رونمایی از 30 کتاب در مرکز تحقیقات

یک روز در کنار رودخانه کرخه می‌جنگیدیم اما امروز جنگ به کنار دریای سرخ رسیده و این نشان دهنده گسترش عظمت و اقتدار ایران در دفاع از اسلام است و کشور ما یک قدرت برتر در منطقه و در جهان است.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، 30 عنوان کتاب دفاع مقدس  با حضور سردار سرتیپ «حسین سلامی» جانشین فرمانده کل سپاه در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس رونمایی شد.

در ابتدای این مراسم سردار علی‌محمد نائینی رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، ضمن گرامیداشت سالروز عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی پادگان حمید گفت: امروز از سه اثر ویژه مرکز مربوط به عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر، «اطلس عملیات بیت‌المقدس» و «اطلس حماسه خرمشهر» و «روزشمار دفاع مقدس شماره 19» که مربوط به آزادسازی خرمشهر است، رونمایی می شود.

سردار نائینی با اشاره به مجموعه‌های تاریخ شفاهی بیان داشت: امروز همچنین در مجموعه تاریخ شفاهی، خاطرات سردار صفوی از سنندج تا خرمشهر، خاطرات سردار اسحاقی و سردار شیران نژاد رونمایی خواهد شد.

وی در ادامه در خصوص روزشمارهای تازه منتشرشده توسط این مرکز گفت: شمارگان 15،19،17،42 از مجموعه روزشمار جنگ از دیگر آثار جدید مرکز است که با این حساب تعداد روزشمارهای جنگ به 31 جلد می‌رسد.

مشاور فرمانده کل سپاه بابیان اینکه در حوزه اطلس‌های نبردی و نظامی نیز چندین جلد به‌تازگی منتشر شده است، عنوان کرد: در حوزه اطلس یگانی، سه اطلس یگانی و موضوعی «لشکر 41 ثارالله»، «عملیات بیت‌المقدس» و «حماسه خرمشهر» و در حوزه مطالعات نظامی کتاب «لشکر 31 عاشورا در عملیات والفجر 8» توسط این مرکز چاپ‌شده است که امروز رونمایی می‌شوند.

وی در ادامه به دیگر آثاری که به‌تازگی منتشرشده‌اند اشاره کرد و افزود: در حوزه مطالعات اسنادی، مجموعه 4 جلدی از پیاده نوار مشروح مذاکرات فرماندهان جنگ (جلسات طراحی عملیات والفجر 8)، در حوزه مطالعات اجتماعی و فرهنگی آثاری مانند «روزهای پرالتهاب»، «شهدای محراب در دفاع مقدس»، «جنگ شهرها؛ دزفول»، «مراکز اقتصادی خوزستان در جنگ» و «تاریخ‌نگاران و راویان صحنه نبرد» از جدیدترین آثار این مرکز است.

سردار نائینی ادامه داد: در حوزه ترجمه نیز 8 اثر فارسی به زبان‌های خارجی و 4 اثر خارجی با موضوع دفاع مقدس به زبان فارسی ترجمه‌شده است.

گفتنی است، هم‌زمان با سالروز عملیات بیت‌المقدس، آئین رونمایی از 30 عنوان اثر جدید مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس سپاه با حضور سردار سرتیپ حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار سرتیپ دوم پاسدار علی‌محمد نائینی رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس و مشاور فرمانده کل سپاه، سردار اصلانی معاون اجرایی سپاه، سردار پور جمشیدیان معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه، سردار رودکی رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس، گلعلی بابایی نویسنده دفاع مقدس و نصرت‌الله محمد زاده نویسنده دفاع مقدس و برخی از راویان و پژوهشگران و نویسندگان دفاع مقدس در نمایشگاه کتاب برگزار شد.

سردار سلامی :

ملت ایران خود را برای خطرناکترین سناریوهای تهدید آماده کرده است/ مدیریت استراتژیک جنگ تحمیلی با «آمریکا» بود

سردار سرتیپ «حسین سلامی» جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آیین رونمایی از 30 عنوان کتاب دفاع مقدس که عصر امروز در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس سپاه برگزار شد، گفت: دفاع مقدس آیینه تمام نمای یک جنگ جهانی بود.

وی ادامه داد: اگر به جغرافیای سیاسی این جنگ نگاه کنید، می‌بینید همه ابرقدرت‌ها از جمله آمریکا، شوروی و کشورهای عربی در مقابل ایران ایستاده بودند و مدیریت استراتژیک این جنگ بر عهده آمریکا بود و همه کارها توسط آن‌ها تقسیم شده بود و حمایت‌های اقتصادی از صدام توسط آن‌ها صورت می‌گرفت.

سردار سلامی به تجهیزات رژیم بعث در جنگ تحمیلی اشاره کرد و افزود: ارتش عراق با حمایت آمریکایی‌ها به چهارمین ارتش زمینی جهان تبدیل شده بود و آمریکا خود در دریا با ایران وارد نبرد شده بود.

وی افزود: جنگ تحمیلی طولانی‌ترین و نابرابرترین جنگ قرن بیستم بود. آمریکایی‌ها به دنبال تسلیم کردن ملت ایران و بازگشت به حیات سیاسی ایران بودند و رژیم بعث به دنبال تجزیه ایران بود اما آنچه اتفاق افتاد یک شگفتی و معجزه بود. شاید دشمنان ما به دنبال تحمیل این تفکر و نظریه بودند که انقلاب و استقلال ملت‌ها ممکن نیست.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به شرایط کشور و ارتش در ابتدای جنگ تحمیلی گفت: ارتش ما در تغییر ماهیت بود و سپاه هنوز شکل نگرفته بود؛ پس بدترین شرایط برای ایران و بهترین شرایط برای دشمنان ما بود، اما ملت ما تحت رهبری ولی فقیه توانستند تمام نظریه‌ها را تغییر دهند و جنگ با پیروزی ملت ایران و تحمیل اراده ملت ما به صدام و هم‌پیمانانش به پایان رسید.
 
وی افزود: جنگ تمام شد اما تهاجم دشمن تمام نشد، بلکه همه‌جانبه و در ابعاد اقتصادی - سیاسی ادامه پیدا کرد، اما روشن شد ایران شکست‌ناپذیر است و می‌تواند به تنهایی از ملت خود دفاع کند.

سردار سلامی با اشاره به شرایط منطقه گفت: یک روز در کنار رودخانه کرخه می‌جنگیدیم اما امروز جنگ به کنار دریای سرخ رسیده و این نشان دهنده گسترش عظمت و اقتدار ایران در دفاع از اسلام است و کشور ما یک قدرت برتر در منطقه و یک متوازن کننده قدرت در جهان است.

وی با اشاره به حمله موشکی آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه گفت: این اقدام نشان می‌دهد که آمریکا هیچ برنامه و استراتژی برای جنگ ندارد، اما ایران در دل تحولات منطقه به خوبی می‌تواند منافع خود را تامین کند. این‌ها همه نشان می‌دهد که قدرت آمریکا کاهش یافته است.

جانشین فرمانده کل سپاه تاکید کرد: همه توانایی‌ها و دستاوردهای ایران اسلامی ریشه در دفاع مقدس دارد که همانند عاشورا می‌جوشد و اینکه می‌بینیم ملت ما از تحریم و حمله نظامی آمریکا نمی‌ترسد به دلیل غلبه بر سخت‌ترین شرایط در دفاع مقدس است.

وی تاکید کرد: امروز ایران دست برتر را در معادلات دارد و دشمنان ما از جمله آمریکا، رژیم صهیونیستی و رژیم‌های دست نشانده آن‌ها در منطقه بدانند که ملت ایران خود را برای خطرناکترین سناریوهای تهدید آماده کرده است.

منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس