کد خبر 852989
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۸
عیسی کلانتری

شافعی، معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان محیط زیست در مراسم معارفه اسکندر امیدی‌نیا سرپرست جدید دانشکده محیط زیست حکایت از تصمیم سازمان محیط زیست بر ادامه روند قبلی دارد.

به گزارش مشرق، در حالی که  پس از حذف 8 تن از اعضای هیئت علمی و جمعی از کارکنان دانشکده محیط زیست، اعتراضات و جو متشنج این دانشکده، غیبت چند روزه امید بزرگ حداد، سرپرست این دانشکده در محل کار خود، زمزمه‌ها مبنی بر برکناری وی را تایید کرد و  برخی رسانه‌ها هم از استعفای او خبر دادند، هفته گذشته عیسی کلانتری، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، طی حکمی اسکندر امیدی‌نیا را به عنوان سرپرست دانشکده محیط زیست منصوب کرد. فردی با تحصیلات نامرتبط با محیط زیست یعنی دکترای تخصصی بیوتکنولوژی پزشکی از انستیتو پاستور.

بیشتر بخوانید:

بازی رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در زمین سوخته

اما کریم شافعی، معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست صبح دیروز مراسم معارفه سرپرست جدید دانشکده محیط زیست که با حضور مدیرکل دفتر بازرسی سازمان محیط زیست، مدیرکل محیط زیست البرز و جمعی از مدیران، اعضای هیات علمی و دانشجویان در سالن آمفی تئاتر این دانشکده برگزار شد اظهارداشت: در خصوص اعضای هیات علمی و کارکنان چیزی به نام اخراجی نداریم. خوشبختانه ظرفیت برای پذیرش کارکنانی که بخواهند از مجموعه جدا شوند درون سازمان محیط زیست و حتی اداره کل محیط زیست البرز مهیاست و جای هیچ نگرانی نیست. سوابق و علاقمندی اعضای هیات علمی هم در فرایندی که انشالله سازوکار آن مشخص خواهد شد مورد بررسی قرار می گیرد تا زمینه جذب آنها و بهره گیری از پتانسیل ها و توانمندی های ایشان فراهم آید.

این در حالی است که علی جهانی استادیار دانشکده محیط زیست که در پی تصمیم عیسی کلانتری، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بر تغییر ساختار این دانشکده، مدتی است از ادامه همکاری با دانشکده منع شده، چندی پیش به تسنیم گفت: اینکه اخراج استادان دانشکده را تکذیب می‌کنند و بحث پیمانی بودن را پیش می‌کشند بازی با الفاظ است. وقتی قراردادی که هر سال تمدید می‌شود را به یکباره و بدون برنامه مشخص تمدید نمی‌کنند، دانشجو را در اواسط ترم و بدون استاد می‌گذارند چه معنای می‌تواند داشته باشد؟ در حال حاضر علاوه بر 8 عضو هیئت علمی که قرارداشان از آغاز سال تمدید نشده، اغلب اعضای رسمی هیئت علمی و البته دانشجویان و کارکنان دانشکده نسبت به وضعیت پیش‌آمده معترض هستند و امیدوارند صدایشان شنیده شود.

حالا اظهارات شافعی حکایت از تصمیم سازمان حفاظت محیط زیست بر ادامه روند قبلی دارد: انحلال دانشکده محیط زیست تحت پوشش تغییر کاربری. این در حالی است که شنیده‌ها حکایت از آن دارد که در آخرین جلسه هیئت‌امنای دانشکده محیط زیست که به ریاست «عیسی کلانتری» تشکیل شده موضوع انحلال دانشکده با مخالفت اکثریت اعضاء روبه‌رو شد اما سازمان حفاظت محیط زیست از انتشار صورتجلسه خودداری کرد و اقدامات خودسرانه امید بزرگ‌حداد، سرپرست پیشین دانشکده، در راستای تامین اهداف سازمان حفاظت محیط زیست، به حذف اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشکده منجر شده و اعتراضات هیئت علمی و دانشجویان را رقم زد که حالا به نظر می‌رسد کلانتری با کنار گذاشتن بزرگ حداد سعی در آرام کردنش دارد. اعتراضاتی که  پیامد اقدامات کاوه مدنی، معاون پیشین سازمان حفاظت محیط زیست است.

امید بزرگ حداد که عضو هیئت علمی پردیس کشاورزی دانشگاه تهران است که پس از روی کار آمدن عیسی کلانتری به خواست کاوه مدنی، معاون وقت آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان سرپرست پژوهشکده محیط زیست منصوب شد و پس‌ از چند هفته در دی‌ماه سال گذشته برای سرپرستی دانشکده محیط زیست انتخاب شد. مسئولیتی که بزرگ حداد نتوانست بیش از چند ساعت در هفته برای آن وقت صرف کند و در نتیجه از اولین تجربه مدیریتی وی خاطره‌ای تلخ ساخت.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس