنی بعدی خانه ملت یکشنبه هفته آینده ششم خردادماه رأس ساعت 9 صبح با دستور هفتگی تشکیل می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس