کد خبر 768674
تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵
ازدواج

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان اولویتهای اجتماعی و اقتصادی ازدواج جوانان را مطرح کرد.

به گزارش مشرق، محمدرضا رستمی در پیامی که در کانال شخصی خود منتشر کرد، ضمن تبریک فرارسیدن هفته ازدواج گفت: لازم می دانم به مواردی که می تواند به تحکیم خانواده های جوان و شکل گیری ازدواج های پایدار کمک کند را ارایه کنم تا به عنوان اولویت اقدامات اجتماعی و فرهنگی مد نظر قرار گیرد:

پایین بودن مهارتهای زندگی و ضرورت اجرای فعالیتهای آموزشی، ترویجی و اجتماعی در ارتقای مهارتهای زندگی جوانان فلسفه و هدف زندگی مشترک و تشکیل خانواده دچار بحران معنا و مفهوم شده و شکاف پدیدآمده میان جامعه جوان و فرهنگ جاری نیازمند اصلاح و درک مشترک است. 

سرمایه اجتماعی اعتماد، مشارکت و امید که اثرگذاری بالایی در شکل گیری ازدواج جوانان دارند، فروکش کرده و اعتماد به فرد و خانواده ای جهت انتخاب همسر، یا ضرورت مشارکت برای ساخت یک نهاد اجتماعی پایدار به نام خانواده و همچنین امید به بهبود زندگی در حالت غیر مجردی با مساله جدی مواجه است و نیازمند برنامه ریزی مشارکتی با مردم است. 

اشتغال و اقتصاد جوانان تعیین کننده بسیاری از عوامل اثرگذار بر فرد از جمله هویت فردی و اجتماعی، استقلال شخصی، مسوولیت پذیری و ...است که در شرایط نامناسبی قرار دارد.

سبک زندگی و سبک مصرف جوانان با تغییرات جدی مواجه شده است که نظام فرهنگی و اجتماعی فاصله قابل توجهی از آن دارد. و بی توجهی به رفتار اجتماعی جوانان و عدم گفتگو و تفاهم با آنها مانع از سامان یافتن مساله مهم ازدواج و خانواده خواهد بود.

بی تردید موارد دیگری نیز هست که امیدوارم متخصصان اجتماعی و اقتصادی با ارایه دقیقتر آنها در شکل گیری نگاهی کارشناسی به این مقوله مهم یاری کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۸
    1 0
    به نظرم باید سبک زندگی باید عوض شه، به جای فضای مجازی که نابود کننده انگیزه تو نسل جوانه باید جوونا برن از محصولات صنعتی و گیاهی استفاده کنن و برن فضاها رو کشف کنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس