کد خبر 852344
تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۱
علی مظاهری

مربی تیم ملی بوکس بزرگسالان گفت: اگر به دنبال تحول در بوکس هستیم باید به صراحت بگویم با این برنامه‌ریزی به هیچ جایی نخواهیم رسید.

به گزارش مشرق، علی مظاهری در پاسخ به این سؤال که عملکرد تیم ملی بوکس ایران در تورنمنت قزاقستان را چطور ارزیابی می‌کنید، گفت: مسابقات بسیار خوب بود مهم این بود که یک توفیق اجباری بود با بوکسورهای آسیایی مبارزه کنیم. نمایندگان مغولستان، ازبکستان، روسیه، قزاقستان و... در این مسابقات حضور داشتند و ما با آنها مبارزه کردیم. بچه‌ها واقعاً با جان در این رویدادها حضور داشتند. به هر حال شکست نماینده‌های ازبکستان و قزاقستان کار هر کسی نیست بچه‌های ما در این مسابقات کار بزرگی کردند. هرچند نفرات آنها سرشناس نبودند اما بوکسورهای دست و پا بسته‌ای هم نبودند.

وی در پاسخ به این سؤال که با توجه به زمان کمی که ملی‌پوشان پیش از اعزام به تورنمنت قزاقستان داشتند آیا نتیجه در مجموع برای شما راضی‌کننده بود یا خیر، گفت: ما از عملکرد بچه‌ها راضی بودیم. هرچند زمان زیادی برای تمرین کردن نداشتیم. بچه‌های ما ۱۵ روز تمرین کردند و در مجموع از آنها راضی هستیم. ما به دنبال نتیجه نبودیم نتیجه خوبی رقم خورد. می‌طلبد که مسئولان فدراسیون به بچه‌ها رسیدگی کنند. آنها برای بچه‌های تیم ملی باید بجنگند با تمام کمبودها ملی‌پوشان ما می‌روند و نتیجه می‌گیرند پس با این حساب مسئولان فدراسیون باید برای این ملی‌پوشان بجنگند. اینکه ملی‌پوشان بجنگند و با تمام سختی‌ها نتیجه بگیرند و فدراسیون به خواب خرگوشی برود، فایده ندارد اگر ما نتیجه می‌خواهیم باید یک برنامه‌ریزی کامل داشته باشیم. با این برنامه‌ریزی بوکس به جایی نمی‌رسد.

مظاهری در ادامه صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: من خانواده‌ام را رها کرده‌ام و درگیر تیم ملی بوکس هستم. روزی که به تهران رسیدیم با اکبر احدی راهی استان قم شدیم و با توجه به شلوغی مسیر با تمام خستگی به محل برگزاری انتخابی تیم ملی ۲۳ ساله‌ها رسیدیم. ما به عنوان اعضای کمیته فنی راهی قم شدیم اما وقتی به سالن رسیدیم دیدیم جای برای نشستن برای ما که عضو کمیته فنی هستیم وجود ندارد.  به هر حال ما به عنوان کمیته فنی انتخاب شدیم، اما وقتی وارد سالن شدیم جای برای نشستن برای ما وجود نداشت! اگر ما کمیته فنی هستیم پس دیگران چرا جای ما نشستند؟! اگر به دنبال این هستید با نظر ما نفرات تیم ملی انتخاب شوند؛ پس چرا جایی برای ما در کمیته فنی وجود نداشت؟

وی در پاسخ به این سؤال که به نظر شما فدراسیون حال حاضر بوکس توانایی ایجاد تحول در بوکس را با توجه به وعده‌هایی که داده است دارد یا خیر، گفت: من در طول عمر ورزشی‌ام در خوابگاه نصرت نخوابیده‌ام اما حالا زن و بچه‌ام را رها کرده‌ام و در کنار ملی‌پوشان در خوابگاه نصرت می‌خوابم. اگر به دنبال تحول در بوکس هستیم باید به صراحت بگویم با این برنامه‌ریزی به هیچ جایی نخواهیم رسید. کادر فنی ما ۵ نفره بود و حالا ۳ نفره شده است. اگر قرار است با همان روش قدیمی پیش برویم هیچ فایده‌ای ندارد و بوکس ما به جایی نخواهد رسید. من از فرودگاه به احترام بوکس رفته‌ام  به شهر قم اما جایی برای نشستن نداشتم. صندلی برای X و Y می‌گذارند اما برای ما که عضو کمیته فنی هستیم جایی وجود ندارد من منظورم با نهرودی نیست. اما افراد دیگر با کدام رزومه روی صندلی کمیته فنی نشسته بودند. 

مربی تیم ملی بوکس در ادامه صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: با نتیجه افتضاحی که تیم ملی جوانان در قهرمانی آسیا کسب کرد اگر ما در تورنمنت قزاقستان نتیجه نمی‌گرفتیم اوضاع افتضاح می‌شد پس این چه رفتاری است که با ما می‌شود. من نمی‌گویم که به غیر از ما کسی نباشد، باشد اما آنهایی باشند که توانایی گرفتن دست ما را دارند نه افرادی که مانع موفقیت ما هستند.

مظاهری در ادامه صحبت‌های خود، خاطرنشان کرد: این نفرات حاضر در تیم ملی بوس سال آینده دست‌شان برای آسیا رو می‌شود باید به فکر آینده تیم ملی باشیم. استعدادیاب می‌گذارند اما طرف اصلاً برنامه نوشتن برای تیم استان خود را هم بلد نیست. ما اگر در کنار بوکس هستیم به خاطر اکبر احدی است و به همین دلیل با دل و جان کار می‌کنیم ما به خاطر بوکس کشورمان کار می‌کنیم. ما به دنبال این نیستیم که مربی تیم ملی باشیم، دنبال سفر رفتن هم نیستیم. بدون تعارف مربیگری آش دهان سوزی برای ما نیست.

وی در پایان صحبت‌های خود در پاسخ به این سؤال که گویا شما در تورنمنت قزاقستان با توجه به اینکه ملی‌پوشان حتی وقتی شکست می‌خوردند آنها را برای برگزاری تمرین مشترک با بوکسورهای ازبکستان و قزاقستان سر تمرین‌ها می‌برید آیا صحت دارد یا خیر، گفت: ما در سرمای قزاقستان صبح زود از خواب بیدار می‌شدیم حتی اگر بوکسورها نتیجه هم نگرفته بودند برای اینکه از فرصت استفاده می‌کردم آنها را می‌بردیم با بوکسورهای قزاق، ازبک و مغول تمرین می‌کردند. فدراسیون ما را به صورت رایگان به دور خود جمع کرده است و حالا اگر می‌خواهند با افراد دیگری کار کنند اگر فکر می‌کنند کسی بهتر از ما سراغ دارند بیاورند و با آنها کار کنند ما هیچ حرفی نداریم اما این را مطمئن باشند با این برنامه‌ریزی بوکس به هیچ جایی نخواهد رسید. نباید اجازه بدهیم آنهایی که در بوکس سررشته‌ای ندارند در کار ما دخالت کنند. فدراسیون کار را باید به آنهایی بسپارند که در این رشته استخوان خورد کرده‌اند، در غیر این صورت بوکس نتیجه‌ای نخواهد گرفت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس