کد خبر 854082
تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶
سخنگوی وزارت خارجه امریکا

با گذشت چند هفته از تصرف جزیره «سقطرا» یمن، وزارت خارجه آمریکا بدون نام بردن از اشغالگران اماراتی در این باره بیانیه داد.

به گزارش مشرق، در حالی که اشغال جزیره «سُقُطرا» در آب‌های جنوبی یمن توسط امارات عربی متحده همچنان ادامه دارد، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از «همه طرف‌ها» خواسته که به مذاکره روی آوردند.

امارات اخیرا به دنبال سفر «احمد بن دغر» نخست‌وزیر دولت مستعفی یمن به جزیره «سقطرا» جهت افتتاح چند پروژه عمرانی در این جزیره، نظامیان خود را به مراکز حاکمیتی اعزام کرده و بندر و فرودگاه این جزیره را تصرف کردند.

بیشتر بخوانید:

اشغال این جزیره، اختلافات بین دولت مستعفی و مورد حمایت عربستان سعودی با امارات و نیروهای مورد حمایت این کشور را تشدید کرد

بر همین اساس، برخی احزاب همسو با ائتلاف سعودی در یمن، حضور نیروهای اماراتی در جزیره «سقطری» در جنوب یمن را به شدت محکوم کردند.

این احزاب یمنی اعلام کردند: «اشغال بندر و فرودگاه سقطرا از سوی امارات، حاکمیت ملی یمن را نقض می‌کند».

با گذشت چندین روز از اشغال جزیره «سقطرا»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بیانیه‌ای صادر کرده اما در آن هیچ نامی از امارات متحده عربی نبرده است.

بیانیه «هیثر نوئرت» به شرح ذیل است:

«آمریکا از نزدیک در حال دنبال کردن وضعیت جزیره یمنی سقطرا است و با همه طرف‌ها در حال تعامل به منظور تقویت حاکمیت و تمامیت ارضی یمن و همچنین نیاز به انجام گفت‌وگو و کاستن از تنش است.

برای دولت یمن ضروری است که برای اطمینان از ایمنی و امنیت ساکنانش در جزیره سقطرا و بقیه مناطق کشور گفت‌وگوی سیاسی انجام دهد و این حق را دارد.

یونسکو مجمع‌الجزایر سقطرا را به عنوان یک میراث جهانی ثبت کرده است. مردم یمن با آن فرهنگ بینظیر و میراث طبیعی‌شان، در نتیجه تداوم درگیری و جنگ در یمن آسیب بسیاری دیده‌اند. یمن قادر نیست تفرقه و چنددستگی‌های بیشتری را تحمل کند.

آمریکا همه طرف‌های درگیر را به تمرکز بر فرایندهای سیاسی به رهبری سازمان ملل با هدف یکپارچه مبنی بر یک یمن امن، ایمن و موفق فرا می‌خواند».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس