حمله به اسرائیل

جبهه جولان برای اولین بار از سال ۱۹۷۴ به آتش کشیده شد. این اتفاق پیامی آشکار برای ارتش رژیم صهیونیستی است، مبنی بر اینکه هر نوع درگیری از همان جایی آغاز خواهد شد که درگیری‌های بزرگ به پایان رسیده است.

سرویس جهان مشرق - تحولات دیروز در ارتفاعات جولان و کشیده شدن تحولات به سمت تنش نظامی بی ارتباط با حوادث گذشته منطقه و تجاوزهای رژیم صهیونیستی به محور مقاومت در سوریه و عقب‌نشینی آمریکا از توافق هسته‌ای نبود. این تحولات را می‌توان نقطه عطف اساسی در روند درگیری‌ها برای برهم زدن برگه‌های بازی ارزیابی کرد. 

از روز نهم آوریل  گذشته رژیم صهیونیستی سیاست افزایش تنش نظامی در سوریه را دنبال کرده و همزمان تنش آفرینی سیاسی و تبلیغاتی و منطقه‌ای ضد این کشور را نیز در دستور کار خود قرار داده است. بنا بر ادعاهای سران رژیم صهیونیستی تمامی این اقدامات با هدف جلوگیری از  حضور نظامی محور مقاومت در مناطق موازی مرزهای شمالی فلسطین اشغالی صورت می‌گیرد. 

واکنش صفحه اینستاگرام سردار سلیمانی به حمله دیشب به اسرائیل

رژیم صهیونیستی طی روزهای گذشته سیاست تنش نظامی را از طریق حملات مکرر خود به مراکز حضور مستشاران ایرانی دنبال کرده است. از آن زمان تا کنون سرکردگان رژیم صهیونیستی خود را وارد بازی خطرناکی با ایران کرده‌اند. اسرائیلی‌ها از آن هنگام منتظر پاسخ بودند و اطمینان داشتند که این بار وارد ماجراجویی شدند که می‌تواند برای آنها نتایج معکوس داشته باشد. این انتظار آنها را وارد تراژدی و انزوایی کرده بود که در نتیجه آن آماده‌باش امنیتی و نظامی در سرزمین‌های اشغالی ادامه داشت. 

بیشتر بخوانید:

روایت الاخبار از شب داغ جولان اشغالی

پاسخ کوبنده سوریه به تجاوز رژیم صهیونیستی؛ پایگاههای اسراییل در جولان اشغالی هدف قرار گرفت/ شلیک دست‌کم ۵۷ موشک به سرزمین‌های اشغالی +نقشه میدانی، عکس و فیلم

روایت المیادین از نبرد هوایی دیشب

یک ماه انتظار برای واکنش ایران، بنیامین نتانیاهو را خسته کرد و او از روش قدیمی خود برای گدایی سیاسی از طریق عزیمت به مسکو استفاده کرد. اما حتی روزنامه صهیونیستی هاآرتص نیز به تمسخر اقدامات نخست وزیر اسرائیل پرداخت و در مقاله ای نوشت که اسرائیل از حساب کردن بر روی پوتین پشیمان خواهد شد.

پاسخ سوریه به تجاوزگری صهیونیست‌ها

پوتین نیز در این دیدار اعلام کرد که تنش‌آفرینی اسرائیل در سوریه کمتر از بازی با آتش نیست و تل آویو باید مسئولیت گزینه‌ها و نتایج اقدامات تنش‌آفرین خود را بپذیرد. 

تل‌آویو بار دیگر شب گذشته اقدامات خود را از طریق حمله توپخانه‌ای به مراکزی در استانه قنیطره ادامه داد، اما از بامداد امروز دهها موشک به مراکز نظامی رژیم صهیونیستی در جولان اصابت کرد.  مراکزی که حمله موشکی ضد آنها صورت گرفت، شامل مناطق زیر بودند: 

اتفاقاتی که بامداد امروز در جولان افتاد، اتفاق عادی به شمار نمی‌رود، ارزیابی اولیه از روند اصلی تحولات می‌تواند نشان‌دهنده تغییر اساسی در روند درگیری‌ها باشد.* مرکز نظامی اصلی جمع آوری اطلاعات فنی و الکترونیک.

* مرکز اصلی یگان مرزبانی از یگان 9900

* مرکز نظامی اصلی عملیات اختلال راداری

* مرکز نظامی اصلی شنود شبکه‌های ارتباطاتی بی سیم و باسیم. 

* ایستگاههای ارتباطات و ارسال اطلاعات

* مقر یگان سلاح‌های دقیق دشمن در عملیات زمینی

* فرودگاه بالگردهای نظامی

* مقر فرماندهی نظامی منطقه‌ای تیپ 810 

* مقر فرماندهی گردان‌های نظامی در حرمون

* مقر زمستانی یگان موسوم به بنستیم

اتفاقاتی که بامداد امروز در جولان افتاد، اتفاق عادی به شمار نمی‌رود، ارزیابی اولیه از روند اصلی تحولات می‌تواند نشان‌دهنده تغییر اساسی در روند درگیری‌ها باشد.

سیگنال این حملات و پیامدهای آن در ساعات اولیه برای رژیم صهیونیستی مخابره شد. این پیام‌ها را می‌توان در موارد زیر برشمرد: 

اول: جبهه جولان برای اولین بار از سال ۱۹۷۴ به آتش کشیده شد. این اتفاق پیامی آشکار برای ارتش رژیم صهیونیستی است، مبنی بر اینکه هر نوع درگیری از همان جایی آغاز خواهد شد که درگیری‌های بزرگ به پایان رسیده است. جبهه جولان برای رژیم صهیونیستی از حساسیت بالایی برخوردار است و حتما بخشی از جبهه جنگی آینده خواهد بود. 

حمله هوایی سوریه به سرزمین‌های اشغالی

دوم: حمله برنامه‌ریزی شده به جولان نشان می‌دهد که مراکزی که مورد حمله قرار گرفت، مرتبط با فرماندهی هوایی و زمینی رژیم اسرائیل بود. حمله به این مراکز پیام‌های گسترده‌ای برای رژیم صهیونیستی در محاسبات جنگی و میدانی و عملیاتی  ضد دشمن داشت. 

سوم: بایکوت خبری صورت گرفته توسط ارتش رژیم صهیونیستی و سیستم‌ اعمال سانسور نظامی در خصوص تعداد موشکهای شلیک شده و انواع و مکان‌هایی که این موشک را هدف قرار دادند،  نشان‌دهنده‌ی انزوای سرکردگان اسرائیل و موفقیت بی‌سابقه عملیات مذکور است. 

چهارم: رژیم صهیونیستی پیام های مربوطه به این حمله را دریافت کرده و بلافاصله اعلام کرد که به دنبال تنش در منطقه نیست. صهیونیست‌ها همچنین از شهرک‌نشینان خواستند تا از پناهگاه ها بیرون بیایند و در مناطق نزدیک به پناهگاه‌ها مستقر شوند. این به معنای شکست فرضیه تنش آفرینی رژیم‌صهیونیستی و تعهد داشتن به سقف طبیعی فعالیت‌های نظامی تاکنون است. 

تحولات گسترده ماه می جاری  در عرصه  سیاسی و نظامی بی ارتباط با اتفاقات دیشب جولان نیست.  خروج آمریکا از توافق هسته‌ای می‌تواند آینده منطقه را در برابر سناریوهای متعددی قرار دهد. در هر حال تصمیم سازان مسائل منطقه می‌دانند که محور مقاومت قادر به برهم زدن معادلات است و  می‌تواند بسیاری از رقبا را از عرصه بازی منطقه‌ای خارج کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 24
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 14
  • IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۰
    دوران بزن و دررو تمام شده... مرگ بر رژیم کودک کش صهیونیستی
    • ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۰
      78 6
      کودک کش ها منفی دادن
    • IR ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۰
      24 30
      دشمن اصلی کشور ما عربستان است آنها پول میدهند و دیگرانرا تحریک میکنند
    • IR ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۰
      13 29
      دشمن اصلی کشور ما عربستان است آنها پول میدهند و دیگرانرا تحریک میکنند
  • IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۰
    نزنی میزنن یدونه زدن باید دوتا بزنی تا پر رو نشن
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۰
    123 6
    احسنت بر سوریه قهرمان
  • US ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۰
    104 9
    امریکا گفته میشود پیام به ایران فرستاده که فلا نکار رامیکنیم او باید بداند که ایران قدرت انهدام تمام پایگاه های امریکا را دارد
  • IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۰
    85 7
    مرگ بر ابلیس ، جن پیر و فرتوت
    • IR ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۰
      48 8
      خداوند پاک و بزرگ و بی همتاست
  • ... IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۰
    76 5
    خبر آمد خبری در راه است
  • مهماندار هواپیما IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۰
    88 5
    غربی ها فقط حرف زور را می فهمند
  • IR ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۰
    98 10
    مالک اشتر زمان بساط صهیونیسم را بر خواهد چید ان شاالله
  • علی IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۰
    87 5
    دوران بزن در رو تمام شده است به لطف خدا و با عنایت امام عصر(عج) جمهوری اسلامی امروز رسیده پشت در خیبر کور باد هر که نتواند دید ترامپ با خروج از برجام دستبند خود ساخته را ازاد کرد
  • روزبه IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۰
    46 3
    زمانی که به سرزمین و کشوری حمله ای نظامی صورت میگیره یعنی اقتدار اون کشور خدشه دار شده،این حمله مهمترین پیام رو به جهان مخابره کرد که ساختار اقتدار اسراییل نزدیک به فروپاشی است و مهمتر از اون هم اینه که کشور مهاجم تونسته اقتدار خودش رو تحمیل کنه، پس ترس رژیم صهیونیستی به خاطر ایجاد تزلزل در ساختار اقتدارش هست
  • مالک IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۰
    44 2
    امام خامنه ای (مدظله العالی): نباید شک کرد که شجره‌ى خبیثه‌یى اسرائیل که »اجتثت من فوق الارض ما لها من قرار»، هیچ پایه و پایگاه و استمرارى نخواهد داشت و بى‌شک نابود خواهد شد.
  • US ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۰
    45 3
    یک مقدار ما از نظر رسانه ای باید قویتر عمل کنیم بعد از اتفاق های دیشب رسانهای سعودی امارات وقطر ورسانه های فارسی زبان مزدور اسراییل در غرب کاملا هماهنگ با خواسته های اسراییل خبر پخش میکنند وضربه مهلک محور مقاومت را بی اثر جلوه میدهند
  • IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۰
    56 7
    حکام عرب کجایید ؟ حقاکه شجایید ؟ بدنبال صفایید ! یک ویسکی جان کش ؟ مغبون خدایید ! حکام عرب زبانتان کو ؟ موشک خورده اید ؟ شوکتتان کو ؟ ای حاوی ترسهای فراوان ! موشک شده باران ! حکام عرب بازشدیدگم ؟ زن شده اید؟! بابا قم! قم ! حکام عرب زنگ زده ایدخدمت صهیون ! آتش جنگ است آو قل قل قلیون ! لا ! هاون وصاورخ ! قصرهاشده چون کوخ ! حکام عرب شرم وحیاواخ ! قف ! تابخوردصورتتان تف !
  • رضا IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۰
    30 12
    نتانیاهو چد روزی هست رفته روسیه و در مهمانی که پوتین به مناسبت پیروزی روس ها بر آلمان نازی برگزار کرده، شرکت کرده، پیام این مهمانی چی میتونه باشه؟پیام این مهمانی تایید هولوکاست توسط پوتین هست؟روس ها پایتختشون رو به قدس غربی انتقال میدن؟روس ها همانطوری که قول دادن به بازسازی معبد سلمان کمک کنند، ایا به مناسبت 70امین سالگرد تاسیس اسرائیل در تاسیس مجدد "معبد سوم" کمک خواهند کرد؟
  • IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۰
    38 10
    به هر حال یه روز جنگ ایران با اسرائیل شروع میشه و این اینده ای هست که نمیشه ازش فرار کرد و باید امیدوار باشیم که پیروز ایران باشه و بتونیم این اسرائیل رو که چندیدن ده هست نگذاشته خاورمیانه ارامش داشته باشه نابودش کنیم
  • IR ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۰
    65 8
    دمش گرم سوریه شیر پاک خورده های مقاومت نمیزارن مظلوم کشی بی پاسخ بماند اینها از نسل مختارند منتقم بزرگ
  • IR ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۰
    40 7
    مقاومت حماس حزب الله سپاه درود خداوند بر شما ناجیان مظلومانید
  • IR ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۰
    26 4
    فیلمش عالی بود
  • CA ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
    0 0
    اسراییل. تمام پایگاههای ایران را در سوریه نابود کرد با چراغ سبز روسیه و سوریه
  • IR ۰۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۸
    0 0
    مرگ بر اسرائیل

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس