کد خبر 854974
تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۰
جهانگیری

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: دولت آمادگی لازم برای مدیریت کشور در هر شرایطی را دارد.

به گزارش مشرق، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور امروز (یکشنبه) در جلسه ستاد اقتصادی ساماندهی امور ارزی ضمن بیان اهداف آمریکا در جهت وارد کردن آسیب به کشور، گفت: دولت با برنامه‌ریزی و تدوین راهکارهای مختلف آمادگی لازم برای مدیریت کشور در هر شرایطی را دارد.

بیشتر بخوانید:

روایت جهانگیری از نقش عوامل خارجی در اختلال بازار ارز

وی با اشاره به گزارش دست اندرکاران سامانه نظام یکپارچه معاملات ارزی (نیما) در خصوص عملکرد این سامانه، استقبال واردکنندگان، صادرکنندگان و بانک‌ها از سامانه نیما را امیدبخش توصیف کرد و از دستگاه‌های مرتباط خواست با هماهنگی یکدیگر در جهت روان‌سازی جریان تجارت خارجی و تامین نیاز متقاضیان واقعی ارز را حرکت کنند.

رئیس‌کل بانک مرکزی نیز در این جلسه با اشاره به رضایت فعالان اقتصادی و ثبت معاملات بیشتر ارزی در سامانه نیما، ‌گفت:‌ این سامانه با قابلیت انعطاف‌پذیری بالا ابزار لازم برای سیاست‌گذاری بهتر و مدیریت بازار ارز را در اختیار کشور قرار داده و ما را برای مواجهه با شرایط جدید اقتصادی متاثر از تصمیمات سیاسی در عرصه بین‌المللی تواناتر کرده است.

در این جلسه که وزیر نفت، رؤسای کل‌ بانک‌مرکزی و سازمان برنامه و بودجه، معاون اقتصادی رئیس‌جمهور و مشاور اقتصادی رئیس‌جمهور نیز حضور داشتند؛ گزارشی از میزان ارز اختصاص یافته به کالاهای اساسی و دارو و تامین ارز متقاضیان واقعی ارز و عملکرد سامانه نیما ارایه شد.

براساس این گزارش پس از معرفی و اطلاع‌رسانی بیشتر در مورد این سامانه و شناخت بیشتر فعالان اقتصادی، تعامل بهتری میان صادرکنندگان، ‌ واردکنندگان، بانک‌ها و صرافی‌ها در چارچوب سامانه نیما در حال انجام است و جریان مبادلات ارزی کشور با شفافیت و سرعت بیشتری ادامه دارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
    7 0
    اگه شما برنامه داشته باشید
  • سید IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
    7 0
    لازم به بیان نیست چیزی که عیان است!!!!! برای هر شرایطی !!
  • عباس IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
    4 0
    تو برنامتون
  • IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
    4 0
    مثل همون برنامه های قبلی که برای اصلاح کشور در انتخابات می گفتید دارید؟
  • ebi US ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
    1 0
    دولت اگه برنامه داشت کارو به اینجا نمیکشوند وبه خدای متعال ونه کدخدا دل می بست و قدرت و استعدادهای داخلی رو به کار می گرفت.
  • CA ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
    3 0
    کاملا مشخص که دولت برای چنین روزهایب برنامه داشته و دارد فقط خدا به داد مردم ایران برسه.
  • هاتف OM ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
    0 0
    خدا بداد مردم برسد ، برنامه دارند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس