جان بولتون

مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز چهارشنبه گفت آمریکا مذاکره با کشورهای اروپایی درباره آنچه به ادعای وی «رفتارهای مخرب ایران» است را ادامه خواهد داد.

به گزارش مشرق، «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در مصاحبه‌ای روز چهارشنبه گفت کشورش مذاکرات با کشورهای اروپایی درباره آنچه به ادعای وی «رفتارهای مخرب ایران» است را ادامه خواهد داد. 

«بولتون» درباره تصمیم «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا برای خروج از توافق هسته‌ای برجام گفت: «این نشان می‌دهد که ما مصمم هستیم نه روی وعده‌های کاغذی بلکه روی عملکرد واقعی برای جلوگیری از دستیابی ایران به دستیابی به سلاح‌های هسته‌ای حساب کنیم.»

بیشتر بخوانید:

ماکرون به روحانی: به برجام پایبند باشید

ترامپ: ایران یا باید مذاکره کند یا اتفاق دیگری خواهد افتاد

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در ادامه در پاسخ به سوال مجری برنامه درباره اینکه خروج از برجام چگونه به تغییر رفتار ایران و دست کشیدن از برنامه موشکی و هسته‌ای منجر خواهد شد گفت: «این (آثار تحریم‌ها) یکی از بخش‌های راهبرد ما است.

بولتون گفت: بخش گسترده‌تر چیزی است که رئیس‌جمهور در سخنان دیروز خود به آن اشاره کرد و آن اینکه ما به رایزنی‌ها با متحدان اروپایی‌مان ادامه خواهیم داد. ما این گفت‌وگوها را تازه آغاز کرده‌ایم. همینجا تمام نمی‌شود. من یک کنفرانس ویدئویی خواهم داشت و رایزنی‌ها با انگلیسی‌ها، فرانسوی‌ها و آلمانی‌ها درباره مقابله با سایر رفتارهای مخرب ایران، حمایت آن از تروریسم و فعالیت‌های نظامی‌اش را ادامه خواهم داد.»

ایران و پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل (آمریکا، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) به علاوه آلمان در تیرماه سال ۱۳۹۴ به توافقی دست یافتند که قرار بود در ازای ایجاد محدودیت در بخش‌هایی از فعالیت‌های هسته‌ای ایران، همه تحریم‌های بین‌المللی و یکجانبه مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران را رفع کند.

کارشکنی‌های آمریکا در اجرای برجام از زمان روی کار آمدن «دونالد ترامپ» به عنوان رئیس‌جمهوری آمریکا شدت گرفت.  او در اقدامی که نقض صریح بندهای توافق هسته‌ای با ایران محسوب می‌شود، بارها تهدید کرد کشورش را از توافق خارج خواهد کرد و یا درباره تجارت با ایران به کشورهای اروپایی هشدار داد. 

ترامپ سرانجام روز سه‌شنبه ۸ می (۱۸ اردیبهشت‌ماه) آمریکا را از برجام خارج کرد و فرمانی را برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران پس از دوره‌های زمانی ۹۰ و ۱۸۰ روزه امضا کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
    3 0
    عجب غربی ها بلدند ایران رو بازی بگیرن . و عجب مسئولین ساده لوحی داریم
  • محمد IR ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۰
    3 0
    رفتارهای مخرب و بی ثبات کننده ی آمریکا و متحدان آشغال تر از خودش عامل اصلی ایجاد نا امنی، بی ثباتی و گسترش تروریسم تو کل منطقه و جهان هست. کشور یاغی و گستاخی که به هیچی حتی به قطعنامه های شورای امنیت پایبند نیست لازم هست که تو دهنش زده بشه!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس