کد خبر 43764
تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۰

مديرعامل انتشارات ديني صبح پيروزي با اشاره به انتشار کتابهاي ترويج کننده خرافات و توجه مخاطب به اين نوع کتابها گفت: ورود کتابهاي خرافي در بازار نشر و عدم حمايت از کتابهاي ديني فروش آنها را با کاهش روبرو کرده.

به گزارش مشرق، عليرضا اسدالهي مديرعامل انتشارات ديني صبح پيروزي در گفتگو با مهر در رابطه با جايگاه کتاب ديني در بازار نشر اظهار داشت: بازار نشر کتاب ديني از نظر فروش ضعيف است، چرا که هنوز فرهنگسازي لازم در اين زمينه صورت نگرفته است.

وي با اشاره از انتشار کتابهايي چون تعبيرخواب، استخاره و فال بيني اظهار داشت: مردم بيشتر به مسائلي مي پردازند که چندان مورد نياز آنها نيست و قسمت اعظم توجه خود را به خرافات معطوف داشته اند .
اسدالهي گفت: تا کنون کتابهاي متعددي درباره علوم و معارف اسلامي منتشر کرده ايم که به تصديق بسياري از کارشناسان از محتواي بسياري عالي برخوردار بوده، اما مورد استقبال مخاطب قرار نگرفته است، چرا که مخاطب براي خريد اين کتابها احساس نياز نمي کند.

مديرعامل انتشارات صبح پيروزي تأکيد کرد: يکي از راهکارهاي علاقمند کردن مردم به بحث کتاب ديني انجام تبليغات براي آنها از سوي ارگانهاي ذيربط است تا رويکرد مردم نسبت به اين نوع کتاب تغيير کند.

وي همچنين افزود: از طرفي شايد بتوان گفت برخي ناشران موضوعات مورد نياز جامعه را به خوبي تشخيص نمي دهد و بيشتر به چاپ کتابهايي توجه دارند که چندان موردنياز جامعه نيست.

عليرضا اسدالهي يادآور شد: در عرصه کتابهاي ديني امروز ضعف نگارش و تحقيقات چندان به چشم نمي خورد، ناشر بايد با توجه به بازار کتابها را منتشر کند، اما درحال حاضر بسياري از کتابهاي ديني با محتواي ارزشمند پس از چاپ به فروش نمي رسد، اما اگر اين نوع کتابها مورد حمايت ارگانهاي متولي يا مجامع ديني قرار گيرد مي توان به فروش تعداد کتاب چاپ شده اميدوار بود.

مدير عامل انتشارات صبح پيروزي با اشاره به آگاهي اندک جوانان نسبت به برخي مسائل ديني و عدم اقبال کتابهاي ديني ميان نسل جوان اظهار داشت: اگر کتابهاي ديني با حمايت رو به رو نشوند، ناشر از چاپ آن امتناع کرده و انگيزه نويسنده و محقق به نوآوري و ارائه آن در بازار نشر در اين حوزه از بين مي رود.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس