کد خبر 854911
تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳
تیراندازی با کمان

انتخابات فدراسیون تیراندازی با کمان برگزار و غلامرضا شعبانی بهار به عنوان رئیس این فدراسیون انتخاب شد اما حواشی آن همچنان ادامه دارد به طوری که دو نامزد دیگر این انتخابات، خواستارابطال آن شدند.

به گزارش مشرق، با وجود اینکه انتخابات فدراسیون تیراندازی با کمان هفته گذشته برگزار و غلامرضا شعبانی بهار هم با 29 رای به عنوان رئیس این فدراسیون انتخاب شد اما حواشی مربوط به این انتخابات همچنان پابرجاست و وارد فاز جدیدی شده است.

بعد از انتخابات انتقادهای زیادی به انتخاب غلامرضا شعبانی بهار معاون ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان شد، از نظر برخی نامزدها این انتخابات مهندسی شده پیش رفت به طوری‌که منصور عبدی یکی از نامزدهای پست ریاست فدراسیون تیراندازی با کمان به صراحت گفت: «شجاعی رئیس قبلی فدراسیون مهندسی انتخابات را با برنامه و همکاری شعبانی‌بهار انجام داد. مجمع اصفهان را با حضور او برگزار کرد و برنامه را گرفت و تهدید کرد که کسی نباید حرف بزند. مهندسی آخر هم این بود من را از نایب رئیسی برداشتند و مدیرکل شعبانی‌بهار را جایگزین من کردند. به هیات‌ها وعده دادند که به ‌آنها از بیت‌المال پول پرداخت می‌کنند. از شب قبل از انتخابات به همه هیات‌ها فشار به آوردند که شعبانی‌بهار باید رای بیاورد‎. بچه‌های تیم ملی را با ماشین آوردند و ناهار دادند، ولی شعبانی‌بهار می‌گوید اتفاقی اعضای تیم را دیده است!»

یکی دیگر از معترضان هم کریم صفایی رئیس سابق فدراسیون تیراندازی با کمان است که به دلیل نقص مدارک مدیریتی و عدم تائید صلاحیت به انتخابات فدراسیون تیروکمان نرسید. البته که او اعلام کرده بود مراجع ذی صلاح پروسه تائید صلاحیت را انجام داده و وزارت ورزش هم باید تائید صلاحیتش را اعلام کند اما در روز انتخابات این اتفاق نیفتاد و صفایی از قافله انتخابات ریاست فدراسیون تیراندازی با کمان جا ماند.

صفایی همان فردی است که در اردیبهشت سال 1391 به دستور عباسی اولین وزیر ورزش تاریخ ایران از ریاست این فدراسیون برکنار شد و به جای او محمدعلی شجاعی بر مسند این فدراسیون نشست. بعد از این اتفاق دو نفر از اعضای فدراسیون به گفته صفایی با جعل امضای وی که خودش از قهرمانان رشته تیراندازی با کمان بود نامه‌ای به فدراسیون جهانی ارسال کردند مبنی بر اینکه صفایی استعفا داده و باید انتخابات دوباره برگزار شود. به هر روی انتخابات دوباره برگزار شد و محمدعلی شجاعی به مدت 7 سال در این فدراسیون ریاست کرد تا اینکه هفته گذشته بالاخره صندلی ریاست را به شعبانی بهار داد.

به هر حال صفایی و منصور عبدی بعد از برگزاری انتخابات و به قدرت رسیدن شعبانی بهار به این موضوع واکنش نشان دادند و جمعه شب با انتشار نامه‌ای سرگشاده خطاب به وزیر ورزش خواستار لغو انتخابات این فدراسیون شدند.

متن این نامه به این شرح است:

جناب آقای سلطانی فر
وزیر محترم وزارت ورزش وجوانان

نظر به اینکه انتخابات هجدهم اردیبهشت فدراسیون تیراندازی باکمان‌ باتوجه به پیش اخطار فدراسیون جهانی تیراندازی با کمان به مسئولین وقت فدراسیون ایران صورت گرفته و تذکر امکان دخالت دولت در انتخاب ریاست فدراسیون در این رشته را با توجه به سوابق انتخابات پیشین که در فدراسیون جهانی ثبت و موجود است در پی داشته است.با نگرش به وقایع روی داده در جریان انتخابات و سناریوی یکساله اخیر که با تعویق های مکرر در برگزاری انتخابات همراه بوده است، مشهود می باشد که با تخلفات و فشارهای سیاسی به نفع معاون همگانی ورزش که پست سازمانی در وزارت ورزش داشته اند و با این وجود برای کسب شرایط غیر متعارف صلاحیت اخذ آرا به روش های مختلف و قابل استناد و پیگیری اقدام کرده اند.

مضاف بر این، باعنایت به نامه سرگشاده قبلی اینجانبان پیش از اجرای نمادین جلسه انتخابات به جنابعالی تقدیم گردید. لیکن بنا به دلایل نامشخص از سوی حضرتعالی بی اثر ماند لذا به منظور پیشگیری از انزجار افکار عمومی و جامعه ورزش همچنین تبعات حقوقی پیگیری از فدراسیون جهانی که مسبوق به سابقه نیز می باشد، از دولت تدبیر امید برخورد منطقی و علمی به دور از هر گونه جانبداری سیاسی و سوء استفاده از امکانات دولتی انتظار میرود.

همچنین از آن مقام محترم وزارت با توجه به تجارب اندوخته برای حفظ شان ماهیتی و روح ورزش، مستدعی است دستور فرمائید سریعا نسبت به ابطال انتخابات از طریق مرجع نظارتی اقدام گردد و مراحل بازبینی و اجرای مجدد انتخابات بدون دخالت و رای فدراسیون جهانی در داخل کشور و با درایت و حسن نیت حضرتعالی همگام با توسعه مبانی اخلاقی و فرهنگی در ورزش کشور صورت گیرد.

کریم صفایی رئیس سابق فدراسیون تیراندازی با کمان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا درباره نامه سرگشاده‌ای که خطاب به وزیر ورزش و جوانان منتشر کرد گفت: «من قبلا هم اعلام کرده بودم اگر اتفاقی بیفتد که برخلاف قوانین و مقررات باشد ساکت نمی‌نشینم و این موضوع را از سوی مراجع قانوی پیگیری خواهم کرد. وزارت ورزش و جوانان با آوردن شعبانی بهار به سمت تیروکمان به دنبال بازی دو سر برد بود اما نمی‌دانست با آوردن این آقا نه تنها برنده نشده‌است بلکه در آینده مشکلاتی هم برای تیر و کمان از سوی فدراسیون جهانی ایجاد خواهد شد.»

وی در ادامه گفت: «در حال حاضر فدراسیون جهانی تیر و کمان حساسیت ویژه‌ای روی ایران دارد و با توجه به سابقه‌ای هم که در گذشته داشتیم بر روی این موضوع بیشتر از همیشه تمرکز می‌کند. در هفت سال گذشته وضعیت فدراسیون تیراندازی با کمان را اگر بررسی کنید متوجه شرایط این رشته در ایران خواهید شد. طبیعی بود با بریز و بپاش‌هایی که رئیس قبلی فدراسیون در این 7 سال داشت به دنبال کسی باشد که اتفاقاتی که در این چند سال افتاده است را شخم نزند. به خاطر همین مسائل بود که او که تصمیم گرفت به فدراسیون جهانی برود و اساسنامه را تغییر دهد.»

صفایی در ادامه تاکید کرد: «تیر و کمان جایگاه پنجمی در جهان را داشت اما حالا چه جایگاهی دارد؟! تیم کامپوند زنان ما روزی قهرمان جهان بود اما حالا از آن تیم چه چیزی باقی مانده است؟! در المپیک 2008 و 2012 ما نماینده داشتیم، در سال 2016 هم به لطف زهرا نعمتی که یک ورزشکار پارالمپیکی بود آبروی تیر و کمان حفظ شد و ما توانستیم نماینده‌ای داشته باشیم وگرنه کدام ورزشکار دیگر در دوران ریاست شجاعی تواست سهمیه المپیک را بگیرد. ضمن اینکه تمام این ورزشکارانی که در این سال‌ها موفقیتی به دست آوردند همگی از شاگردان قدیمی ما بودند. تیم کامپوند مردان ما توسط زحمات رضا زمانی نژاد و آماندوس از نروژ و مجید احمدی به جایگاه خوب رسید اما با این نفرات چه کردند؟! شرایطی به وجود آوردند که زمانی نژاد به آمریکا رفت و در آن کشور تیراندازی می کند و مجید احمدی هم مربی کشور عراق شد و از ایران رفت. این افراد با اعتبارات کشور چه می کنند؟! چرا باید نخبگان ورزش ما به دلیل بی توجهی‌ها و اینکه ابزار سیاسی شده‌اند در دست مسئولان به این سمت کشیده شوند؟! چرا کسی پاسخگویی مهاجرت این نخبگان به خارج از کشور نیست.»

وی تاکید کرد: «آقایان چشمانشان را بسته‌اند و نمی‌دانند چه بلایی بر سر تیروکمان آمده‌است. من به فدراسیون‌های دیگر کار ندارم اما فدراسیونی که خودم ساختم و به این جایگاه رساندم به دولت قبل هم گفته بودم ورود به این رشته ممنوع است اما متاسفانه گوش ندادند و عواقب آن را هم همه دیدند که دو سال این رشته تعلیق شد. به این دولت هم می گویم اگر قرار است راه گذشته ادامه پیدا کند من کریم صفایی سابق نیستم و دیگر اجازه نمی‌دهم آن ظلمی که در گذشته به من شد تکرار شود. در هفت سال گذشته من را بازداشت کردند؛ انگ موضوعات مختلفی را به من زدند ولی برائت همه آنها را گرفتم. الان هم تنها خواسته‌ام صحت انتخابات است‌و پیگیر آن هستم. سال 92 من گفتم رئیس جمهور نیازی نیست که طلا و دلار را ارزان کند مردم ما به آن نیاز ندارند اما شرافت و دروغ گویی را گران کند تا مشکلات ما حل شود.»

منبع: آنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس