کد خبر 855327
تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۲
وزارت ورزش

یک ماه و نیم از ابلاغ چارت جدید وزارت ورزش می‌‎گذرد اما هنوز برای معاونت تازه شکل گرفته در این چارت و اینکه «چه کسی مسئول آن خواهد بود؟»، تصمیمی گرفته نشده است.

به گزارش مشرق، بعد از گذشت بیش از یک سال از طرح تغییر چارت وزارت ورزش، چارت جدید ۱۴ فروردین ماه امسال با یک تغییر عمده در رابطه با تعداد کلی معاونت ها و کاهش آنها از ۶ به ۵ معاونت توسط  هیات دولت تصویب و به صورت رسمی ابلاغ شد. 

البته طرح تغییر چارت وزارت ورزش موضوعی بود که اواخر سال ۹۵ و در اولین ماه های حضور سلطانی فر در این وزارتخانه مطرح شد با این هدف که اصلاحات لازم در ساختار سازمان ورزش ایران صورت بگیرد. لازمه اجرای این اصلاحات اما برخورداری از مصوبه هیات دولت بود و به همین دلیل ابلاغ چارت پیشنهادی تا امسال به تعویق افتاد. 

در واقع ادغام دو معاونت توسعه ورزش همگانی با معاونت فرهنگی و آموزش مهمترین اقدام در اصلاح چارت وزارت ورزش بود.  این دو معاونت تا پیش از این به ترتیب توسط غلامرضا شعبانی بهار و عبدالحمید احمدی مدیریت می شدند اما در چارت جدید، یک نفر همزمان مسئولیت معاونت ادغامی را عهده دار خواهد بود؛ فردی که گزینه هایی نزدیک به آن دیده می شوند اما هنوز هیچ یک از طرف وزیر ورزش به طور رسمی معرفی نشده  اند.

این در حالی است که بر اساس چارت اصلاحی ابلاغ شده و طی یکی دو هفته گذشته افشین داوری به عنوان مدیرکل توسعه ورزش حرفه ای و امور باشگاه ها منصوب شد و احمد سعادتمند هم برای مدیریت دفتر آموزش های پایه و استعدادیابی حکم گرفت اما مشخص نیست «چرا برای معاونت نوپای وزارت ورزش و مدیریت آن هنوز حکمی صادر نشده است؟!»

«امور فرهنگی و تربیتی» عنوان معاونت جدید در چارت اصلاحی وزارت ورزش است که قاعدتا نه احمدی و نه شعبانی بهار عهده دار مسئولیت آن نیستند. در واقع با ابلاغ چارت جدید و ادغام دو معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی، مسئولیت های قبلی این دو نفر در این دو معاونت کن لم یکن شد اگرچه همچنان در وزارت هستند! اصلا شعبانی بهار با همین عنوان معاون وزیر در انتخابات تیروکمان شرکت کرد و صاحب رای هم شد اما بدون استعفا صندلی جدیدش در ورزش را گرفت. 

البته که برکسی پوشیده نیست برای عمل به چارت جدید وزارت ورزش، رفتن شعبانی بهار که هیچ جایی در این چارت نداشت لازم بود. حالا با تعیین تکلیف و معارفه وی، گام بلندی در اجرایی شدن چارت جدید برداشته شده است اگرچه هنوز در مورد احمدی هیچ اتفاقی نیفتاده است. البته از وی به عنوان یکی از گزینه های محتمل برای معاونت تازه شکل گرفته یاد می شود اما صحبت های مطرح شده مبنی بر پستِ خارج از وزارت وی را هم نباید نشنیده گرفت به خصوص اینکه بیشتر از وی، نام کیومرث هاشمی برای این معاونت مطرح است آنهم با صحبت هایی که سلطانی فر در انتخابات ۲۵ دی ماه انتخاباتی کمیته ملی المپیک و در رابطه با حضور کیومرث هاشمی در وزارت ورزش مطرح کرد. 

جابه جایی احتمالی در ساختمان وزارت ورزش

به گزارش مشرق، در هر صورت چارت جدید وزارت ورزش تصویب و ابلاغ شده و مدیریت این وزارتخانه باید هرچه زودتر تصمیمات لازم برای اجرای قانونی این چارت را بگیرد. به نظر می رسد با اجرای چارت جدید، جابه جایی هم در ساختمان وزارتخانه انجام شود.

بر اساس چارت قبلی، دفتر معاونت فرهنگی و آموزش همراه با معاونت جوانان در ساختمان شماره ۲ وزارت ورزش قرار داشت و سایر معاونت ها، زیرمجموعه های آنها و دیگر حوزه ها در ساختمان شماره یک بودند. بعید نیست با اجرای چارت اصلاحی، معاونت جدید وزارت ورزش و زیرمجموعه هایش به ساختمان شماره ۲ منتقل شود و ساختمان شماره یک برای سایر معاونت ها باشد. 

چارت اصلاحی وزارت ورزش 

معاونت های «توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای»، «امور بانوان»، «حقوقی، امور مجلس و هماهنگی امور استان‌ها» و «توسعه منابع مالی و پشتیبانی» و «امور فرهنگی و تربیتی» در حوزه ورزش همراه با معاونت جوانان، در چارت جدید وزارت ورزش که ۱۴ فروردین ماه ابلاغ شد، پیش بینی شده اند.  زیر مجموعه های هر یک از این معاونت ها به این شرح است:

معاونت امور فرهنگی و تربیتی

* دفتر امور فرهنگی
* دفتر برنامه‌ریزی تربیتی
* دفتر برنامه‌ریزی ازدواج و تعالی خانواده

معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای

* دفتر استعدادیابی و توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای
* دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها و باشگاه‌ها
* دفتر برنامه‌ریزی و نظارت ورزش حرفه‌ای

معاونت امور بانوان و توسعه ورزش همگانی

* دفتر هماهنگی امور بانوان
* دفتر توسعه ورزش همگانی
* دفتر توسعه ورزش مناطق روستایی و عشایری

معاونت حقوقی، امور مجلس و هماهنگی امور استان‌ها

* اداره کل امور حقوقی
* دفتر هماهنگی امور استان‌ها
* دفتر امور مجلس

معاونت توسعه منابع مالی و پشتیبانی

* دفتر طرح و برنامه
* اداره کل توسعه منابع انسانی و پشتیبانی
* اداره کل امور مالی و ذی‌حسابی

معاونت ساماندهی امور جوانان

* دفتر هماهنگی و ساماندهی امور جوانان
* اداره کل مشارکت اجتماعی جوانان
* اداره کل طرح‌های ملی جوانان

شورای عالی ورزش و جوانان، شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی، کمیته های ملی المپیک و پارالمپیک، گزینش، دفتر ارزیابی عملکرد پاسخگویی به شکایات، اداره کل حراست، مرکز فن‌آوری و اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری، دفتر حوزه وزارتی، مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی، اداره کل روابط عمومی، دفتر نظارت فنی بر اماکن ورزشی و دفتر امور بین‌الملل بخش‌هایی هستند که به صورت مستقیم با شخص وزیر ارتباط داشته یا زیر نظر وی اداره می شوند. همچنین در ساختار جدید ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها هم مستقیم با وزیر در ارتباط هستند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس