کد خبر 854421
تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۴
 مسابقات قهرمانی بوکس در مشهد

فدراسیون بوکس که تا چند ماه دیگر باید تیم ملی را در یک رویداد بزرگ به میدان بفرستد با حاشیه‌هایی روبرو شده که آینده را با چالش‌های دردسرسازی مواجه کرده است.

به گزارش مشرق، هنوز مدت زمان زیادی از ریاست حسین ثوری در فدراسیون بوکس نمی گذرد. ثوری که در رقابت با روح اله حسینی و با تفاوت اندک آراء بر صندلی ریاست نشست تا به امروز آن قدر درگیر حواشی این فدراسیون شده که هنوز حتی موفق به عمل کردن به یک وعده انتخاباتی خود نشده است.

تا امروز و پس از گذشت بیش از ۴ ماه، هنوز نه خبری از راه اندازی و حتی حرکتی برای بوکس بانوان شده، نه از اسپانسر میلیاردی خبری هست و نه نتیجه خوبی در تیم های ملی کسب شده است. در کنار همه اینها تیم ملی بوکس بزرگسالان که مدتی قبل و در زمان افشین داوری هدایت آن به اکبر احدی سپرده شد با حواشی زیادی روبه رو شده است. حتی شنیده می شود روابط برخی از اعضای کادر فنی با فدراسیون تا حدی تیره و تار شده که در مراسم استقبال از بازگشت تیم از قزاقستان یکی از مربیان تیم ملی گل استقبال فدراسیون را به سطل زباله انداخت!

ماجرا به همین جا ختم نشد. در انتخابی تیم ملی بوکس در قم کادر فنی بر سر نشستن روی صندلی با برخی از اعضای فدراسیون به مشکل خوردند. موضوع وقتی حادتر شد که حتی بحث راه اندازی کمیته انضباطی در این خصوص در فدراسیون مطرح شد و افرادی که تا چند ماه پیش به یکباره افشین داوری را رها کرده و در جبهه ثوری قرار گرفتند حالا علیه او مصاحبه هم کردند.

با حذف سه وزن سنگین از بازیهای آسیایی حالا همه بهانه ها برای عدم نتیجه گیری در اندونزی جور شده است اما تیم ملی در رقابتهای تدارکاتی شرکت می کند که در آن هم به مدال می رسد و هم به صورت تیمی روی سکو می رود. اگر فرار رو به جلو کادر فنی تیم ملی که از بوکس در بازیهای آسیایی انتظار نداشته باشید درست است چطور ملی پوشان این رشته در رقابتهای تدارکاتی که فدراسیون آن را «سطح بالا» می داند به نتیجه می رسند؟ احتمال به وجود آمده این است که یا رقابتهای تدارکاتی بوکس سطح پایین است و با مدال های کاذب جشن شادی گرفته می شود و یا در خصوص وضعیت سبک وزن های تیم ملی سیاه نمایی می شود!

هجوم ناگهانی و بدون فیلتر برخی از ملی پوشان سابق در کادر فنی تیم ملی بیش از آن که به بوکس ضربه بزند به آینده کاری آنها لطمه وارد خواهد کرد. بسیاری از کارشناسان در زمان ریاست ناطق نوری هم به او ایراد می گرفتند که چرا بدون در نظر گرفتن جوانب مختلف هدایت تیم ملی به برخی از بوکسورهای سابق سپرده شده است؟!  آن چه مسلم است جای یک نظارت فنی در بوکس خالی است.

جلوگیری از ایجاد تنش و حواشی دردسرساز تیم ملی، انتخاب تدارکات واقعی و در سطح و شان تیم ملی پیش از بازیهای آسیایی، نظارت بر عملکرد مربیان تیم ملی به ویژه آنها که هنوز دستکش ها را درنیاورده به کادر فنی پیوسته اند و ارزیابی اقدامات کادر فنی با انتظارات منطقی همه آن چیزی است که امروز تیم ملی بوکس نیاز دارد.

به نظر می رسد ثوری پس از انتقادات شدید نسبت به سفر خود و دبیرش به تایلند و نتیجه ضعیف جوانان در رقابتهای قهرمانی آسیا حالا باید در انتخاب یک گزینه فنی و مورد قبول خانواده بوکس برای نظارت بر تیم های ملی تعجیل کند.

شاید انتخاب ناصر طالبی به عنوان نایب رئیس فدراسیون که مهره ای مورد قبول خانواده بوکس و وزارت ورزش و جوانان است کار ثوری را در این یک مورد راحت کند، طالبی که سالها سابقه نظارت بر فدراسیون بوکس را داشته می تواند یکی از گزینه های پیش روی ثوری برای مدیریت فنی تیم ملی باشد هرچند سیاست وی با سیاست کاری ثوری که قصد دارد همه را راضی نگه دارد اندکی متفاوت است.

آن چه بدیهی است پاشنه آشیل فدراسیون بوکس، تیم ملی بزرگسالان است. همان تیمی که کمتر از چند ماه دیگر در یکی از دشوارترین بازیهای آسیایی تاریخ خود به روی رینگ می رود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس