کد خبر 853257
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۲
تظاهرات ضد اماراتی در سقطری

اهالی جزیره اشغال شده «سقطری» امروز با اهتزار پرچم‌های یمن، تظاهراتی را علیه اشغال نظامی این جزیره توسط امارات برگزار کردند.

به گزارش مشرق، برخی منابع خبری از برپایی تظاهراتی جدید از سوی اهالی جزیره سقطری در یمن و علیه حضور فزاینده نظامیان امارات متحده عربی در این جزیره خبر دادند.

 به نوشته وبگاه انگلیسی «العربی»، صدها نفر از ساکنان جزیره سقطری روز دوشنبه با تجمع در شهر «حدیب» و اهتزار پرچم یمن علیه اشغال این جزیره توسط امارات شعار سر دادند.

بیشتر بخوانید:

امارات و اشغال بی‌پرده یمن

بر پایه این گزارش، معترضان یمنی ترک نظامیان امارانی از این منطقه و حفظ  منابع طبیعی منحصر به فرد آن را خواستار شدند.

منبع خبری گزارش داد که کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز با راه اندازی هشتگی به زبان عربی با مضمون «سقطری، شیخ نشین هشتم امارات نمی‌شود» موج اعتراضی را براه انداختند.


 

نمایی از تظاهرات ضد اماراتی در سقطری

زنان ساکن سقطری نیز روز شنبه گذشته تظاهراتی مشابه علیه حضور نظامی امارات در این جزیره برگزار کردند .

امارات به تازگی ۳۰۰ نظامی را در بخش‌های حیاتی این جزیره چون فرودگاه، بنادر و مقرهای دولتی مستقر کرده است. این کشور یکی از ستون‌های اصلی ائتلاف عربستان در نبرد علیه حوثی‌های یمن است .

این در حالی است که «هاشم سعد السقطری» استاندار «سقطری» نیز چند روز قبل اقدام‌های امارات را محکوم کرد و از دولت مستعفی یمن برای مشروعیت بخشیدن به اشغالگری امارات در کشور، انتقاد کرد.

وی در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی یمن« سبأ» اظهار داشت: «حضور نیروهای اماراتی در جزایر سقطری نقض آشکار کلیه قوانین و مقررات بین‌المللی و به منزله دخالت آشکار در امور کشورهای دیگر است.»

هاشم سعد افزود: «اقدام‌های مقامات امارات در این جزائر به گونه‌ای است که انگار این بخش، بخشی از اراضی آن‌هاست و هیچ جای شکی نمی‌گذارد که بگوییم امارات و کشورهای بزرگ حامی آن به دنبال اشغال این منطقه و بازی با سرنوشت آن و سرمایه‌های بی‌نظیرش هستند.»

سقطری، یک مجمع الجزائر یمنی شامل ۶ جزیره و دارای جایگاه راهبردی ویژه‌ای در اقیانوس هند ، شاخ آفریقا و خلیج عدن است و امارات که اکنون بخش‌های زیادی از سواحل و اراضی جزیره «سقطری» را، تحت کنترل خود گرفته است، می‎خواهد این جزیره مهم یمن را به مرکز نفوذش در خلیج عدن و شاخ آفریقا مبدل کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس