تحولات عراق

تحرکات هسته های خاموش گروه تروریستی داعش برای حملات و ایجاد درگیری و عملیات انتحاری در مناطق مختلف به شکل محسوسی افزایش یافته اما نیروهای ارتش عراق و بسیج مردمی هم با تمام قدرت در صحنه خضور دارند.

به گزارش مشرق، در آستانه برگزاری انتخابات پارلمانی عراق، هسته های خاموش گروه تروریستی داعش برای بر هم زدن امنیت در مناطق مختلف وارد عمل شده اند و درصدد هستند انتخابات را به چالش بکشند.

عراق پس از نزدیک به 4 سال جنگ با گروه تروریستی داعش که نتیجه آن ویرانی گسترده چندین استان شمالی بوده به استقبال انتخابات می رود اما حامیان خارجی تروریست ها با ایجاد نا امنی تلاش می کنند از شرکت حداکثری مردم در انتخابات پارلمانی جلوگیری کنند.

براساس اطلاعات به دست آمده، تحرکات هسته های خاموش گروه تروریستی داعش برای حملات و ایجاد درگیری و عملیات انتحاری در مناطق مختلف به شکل محسوسی افزایش یافته اما نیروهای ارتش عراق و بسیج مردمی هم با تمام قدرت در صحنه خضور دارند.

از شمال شرق استان صلاح الدین خبر می رسد، نیروهای ویژه عراقی موفق شدند تحرکات عناصر تروریستی داعش را در حومه منطقه « طوزخورماتو» رصد کنند و اطلاعات لازم را در اختیار نیروهای تیپ 52 بسیح مردمی قرار دهند.

نیروهای بسیج مردمی هم به سرعت اطلاعات ارسالی را تجزیه و تحلیل کردند و با بررسی منطقه در نزدیکی پل «سرحه» مستقر شدند تا در یک کمین دقیق، عناصر تروریستی را در این محور غافل گیر کنند.

به گزارش مشرق، زمانی که عناصر تروریستی درصدد بودند از پل «سرحه» عبور کنند در کمین نیروهای عراقی افتادند و در عملیات غافلگیرانه در این منطقه، خسارت های سنگینی را متحمل شدند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق از هلاکت 15 تن از تروریست ها در جریان عملیات نیروهای بسیج مردمی خبر داد و گفت: شماری دیگر از تروریست ها توانستند جان خود را نجات دهند و از منطقه متواری شوند.

از شمال غرب استان نینوا خبر می رسد، گروهی از عناصر تروریستی داعش در تلاش بودند تا از طریق گذرگاه «تل صفوک» وارد خاک عراق شوند اما با واکنش قاطع نیروهای بسیج مردمی ناکام ماندند.

به گزارش مشرق، دولت عراق در آستانه برگزاری انتخابات با دولت سوریه به توافقی رسیده که براساس آن مواضع گروه تروریستی داعش در شرق استان دیرالزور هدف قرار گرفته می شود تا ریشه تحرکات برای برهم زدن امنیت انتخابات تا حدودی خشکانده شود.

براساس توافق به دست آمده، جنگنده های عراقی مواضع عناصر تروریستی داعش را در شرق استان دیرالزور (شرق رود فرات) هدف قرار می دهند تا از حملات و نفوذ آنان به مرزهای عراق جلوگیری شود.

در جریان حملات جنگنده های F16 عراقی به شرق رود فرات حداقل 57 تن از عناصر تروریستی داعش به هلاکت رسیدند که نام چند سرکرده میدانی از جمله «ابو اسلام، ابوطارق الحمدانی، ابو مریم العکاوی، ابوحسین، ابو یاسر و ابو جعفر» در لیست کشته شدگان دیده می شود؛ تاکنون آماری از تلفات تروریست ها در حملات روز گذشته جنگنده های عراقی نتشر نشده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۸
    4 10
    تا انتخابات برگزار نشه این جماعت داعشی و بارزانی آروم نمیشینن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس