عبدالرضا مصری

نماینده ی مجلس گفت: متاسفانه بانک اطلاعاتی مشخص برای تعیین تعداد بیکاران در کشور وجود ندارد.

به گزارش مشرق، عبدالرضا مصری نماینده مجلس شورای اسلامی با حضور در برنامه ی تیتر امشب با بیان اینکه یکی از وظایف وزارت کار ایجاد بانک بیکاران است، گفت: ما هیچ برنامه ای برای ایجاد اشتغال از سوی دست اندرکاران اجرایی کشور در اختیار نداریم.


زمانی که ما ندانیم چه تعداد بیکار، با چه میزان تجربه و توانمندی در اختیار داریم نمی توانیم برای این جمعیت بیکار برنامه ریزی جامعی داشته باشیم.


وی افزود: همانطور که بانک اطلاعات برای یارانه ایجاد شده برای بیکاران ایجاد نشده تا بتوانیم از پتانسیل آن بیشتر و بهتر استفاده کنیم.


 مصری افزود: جامعه امروز بویژه جامعه بیکار از کلی گویی ها خسته شده اند. جوانان می خواهند بدانند دقیقا چه زمانی سر کار می روند و موانع اشتغال در کشور ما کدام است؟

 
مصری در ادامه با طرح سوالی درباره دلایل بیکاری در کشور تصریح کرد: اگر آسیب شناسی درباره علل بیکاری در کشور به درستی صورت نگیرد عملا هیچ پیشرفتی نخواهیم داشت و اتفاقی نمی افتد، سوال این است که تولیدکنندگان داخلی چه فرقی با تولیدکنندگان خارجی دارند؟


او افزود: تولید کنند داخلی مجبور است وامی با بهره بالا دریافت کند، درهای مملکت به روی واردات بی رویه باز است و در نهایت قاچاقچیان بدون هیچ مشکلی در بازار جولان می دهند. این درحالیست که تولیدکنندگان و صادرکنندگان خارجی با هیچ کدام از این مشکلات روبرو نیستند.


مصری با اشاره به جایزه صادراتی ۱۴ درصدی برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان خارجی یادآور شد: دولت های خارجی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان به عناوین مختلف حمایت می کنند و انواع و اقسام مشوق ها را برای تولیدکنندگان خود در نظر می گیرند این درحالیست که تولیدکنندگان ما با انواع و اقسام موانع روبرو هستند و عملا از هیچ مشوقی هم بهره مند نیستند.
 
رحیم زارع نماینده مجلس شورای اسلامی هم با بیان اینکه رابطه بین تولید و واردات در کشور ما متعادل نیست، گفت: ما هوای تولید کنندگان نوپا را نداریم. ما با تفکر مخرب و گنجشکی در تولید به جایی نخواهیم رسید.


وی افزود: ما از بین ۱۳۷ کشور دنیا در ردیف ۷۶ و از بین ۲۵ کشور منطقه رتبه ۱۶ تولید را دارا هستیم.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس دهم با بیان اینکه نیاز سنجی داخلی برای اشتغال صورت نگرفته است، گفت: در حال حاضر ۴ میلیون نفر منتظر شغل هستند.

وی افزود: در سال ۱۳۹۲ قانون بسیار سختگیرانه مبارزه با قاچاق تصویب شد و معلوم شد ۱۲ و نیم میلیون دلار کالای قاچاق داریم.

منبع:پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس