کد خبر 850713
تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۳
بوکس

رقابتهای قهرمانی بوکس جوانان آسیا با نتیجه ضعیف و ناکامی نمایندگان ایران در تایلند همراه بود تا رئیس جدید این فدراسیون در نخستین محک جدی نتواند نمره قبولی بگیرد.

به گزارش مشرق، رقابتهای بوکس قهرمانی جوانان آسیا در تایلند  بدون شک نخستین محک جدی حسین ثوری رئیس تازه کار و جوان فدراسیون بوکس بود که از تلاش و مبارزه انتخاباتی همراهان پرتعداد روح الله حسینی علیه افشین داوری نهایت استفاده را کرد و با وعده آوردن اسپانسر میلیاردی برنده انتخابات این فدراسیون شد.

هنوز و بعد از گذشت حدود ۴ ماه از روی کار آمدن ثوری نه تنها خبری از حضور حامی مالی در بوکس نیست بلکه نخستین نتیجه رسمی بوکسورها در رقابتهای قهرمانی آسیا و مقابسه آن با نتیجه دور قبل عقب‌گرد شدید بوکس ایران را به نمایش می گذارد.

بوکس ایران که در سالهای پایانی ریاست احمد ناطق نوری با تلاش ها و هزینه های شخصی  حسینی نایب رئیس فدراسیون که خود از قهرمانان به نام بوکس آسیا بود به خصوص در رده های سنی پایه به موفقیت های خوبی رسیده بود ، سال گذشته موفق شد طلسم عدم کسب طلا در آسیا را بشکند و با هدایت کادر فنی همچون مهدی پور، سپهوند و  رشید با یک طلا و یک برنز به مقام چهارم آسیا برسد اما در این دور با تصمیم رئیس فدراسیون و تغییر کلی در کادر فنی با سه برنز که یکی از آنها بدون حتی کسب یک پیروزی بدست آمد حتی در حفظ نتیجه دور قبل ناکام ماند.

مروری بر چهار ماه اخیر مدیریت در بوکس چیزی جز حذف تیم رقیب انتخاباتی از فدراسیون، سپردن پست های حساس به افرادی بی تجربه و با رزومه کاری ضعیف و سفرهای پرتعداد و هزینه بر را به تصویر نمی کشد. چرا باید برای رقابتهای فهرمانی جوانان آسیا رئیس و دبیر فدراسیون تمام امور جاری فدراسیون را رها کرده و همراه تیم به یک سفر توریستی بروند؟ 

اتفاقات رخ داده در رقابتهای قهرمانی آسیا همچون عدم استفاده از محافظ لثه و دندان در یکی از مبارزه ها برای بوکسور ایرانی از سوی کادر فنی مواردی است که رخ دادن آن در یک رویداد بین المللی قابل قبول نیست. چرا و با چه توجیهی رئیس فدراسیون که وعده جذب حامی مالی میلیاردی می دهد با شرایط بد مالی فدراسیون راهی سفر پرهزینه تایلند شده و برای بوکسورها میت گیری می کند؟ آیا وضعیت اقتصادی نابسامان بوکس فقط برای حذف کارمندان ناطق نوری در فدراسیون صدق می کند و شامل سفرهای غیرضروری به خارج از کشور نمی شود؟

شاید تنها امید خانواده بوکس به حضور ناصر طالبی نایب رئیس فعلی فدراسیون در این مجموعه باشد که اگرچه به امورواقف است اما به نظر نمی رسد حوزه اختیارات کاملی به وی داده شود. آنچه بدیهی است ثوری و یارانش در فدراسیون بوکس باید تغییر رویه بدهند چرا که تکرار ناکامی ها در بوکس می تواند همچون یک بمب ساعتی آرامشی را که ناطق نوری رئیس باتجربه و طرد شده ی بوکس به این رشته هدیه کرده بود بر هم بزند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس