کد خبر 854135
تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵
پدافند سوریه

بی‌بی‌سی فارسی هم با "اشغال جولان" توسط اسرائیل اعتراف کرد .

به گزارش مشرق، شب گذشته در سوریه اتفاق بسیار مهمی رخ داده و از خاک سوریه نزدیک به 68 راکت به سوی 10 پایگاه مهم ارتش اسرائیل در جولان اشغالی، شلیک شد. طبق اعلام مقامات اسرائیلی، این شدیدترین حمله به مواضع این رژیم در جولان بوده است.

بیشتر بخوانید:

روایت المیادین از نبرد هوایی دیشب

پس از این حملات که در پاسخ به حملات اخیر ارتش اسرائیل به خاک سوریه انجام شده بود، رژیم صهیونیستی ده‌ها فروند موشک به سوی مواضع ارتش سوریه شلیک کرد که فیلم‌های منتشره نشان می‌دهد که پدافند هوایی این کشور موفق به سرنگونی تعدادی از این موشک‌ها شده است.

شبکه خبری المیادین هم به نقل از منابع میدانی سوریه گزارش  داده که، سامانه‌های پدافندی ارتش سوریه 70 درصد موشک‌های شلیک شده از سوی رژیم صهیونیستی را منهدم کرده‌اند.

تحولات شب گذشته بازتاب بسیار زیادی در محافل خبری داشته است، به طوری که سران برخی کشورها با هم درباره این تحولات تلفنی گفت‌وگو کرده‌اند. در انگلیس، شبکه خبری بی بی سی فارسی همچون سایر بخش‌های خبری این کشور نیز به این موضوع به طور گسترده پرداخته‌اند.

** مراکزنظامی ارتش اسرائیل  که توسط راکت هدف قرار گرفته شده است:

1- مقر سری مرزی از واحد جمع آوری اطلاعات تصویری 9900

2- مرکز نظامی فرماندهی شنود فنی و الکترونیکی

3- مرکز نظامی فرماندهی جنگ الکترونیک

4- مرکز نظامی فرماندهی شنود شبکه های ارتباطاتی در غرب جولان

5- مراکز دریافت و ارسال پیام

6- مقر دیدبانی واحد سلاح‌های دقیق‌زن

7- فرودگاه هلیکوپترهای نظامی

8- مقر فرماندهی نظامی منطقه ای یگان 810 ارتش اسرائیل

9- مقر فرماندهی تیپ نظامی در حرمون

10- مقر واحد ویژه جنگ زمستانی «بنستیم»

بی بی سی فارسی که وابسته به وزارت امور خارجه انگلیس است، در گزارشی که از ماجرای تبادل آتش در سوریه منتشر کرده است، در چند جای گزارش خود، جولان را منطقه‌ای اشغال شده توسط اسرائیل معرفی کرده است.

این جزو معدود دفعاتی است که انگلیسی‌ها، جولان را اشغال شده توسط اسرائیل، خطاب می‌کنند. حتی بی بی سی فارسی در بخشی از گزارش خود، در بیان نقل قول از یک مقام اسرائیلی، صفت اشغالی را به نقل او، اضافه کرده است. "یک سخنگوی وزارت دفاع اسرائیل در بیانیه‌ای گفت که حملات به بلندی های اشغالی جولان در ساعت 21:10 چهارشنبه شب انجام شد و چند شی پرتابی در آسمان منهدم شده است."

جولان سوریه، منطقه‌ای وسیع از استان قنیطره است که ارتش اسرائیل به دلیل اهمیت فوق العاده بالای این منطقه، آن را در جریان جنگ 6 روزه اعراب و اسرائیل، به اشغال خود در آورده و از آن زمان تاکنون، حجم قابل توجهی از نیروهای نظامی خود را در این منطقه مستقر کرده است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۱
    0 0
    توی‌این‌۳۶سال‌که‌اسراییل‌اونجاروضمیمه‌خاکش‌کرده وسازمان‌ملل‌هم‌مخالفت‌داشته‌چراسوری‌هاکاری نکردن؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس