کد خبر 844034
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۶
خبر ویژه

یک مقام سابق آمریکایی تصریح کرد خروج آمریکا از برجام موجب برتری ایران می‌شود.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

دنیس راس که در دولت‌های کارتر، ریگان، بوش، مسئولیت‌های مختلفی داشته، مشاور کلینتون و دستیار ارشد اوباما بود. راس در واشنگتن پست نوشت: ترامپ احتمالا فکر می‌کند که خروج از توافق او را نسبت به تهران سخت‌گیر نشان می‌دهد، در حالی که خروج از توافق هسته‌ای موجب برتری ایران خواهد شد.


توافق هسته‌ای محدودیت‌هایی را برای برنامه‌ هسته‌ای ایران داشته است. خطر ایران هسته‌ای در برجام محدود شده، و اگر ترامپ از توافق خارج شود متاسفانه اروپایی‌ها دردسر زیادی خواهند کشید تا ایران را در توافق نگه دارند و ایران می‌داند چطور با این ترس اروپایی‌ها بازی کند.


تهران اعلام کرده که می‌تواند سانتریفیوژهای جدید و بسیار موثرتری بدون محدودیت در تعداد آن تولید کند. این مطمئنا ترس اروپایی‌ها را افزایش می‌دهد.


اما عمق نگرانی‌ها در مورد خروج آمریکا از توافق بیشتر می‌شود. گسترش نیروهای ایران و نایبان آن و پیشرفت نظامی آنها در سوریه باید در کانون توجه دولت ترامپ قرار گیرد.


ترامپ شاید فکر می‌کند که خروج از توافق هسته‌ای او را نسبت به تهران سخت‌گیر نشان می‌دهد این طور نیست، این تهدید واقعی نادیده گرفته می‌شود و به ایران برتری می‌دهد.


ایران می‌داند آمریکا تنهاست و فشار معنی‌داری برای توقف آنچه آنها در منطقه انجام می‌دهند وجود نخواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس