لاریجانی

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به بدعهدی و شیطنت آمریکا در توافق هسته‌ای گفت: امروز مقام معظم رهبری خیلی خوب مسیر را روشن و برای آینده راهبرد مشخصی تبیین کردند.

به گزارش مشرق، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز (چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت) در دیدار معلمان و مدیران آموزش و پرورش کشور با قدردانی از زحمات جامعه فرهنگی کشور، گفت: معلمان نقش بسیار مؤثری در آینده کشور دارند، زیرا در راه تعلیم و تربیت فرزندان ایران اسلامی تلاش می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

نامه ۲۰۰ نماینده مجلس به رهبر انقلاب درباره برجام +اسامی

بازخوانی مواضع رهبر انقلاب درخصوص برجام

وی ادامه داد: بسیاری از نمایندگان مجلس جزو خانواده فرهنگیان هستند و در کل نمایندگان با جدیت مسائل آموزش و پرورش را پیگیری می‌کنند. امیدوارم تلاش‌های مجلس در زمینه قانون‌گذاری و تصویب بودجه مورد نیاز آموزش و پرورش باعث ارتقاء شرایط شود.

رئیس مجلس با اشاره به بدعهدی و شیطنت آمریکا در توافق هسته‌ای، گفت: شیطنت آمریکا در توافق هسته‌ای داستانی طولانی دارد. امروز مقام معظم رهبری خیلی خوب مسیر را روشن کردند و اجمالاً گذشته مسائل بین ایران با این کشورها را بیان و برای آینده راهبرد مشخص تبیین کردند.

لاریجانی افزود: این تجربه بسیار مؤثری است که غربی‌ها مخصوصاً آمریکایی‌ها نگاه از بالا به پایین دارند و هر وقت احساس کنند، چنین چیزی نیست بازی را به هم می‌زنند؛ این اتفاق در موضوع هسته‌ای رخ داد، این در حالی بود که خود آمریکایی‌ها تقاضا، درخواست و نامه برای انجام مذاکره می‌نوشتند و با شروطی مذاکره آغاز شد. بعد از چند سال به توافق منجر شد که این توافق به تأیید سازمان ملل رسید، اما این‌گونه رفتارهای آنان کاملاً مخل امنیت جهانی است و اینکه هیچ تعهدی نسبت به توافق قائل نیستند، بیان‌گر این است که کار با آن‌ها به‌خلاف ادعاهای آنان، مشکل است.

وی تصریح کرد: رفتار آمریکایی‌ها در دنیا ناامنی ایجاد می‌کند، چرا که آنان به هیچ تعهدی پایبند نبوده و در صحنه بین‌الملل گسست ایجاد می‌کنند. البته جمهوری اسلامی تجربه‌های زیادی دارد و این موضوع هم می‌تواند با دقت نظر ساماندهی شود و می‌توان از آن عبور کرد، ولی این نکته در روابط بین‌الملل باقی می‌ماند که کشوری که مدعی مدیریت جهانی است و علی‌القاعده باید به نظامات بین‌الملل بیش از دیگران پایبند باشد تا این اندازه غیرمسئولانه برخورد می‌کند.

لاریجانی گفت: کسانی که مدعی مدیریت جهانی هستند، باید بیش از دیگران به نظامات و اصول بین‌المللی پایبند باشند، اما این‌گونه نیست و به همین دلیل آشفتگی در صحنه بین‌الملل قابل مشاهده است. باید فرزندان ایران بدانند که چه سوابق و نامه‌نگاری‌ها و حرف‌هایی در جریان موضوع هسته‌ای صورت گرفته و کشورها به چه اصولی دست یافتند، همچنین باید بدانند که همه این اصول را آمریکایی‌ها به‌سادگی زیرپا گذاشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه ساختمان مجلس قدیم یادگاری از دوره مشروطه و آغاز مردم‌سالاری در ایران است، گفت: ابتدا از معلمان و جامعه فرهنگی این سؤال را می‌پرسم که مهم‌ترین مشکل آموزش و پرورش را در چه می‌دانید؟ مهم‌ترین چیزی که در ذهن‌ها می‌آید این است که باید منزلت معلمان حفظ شود و آنان از مشکلات مادی فراغت داشته باشند و ذهنشان درگیر نباشد.

رئیس مجلس تصریح کرد: زندگی معلمان باید قابلیت پیش‌بینی داشته باشد و به‌اندازه‌ای که زحمت می‌کشند به آن‌ها توجه شود، البته به‌دلیل مشکلات مالی کشور رسیدگی‌های مطلوب صورت نگرفته است، شاید این موضوع مطرح شود که بودجه‌های آموزش و پرورش چند هزار میلیارد تومان افزایش یابد، اما آیا این موضوع راه‌حل است؟ واقعاً این‌گونه نیست، چرا که بودجه با محدودیت‌هایی روبه‌رو است و بنده در این سال‌های متمادی در مجلس مشاهده کردم که نمایندگان برای رفاه فرهنگیان تلاش کرده‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس