صفار هرندی

ما خاطراتی را از بانوان در دوران دفاع مقدس داریم و نویسندگانی هم خاطرات آنان را به نگارش درآوردند. هر چه که در این زمینه هزینه شود واقعا کم است و باید این محفوظات به شیوه جذاب به نگارش دربیاید.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، محمدحسین صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: یکی از اقدامات خوبی که پس از پیروزی انقلاب ایجاد شد همگانی کردن رجوع به کتاب بوده که نهادهای دولتی و غیردولتی در این زمینه فعالیت کردند و موجب شد کتابهای نشان شده به ده‌ها تجدید چاپ برسد و توزیع گسترده‌ای را داشته باشد که کتابهای دفاع مقدسی بخشی عمده از این کتابهای پرتیراژ را به خود اختصاص داده و توانستند سلیقه مخاطبان را خود جلب کنند و این نوع کتابها سهم زیادی در صنعت چاپ و نشر دارند.

عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام تصریح کرد: جریان روشنفکری و ضدانقلاب ما را متهم به دیکتاتوری و سانسور می‌کند اما باید از آن مدعیان پرسید که چرا نباید از میان آن همه کتابی که در نقد غرب توسط خود کشورهای غربی منتشر می‌شود نباید وارد جامعه ما بشود.

وی افزود: جریانهای روشنفکری و مدعیان غرب باید این اجازه را بدهند که غرب را همانطوری که خودشان معرفی می‌کنند به جامعه معرفی کنیم.

صفارهرندی در پایان سخنانش گریزی به میزان مطالعه ایرانیان زد و گفت: ما نباید به این میزان از مطالعه راضی باشیم و الزاما میزان عناوین نباید محل مانور ما باشد بلکه باید میزان تیراژ و در دسترس قرار گرفتن کتاب در دست مردم مورد نظر ما باشد.

در ادامه مدیر انتشارات نغمه از انتشارات تخصصی بانوان در خصوص حوزه نشر بانوان اظهار کرد: در دوران بعد زا پیروزی انقلاب اسلامی با توجه به فعالیت بانوان در این عرصه ادبیات نیز رشد خوبی پیدا کرد و خوشبختانه بانوان نویسنده بسیار زیادی وارد عرصه ادبیات شدند.

وی اظهار کرد: ما خاطراتی را از بانوان در دوران دفاع مقدس و پیروزی انقلاب داریم و نویسندگانی هم خاطرات آنان را به نگارش درآوردند. هر چه که در این زمینه هزینه شود واقعا کم است و باید این محفوظات به شیوه جذاب به نگارش دربیاید و در اختیار عموم مردم و بخصوص جوانان قرار گیرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس