کد خبر 857693
تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸
جودو

نتایج ضعیف تیم‎های ملی جودو در رقابت‎های اخیر، مسئولان فدراسیون را برآن داشت برای برون رفت از وضعیت فعلی تغییر در کادر فنی این تیم‎ها را در دستور کار خود قرار دهد.

به گزارش مشرق، تیم های ملی جودو کشورمان از ابتدای سال جاری رقابتهای مختلفی را در رده های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان تجربه کرده اند که متاسفاته هرچه رو به جلوتر رفتیم خروجی مثبتی نداشته و اغلب با شکست های بعضا فاجعه بار به تهران بازگشته اند. 

تیم ملی نوجوانان ایران که سال گذشته با دو برنز عنوان هشتم آسیا را کسب کرده بود، در این دوره با هدایت امین شاطرزاده نه تنها پیشرفت نداشت که در مسیر پسرفت گام برداشت. شاطرزاده نزدیک به یکسال هدایت تیم نوجوانان را برعهده داشت که حاصل آن تنها یک برنز و کسب عنوان نهمی آسیا بود. 

تیم جوانان اما عملکرد به مراتب بهتری داشت. احمد کاظمی که پیش از این توانایی خود را در تیم ملی جوانان به نمایش گذاشته بود، در مدت یکسالی که این تیم را در اختیار داشت، نتایج خوبی با این تیم کسب کرد. اگرچه عنوان ششمی برازنده جودو ایران نیست، ولی باید به کاظمی فرصت داد و در واقع تنها نقطه روشن جودو در دو هفته اخیر همین تیم جوانان و همین احمد کاظمی بود. 

اما تیم ملی بدون سعید ملایی و جواد محجوب در واقع هیچ است و نباید تصور کرد. محمد منصوری هرچه بیشتر تجربه کسب می کند، با تیم ملی نتایج ضعیف تری برای جودو ایران به ثبت می رساند. اعزام هشت جودوکار به تورنمنت روسیه و شکست هفت جودوکار در مراحل نخست، گواه این ادعاست. وحید نوری نیز بعد از سفرهای متعدد، در این تورنمنت موفق به کسب چند پیروزی شد. 

شکست و حذف نمایندگان ایران در رقابتهایی که چهره های سرشناس جودو جهان در آن غیبت داشتند و در واقع یک تورنمنت سطح پائین بود، نشان از ضعف کادر فنی و حمایت بی دلیل فدراسیون و شخص محمد درخشان دارد. تیم ملی در یکسال اخیر که در اختیار این مربی بوده، کدام دستاورد مثبت را برای جودو ایران برجای گذاشته است؟! در واقع غیر از مدال های سه جودوکاری که پیش از فدراسیون درخشان هم مدال کسب می کردند، جودوکار نخبه ای که تحویل تیم ملی نداده هیچ، چند جودوکار مستعد را هم از چرخه تیم ملی دور کرده است.

تیم های پایه که باید آینده تیم ملی جودو را تامین کنند و به نوعی پشتوانه باشند، در هر تورنمنتی ضعیف تر از قبل ظاهر می شوند و رئیس فدراسیون با ابراز رضایت از این نتایج به صراحت اعلام می کند که  عملکرد جودوکاران رضایت دارد. محمد درخشان باید به جامعه جودو و علاقمندان به ورزش کشور پاسخگو باشد که آیا باخت به هند و قرقیزستان رضایت بخش است؟ رئیس فدراسیون که معتقد است برای حرف این و آن کار نمی کند، آیا فراموش کرده همین این و آن با مدالها و تلاش های خود سالها سند حضور او در راس فدراسیون را امضا کرده اند؟

جودویی که قرار بود یک تیم کامل را آماده مسابقات کند، با نفراتی از پیش بازنده راهی تورنمنت های مختلف می شود و برای بازیهای آسیایی نام تنها سه جودوکار را در لیست اعزام قرار می دهد!  متاسفانه وعده های رئیس یکی بعد از دیگری رنگ می بازد و مشخص نیست که با این روش جودو ایران به کجا خواهد رفت. 

علی رغم آنکه درخشان از کادر فنی خود حمایت می کند، شنیده ها حکایت از تغییر در کادر فنی تیم ملی دارد. صبر اعضای هیات رئیسه از نتایج فاجعه بار جودو به سرآمده و شنیده ها حکایت از حضور یکی از مربیان قدیمی در راس کادر فنی دارد! مربی امتحان پس داده ای که به نظر می رسد در تداوم سریال انتخابهای اشتباه و دوری چند ساله از جودو، یکبار دیگر وارد گود شود.

در بخش بانوان هم که نیازی به بیان مطلبی نیست، به قول معروف چیزی که عیان است، نیازی به بیان ندارد، نتایج مربی که از کشور دوست و همسایه ازبکستان استخدام شده، خود گویای همه چیز است و نشستن پای دردل بانوان جودوکار خیلی چیزها را به اثابت خواهد رساند.

اهالی جودو انتظار داشتند درخشان در کمترین زمان اوضاع این رشته را سروسامان دهد، ولی به نظر می رسد این انتظار بیهوده بوده و جودو با این روش مدیریت ره به جایی نخواهد برد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس