کد خبر 856942
تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۲
خرم آبادی

معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی در کانال شخصی خود در پیام رسان سروش نوشت: فیلتر و مسدود سازی قسمتی از تلگرام در ایران باعث سقوط فاحش رتبه این پیام رسان در ایران و جهان شده است.

به گزارش مشرق، عبدالصمد خرم آبادی معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی در کانال شخصی خود در پیام رسان سروش نوشت: آنچه در نمودار فوق مشاهده می‌کنید منحنی سقوط ناگهانی و آبشاری رتبه تلگرام است که سایت الکسا آن را ترسیم کرده است.

فیلتر و مسدود سازی قسمتی از تلگرام در ایران باعث سقوط فاحش رتبه این پیام رسان در ایران و جهان شده است.

ظرف چند روز رتبه telegram.me یکصد پله در ایران و ده‌ها پله در جهان سقوط کرده است.

بیشتر بخوانید:

مقاومت‌های پنهان و آشکار «گسترده‌ها» در برابر خروج از تلگرام

پوپولیست تلگرامی!

با وجودی که برای انتقال تدریجی و آرام مردم به پیام رسان‌های داخلی هنوز برخی از نسخه‌های فارسی تلگرام مسدود نشده اند و علیرغم اینکه هنوز مبارزه جدی با فیلتر شکن‌ها انجام نشده است، در مرحله اول مسدود سازی کاهش بازدید کاربران از تلگرام موجبات سقوط فاحش رتبه این پیام رسان را در ایران و جهان رقم زده است.

نظام جمهوری اسلامی هر زمان اراده کند فیلتر شکن‌ها را بطور کامل مسدود خواهد کرد.

توانایی فنی نخبگان سایبری نیروهای امنیتی و انتظامی جمهوری اسلامی ایران فوق تصور است. هنوز از توانایی این نیروها برای مبارزه با فیلتر شکن‌ها استفاده نشده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
    اميدوارم هر چه زودتر تلگرام به طور كامل فيلتر بشه.و در مرحله بعدي اينستاگرام رو فيلتر كنن چون در حال ترويج بي حيايي و بي حجابي است و متاسفانه بسياري از خانوم ها در اينستاگرام كشف حجاب كردن در حالي كه متوجه تبعات سوء اين رفتار در زندگي شخصيشون نيستن.
    • IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۱
      22 5
      امیدوارم سریعتر اتفاق بیفته. هرچند برخی از مردم خیلی ناراضی هستند. ولی از این یه بام و دو هوا بودن خیلی بهتره. تکلیف کاسبهای تلگرامی هم مشخص میشه. به نظر من وقتی کاربرای سروش از 15 میلیون بیشتر بشه دیگه کوچ واقعی به پیام رسان های داخلی شروع شده.
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
    31 24
    دمشون گرم دستشون درد نکنه اما یه فکری به حال ما برنامه نویس ها خم بکنن که هم از داخل تحریمیم هم از خارج بخدا آنتی فیلتر رو برای کارمون لازم داریم
    • امین IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
      4 4
      ..>پسر/مهندس>جان /خوب> .: (آنتی فیلتر..> با/و > فیلتر ..>) >چه/ تفاوت /طفاوت /تفاوط /طفاوتی/..> دار> ه/د..>
    • IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
      38 6
      آره . واقعا . منم برنامه نویس هستم از فیلترشکن استفاده های کاملا مفید میکردم. پروکسی های داخلی و معتبر و صاحب نام بعضی ها را باز میکند و بعضی ها را هم نه. مثلا Google Analytics. ولی میگم حالا یک کاریش میکنم ، منافع ملی و امنیتی و اجتماعی ایران در این است که فیلترشکن ها تعطیل شوند.
    • IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
      2 3
      امین السلطنه ! این سایت هایی که لیست میکنم رو بدون آنتی فیلتر باز کن اگه باز شد اونوقت بیا مثل ننه بزرگ ها اظهار فضل کن همین سه تا واسه من بسه.بقیه اینترنت مال تو
  • NL ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
    8 2
    بيار آنچه داري ز مردي و زور که دشمن به پاي خود آمد به گور
  • IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
    17 3
    یه youtube داخلی درست کنید فیلترشکنارو مسدود کنید.آپارات هنوز خیلی ویدیوهای آموزشیش کمه
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
    21 31
    به نظرم تلگرام باید جمع بشه همچنین این کامپیوترها باید جع بشن چون خیلی از مردم فیلم های غیر اخلاقی تماشا می کنن که باعث گسترش فساد میشه.
  • IR ۰۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۱
    9 20
    به نظر من بهتره برق قطع بشه.
  • IR ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۱
    5 2
    ۱۳.۵۷ کامپیوتر جمع بشه !!تاحالا کجابودی داداش جای شما تو تشخیص مصلحته البته اگر افتخاربدین
  • IR ۰۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۱
    5 7
    مشرق دوست داری مردم نادان بمونن ها؟ چرا جواب محترمانه من رو که اشتباه این آقا رو نشون میداد منتشر نکردی؟ وقتی از فیلترشکن استفاده میکنی انگار تو کشور دیگه ای هستی بنابراین آمار ایران میاد پایین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس