کد خبر 852671
تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۳
ترامپ و نتانیاهو

روزنامه گاردین فاش کرد تیم ترامپ سال گذشته یک شرکت جاسوسی اسرائیلی را برای یافتن اطلاعات حساس علیه دیپلمات‌های دولت اوباما که در مذاکرات برجام نقش داشته‌اند، استخدام کرده است.

به گزارش مشرق، روزنامه انگلیسی گاردین به نقل از آبزرور فاش کرد که تیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، از سال گذشته یک شرکت جاسوسی اسرائیلی را برای یافتن اطلاعات حساس علیه مهره‌های کلیدی دولت اوباما که در مذاکرات برجام نقش داشته‌اند، استخدام کرده است.

بیشتر بخوانید:

به نوشته این روزنامه، ماموریت این شرکت جاسوسی اسرائیلی این است که با اجرای پروژه 'عملیات کثیف' و تحقیق درباره زندگی شخصی و کاری مقامات دولت اوباما، هرگونه اطلاعاتی که ممکن است به حیثیت آنها لطمه بزند را برای تضعیف توافق هسته‌ای ایران جمع‌آوری کند.

طبق برخی گزارش‌ها، «جان کری» وزیر خارجه دولت اوباما، «بن رودز» مشاور اوباما در امور برجام و «کولین کال» دستیار ارشد رئیس‌جمهور سابق آمریکا هدف این کمپین اطلاعاتی بوده‌اند.

آبزرور هدف نهایی استخدام این شرکت جاسوسی اسرائیلی را توجیه خروج دولت ترامپ از برجام عنوان کرده است.

بر اساس گزارش این روزنامه، نزدیکان ترامپ سال گذشته در تلاش برای بی‌اعتبار کردن برجام، با این شرکت اسرائیلی تماس گرفته و از آن خواسته‌اند علیه «بن رودز» که یکی از مشاوران امنیت ملی اوباما بود و همچنین در مورد «کولین کال» دستیار ارشد او هر اطلاعات حساسی را که می‌تواند تهیه کند.

این افشاگری در حالی صورت می‌گیرد که حدود 10 روز بیشتر تا موعد اعلام تصمیم نهایی دولت ترامپ درباره سرنوشت برجام باقی نمانده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس