کد خبر 856771
تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۰
اشتغال

رییس فراکسیون جوانان مجلس در نامه‌ای به رییس جمهور بر لزوم ارائه گزارش عملکرد دولت در زمینه استفاده از ظرفیت های جوانان تاکید کرد.

به گزارش مشرق،  سیدفرید موسوی رییس فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی در نامه ای به رییس جمهور بر لزوم ارائه گزارش عملکرد دولت در استفاده از ظرفیت های جوانان تاکید کرد که کتن این نامه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر حسن روحانی رییس محترم جمهوری اسلامی ایران

 با سلام و اهدای دعای خیر،

همان گونه که مستحضر می باشند یکی از مطالبات همیشگی نسل جوان جامعه، مطالبه مشارکت جویانه در سازوکار اجرایی و مدیریتی کشور است. بدنه اصلی حامی دولت تدبیر و امید نیز همین جوانانی بوده و هستند که با حضور پرشور و شعور خود در انتخابات ۲۹ اردیبهشت ماه سال گذشته، با خلق حماسه ای ماندگار بار دیگر بر تداوم خدمت دولت تدبیر و امید تاکید کردند. البته این حضور حماسه آفرین جوانان، سابقه‌ای به قدمت تاریخ ۴۰ ساله انقلاب مردمی ایران دارد و دوست و دشمن معترفند که اگر مشارکت جوانان این سرزمین نبود، دستاوردهای کنونی هرگز قابل تصور نبود. 

انتظار آن بود که جنابعالی با هدف تحقق شعارهای انتخاباتی و افزایش امید اجتماعی و در جهت تدبیر بهینه امور، دولتی چابک، پرانرژی و با میانگین سنی جوان‌تر را به مجلس معرفی فرمایید؛  اما آنچه مشاهده شد، میانگین سنی بالای کابینه معرفی شده به مجلس بود که به هر روی مجلس به تصمیم جنابعالی در معرفی کابینه احترام گذاشت و بدنه جوان جامعه  بازهم به امید حضور جوانان در سطوح میانی مدیریت دولت، به انتظار نشست و اکنون این انتظار یک ساله و بلکه ۵ ساله شده است.

این در حالی است که مجموعه دولت در موارد معدودی که به توان مدیریتی و دانش مبتنی بر علوم روز جوانان اعتماد کرده و  در حوزه‌ای از ظرفیت های مدیریتی جوانان بهره‌مند شده، روند موفقیت ها و فرایند رو به رشد عملکردها در آن حوزه، تحسین ناظران و کارشناسان را برانگیخته است و حضرتعالی خود بیش از هرکسی بر این امر واقفید. 

اکنون که یک سال از پیروزی مجدد جنابعالی در رقابت‌های انتخاباتی می‌گذرد وقت آن است که میزان تحقق وعده‌های انتخاباتی در زمینه به کارگیری توان و اندیشه جوانان به صورت شفاف بیان شود. از جنابعالی درخواست دارم تا به وزارتخانه‌ها، معاونت‌ها و سازمان‌های اجرایی دستور فرمایید گزارش عملکرد خود را در زمینه جوان‌گرایی سطوح مدیریتی به استحضار مردم شریف ایران برسانند.

ضمن اینکه شایسته است واحد سازمانی مشخص در دولت جهت پی‌گیری موضوع ماموریت یابد تا با اخذ گزارش دستگاه‌ها و انتشار آن، عنداللزوم اقدامات اصلاحی را نیز در سطح دولت پیگیری کند. 

امید است با بذل توجه به اهمیت و ضرورت مشارکت جوانان در عرصه مدیریت کشور (به ویژه در شرایط خطیر کنونی) و با جلب اعتماد این نسل به عنوان مهم‌ترین سرمایه انسانی کشور، بستر ارتقا و بهبود سرمایه اجتماعی کشور را فراهم ساخته و از این طریق ضمن بیمه کشور در مقابل زیاده طلبی و زورگویی بدخواهان، بیمه فرمایید.

ایام عزت مستدام

سید فرید موسوی نماینده مردم تهران و رئیس فراکسیون جوانان در مجلس شورای اسلامی

منبع: خانه ملت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس