کد خبر 858673
تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۱
تیراندازی با کمان

باید اعتراف کرد که نتایج اخیر کمانداران در ترکیه عیار تیراندازی با کمان و کادر فنی تیم را کاملا مشخص کرد و این بار نمی‌توان با جمع کردن امضا از کمانداران بر روی آن سرپوش گذاشت.

به گزارش مشرق، نتایج عجیب و البته ضعیف تیم ملی تیراندازی با کمان در بخش کامپوند و ریکرو در جام جهانی ترکیه، آنچه در این سال‌ها در این رشته اتفاق افتاده است را بیشتر از گذشته نمایان کرد؛ نتایجی که نشان داد شاید همه حرف و حدیث‌ها و نقل قول‌ها در مورد اتفاقات درونی و بیرونی تیم ملی پر بی‌راه نبوده است و باید یادآوری کرد که نه تنها حال ریکرو که بخش المپیکی تیراندازی با کمان و نمای بیرونی  این رشته است، خوب نیست بلکه کامپوند هم اوضاع خوبی ندارد و مدتی است که از روزهای خوش گذشته فاصله گرفته و هر روز که به بازی‌های آسیایی جاکارتا نزدیک تر می‌شویم امید به درخشش این رشته در جاکارتا کمرنگ‌تر می‌شود.

تیراندازی با کمان در حالی در ترکیه نتایج ضعیفی را به دست آورده است  که همه امیدوارند تا شاید شعبانی‌بهار با حضورش در این فدراسیون بتواند گره کوری که شجاعی در سال های مدیریتش ایجاد کرده است را باز کند.

اصرار به اداره تیم ملی با کادر فنی و سرپرستی بدون تغییر مثبت و پافشاری شجاعی بر حضور این افراد بدون در نظر گرفتن نتایج ضعیف و شیب تند  تیراندازی با کمان به سمت ناکجا آباد در کنار حضور وی در اصفهان و مدیریت از راه دور، تیراندازی با کمان را به سمت پرتگاه کشاند. پرتگاهی که شاید در جاکارتا نقطه سقوط آن باشد.

در این روزها که نمایندگان ریکرو ایران در همان دور نخست در بخش انفرادی و تیمی متحمل شکست شدند، بیش از هر زمان دیگری به مسئولین ستاد بازی‌های جاکارتا ثابت شد که دادن تنها یک سهمیه برای ریکرو بانوان در بازی‌های آسیایی کار اشتباهی نبوده است و نمی‌توان روی مدال آوری در این بخش حساب کرد و با همین‌نتایج تنها شانس افزایش سهمیه ریکرو از بین رفت چرا که مسابقات ترکیه زیر ذره بین مسئولین کاروان و ستاد بازی‌های آسیایی قرار داشت و افزایش سهمیه منوط به نتایج این مسابقات بود.

حتی در کامپوند که کم کم به مدال آوری آن در جهان به صورت ثابت و مداوم می‌توانستیم امیدوار باشیم هم اوضاع عوض شده و نمایندگان ایران در جام جهانی ترکیه در بخش تیمی در همان ابتدا شکست خوردند و حذف شدند. حتی در کامپوند انفرادی بانوان هم جز ناکامی چیز دیگری را شاهد نبودیم. در بخش مردان هم فقط نیما محبوبی توانست راهی دیدار رده بندی شود و در آنجا هم از کسب مدال بازماند تا شاید همین عملکرد را بتوان در بوق و کرنا کرد و مانند گذشته اصل ماجرا را پشت تک مدال‌ها و پیام‌های تبریک مخفی کرد. اما جاکارتا دیگر جای مخفی کردن نیست و بالاخره همه کاستی‌های به جا مانده از مدیریت قبل آشکار خواهد شد مگر اینکه شعبانی‌بهار در این مدت باقیمانده مسامحه را کنار بگذارد و دست به تغییرات اساسی بزند.

مطمئنا وقت آن رسیده که رئیس جدید فدراسیون رو در رو صحبت‌های ملی پوشان و منتقدان را بشنود. شاید برخی از ملی‌پوشان کنار گذاشته شده از تیم ملی و کماندارانی که با وجود توانمندی از تیم ملی دور مانده‌اند، در مورد نحوه انتخاب تیم ملی و بازی نمایشی فدراسیون برای دعوت و یا حذف افراد از تیم و همچنین‌ عملکرد کادر فنی و پارک، سرمربی کره‌ای تیم ملی اشتباه نمی‌کنند و نمی‌توان با این استدلال که این انتقادات از روی غرض ورزی شخصی است، از کنار این مطالب گذشت. شاید همین نتایج گواه محکمی بر ادعای این افراد باشد.

به هر حال هرچقدر هم که این ویرانه‌ای که امروز به شعبانی بهار تحویل داده شده است حاصل مدیریت شجاعی باشد اما باز هم در جاکارتا همه رئیس فعلی را می‌شناسند و وی در تیررس همه انتقادات خواهد بود. این انتقادها زمانی هم‌ بیشتر خواهد شد که برخی از همان ابتدا حضور فردی خارج از تیراندازی با کمان را در راس فدراسیون اشتباه می‌دانستند و هر عملکرد ضعیفی می‌تواند فرصت را برای منتقدان شعبانی بهار فراهم کند.

 با این شرایط شاید تغییر اساسی در تیم ملی تنها راه پیش روی شعبانی‌بهار باشد و در کنار آن لزوم‌ یک بازنگری اساسی در نحوه برگزاری مسابقات انتخابی و گزینش ملی پوشان لازم به نظر می‌رسد. شاید اینجا کاملا مشخص باشد که عدم حضور برخی از سوگلی‌های تیم ملی در مسابقات انتخابی در بیرجند تا چه حد اشتباه بوده و تنها به این افراد ثابت کرد که پیراهن تیم ملی برای آنها کنار گذاشته شده و شاید مسابقات انتخابی تنها یک مانور فرمالیته برای بستن صدای مدعیان حضور در تیم ملی است. مطمئنا همین احساس امنیت و بدون رقیب بودنی که در برخی از ملی پوشان ایجاد شده بلای جان آنهاست. در تیم ملی تیراندازی با کمان فراموش شده که ایجاد حس رقابت باعث رشد ورزشکار خواهد شد و زمانی که فرد با هر نتیجه‌ای خود را در حاشیه امنیت بداند، افت خواهد کرد.

باید اعتراف کرد که نتایج اخیر کمانداران در ترکیه عیار تیراندازی با کمان و کادر فنی تیم را کاملا مشخص کرد و این بار نمی‌توان با جمع کردن امضا از کمانداران بر روی آن سرپوش گذاشت. عملکرد کادر فنی ریکرو در این سال‌ها بدون هیچ آورده‌ای کاملا مشخص است و شاید بتوان گفت که فرصت برای سرمربی کره‌ای این تیم تمام شده است.

حالا که شجاعی از فدراسیون تیراندازی با کمان جدا شده و فرصت برای حضور افراد جدید فراهم شده است، انتظار این است که شعبانی‌بهار خون تازه ای در رگ‌های این رشته تزریق کند و شاید تغییر نخستین گام باشد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس