نقشه میدانی شمال سوریه.jpg

در روزهای گذشته در جریان حملات جنگنده ها و توپخانه ائتلاف، دهها تن از اهالی روستاها و عشایر منطقه در شرق رود فرات کشته و زخمی شدند و خسارت های زیادی به مناطق مسکونی وارد آمد.

به گزارش مشرق، آخرین تحولات میدانی از شرق استان  دیرالزور حاکیست، عملیات نیروهای دموکراتیک کُرد با پشتیبانی جنگنده های ائتلاف غربی علیه عناصر تروریستی داعش در شرق رود فرات همچنان ادامه دارد.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، نیروهای دموکراتیک کُرد پس از درگیری های سنگین توانستند تروریست های داعش را عقب برانند و خود را به ورودی روستای «هجین» برسانند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق به جزئیات عملیات نیروهای کُرد اشاره کرد و افزود: نیروهای دموکراتیک کُرد با وجود پشتیبانی هوایی و مجهز بودن به تجهیزات پیشرفته، پیشروی محسوسی نداشته اند.

نقشه میدانی شرق سوریه

این منبع میدانی با بیان این که توپخانه نظامیان فرانسه از نیروهای کُرد پشتیبانی می کنند، گفت: جنگنده ها و توپخانه ائتلاف غربی به بهانه مبارزه با تروریست های داعش، مناطق مسکونی را هدف قرار می دهند.

به گزارش مشرق، در روزهای گذشته در جریان حملات جنگنده ها و توپخانه ائتلاف، دهها تن از اهالی روستاها و عشایر منطقه در شرق رود فرات کشته و زخمی شدند و خسارت های زیادی به مناطق مسکونی وارد آمد.

از شهر رقه خبر می رسد، صدها تن از مردم با برگزاری تظاهرات، خواستار خروج فوری نظامیان آمریکایی از شهر شده اند؛ نیروهای دموکراتیک کُرد برای متفرق کردن جمعیت به سوی مردم یورش بردند.

گروه مقاومت مردمی شهر رقه هم اعلام کرده به زودی موج جدیدی از حملات را علیه مواضع نیروهای آمریکا در شهر رقه و مناطق حومه انجام می دهد؛ گروه مقاومت مردمی رقه پیش‌تر نیروهای آمریکایی را در چند مرحله در رقه هدف قرار داد.

از مرزهای مشترک استان حسکه و ترکیه خبر می رسد، کاروان جدید از نظامیان و تجهیزات ارتش ترکیه در نزدیکی منطقه «رآس العین» مستقر شده است؛ پیشتر یک کاروان نظامیان ارتش ترکیه در نزدیکی مرزهای استان حسکه اعزام شدند و نیروهای کُرد در این محور در حالت آماده باش کامل هستند.

نقشه میدانی شمال سوریه

به گزارش مشرق، از استان «شرناق» در جنوب ترکیه هم خبرها حاکیست، گروهی از شبه نظامیان کُرد عملیات هایی را برای ضربه زدن به نیروهای ارتش ترکیه در شهرهای «بدلیس، شرناق و دیرسم» انجام دادند.

حملات شبه نظامیان کُرد در واکنش به عملیات نیروهای ارتش ترکیه علیه مناطق کُردنشین در استان «شرناق» صورت گرفته و براساس اطلاعات به دست آمده یکی از نظامیان ارتش ترکیه در ارتفاع «باریراک» از توابع منطقه «برزان» کشته شد.

بیشتر بخوانید:

دمشق از روزهای سخت و پرالتهاب تا طلوع آرامش/ پایتخت سوریه در آستانه برگزاری جشن آزادسازی پس از ۷ سال جنگ + تصاویر و نقشه میدانی

شبه نظامیان کُرد در حومه منطقه «الشهیده مزکین» از توابع شهر «بدلیس» استان «شرناق» عملیات دیگری را انجام دادند که منجر به کشته شدن یکی دیگر از نیروهای نظامی ارتش ترکیه شد.

در عملیات سوم شبه نظامیان کُرد، مواضع نیروهای ارتش ترکیه در ارتفاع «دوغان» از توابع منطقه «سیغرکه» و منطقه «بیسبان» از توابع منطقه «سلوبی» هدف قرار گرفته شد؛ در این حملات شماری از نیروهای ارتش ترکیه کشته و زخمی شدند.

به گزارش مشرق، چهارمین عملیات شبه نظامیان کُرد در حومه روستای «کالیکوندر» از توابع شهر «دیرسم» علیه نیروهای ارتش ترکیه صورت گرفت؛ در این حملات 6 تن از سربازان ارتش ترکیه کشته و زخمی شدند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 41
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۵
    کردم رقه غلط کردند تظاهرات کردند علیه اختلاف چرا در مقابل سر بریدنها ی داعش از این غلطها نمیکردند و خفه خون گرفته بودند؟؟
    • IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۵
      غلط رو تو میکنی که از کردهای امریکایی تجزیه طلب و دست نشانده دفاع میکنی همه میدونیم داعش تقریبا تموم شده اون یه تکه جارو هم نگه داشتن به عنوان بهانه نبرد با داعش در اصل اکراد پیاده نظام امریکا برای تصرف کل سوریه و بر اندازی بشار اسد هستند
    • IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۵
      پشت کوهیهای مزدور امریکایی تاوان اشغالگری خودشونو خواهند داد به نظرم الان زمان پاسخ قاطع ارتش سوریه ترکیه ایران و روسیه به امریکا و مزدورانشه در کل خططر داعش الان خیلی کمتر از کردهاست تسلیح موقتی داعش اکنون برای نبرد با کردها و امریکا منطقی تره
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۵
    خاک توسر این جور کردهای وطن فروشی که تکیه به اجانب میکنن
    • IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۵
      وطن فروش کسانی هستند که طرفدار خردوغانن .کردها آنجا وطنشان است ولی ترکیه بی شرف به چه حقی ادلب و عفرین و شهرهای دیگه رو گرفته
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۵
    انتقام زن وبچه های کرد عفرین را از وحشیهای مغول نجس بگیرید
  • IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۵
    مرگ بر ترکیه احمق مرگ بر پانترک احمق
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۵
    عالیه حدود 10 نفر از سگهای ترکیه به هلاکت رسیده و بدرک واصل شدند روز بهتر خود ازدوغان بدرک واصل بشه
  • هموطن IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۵
    دوباره تروریستهای پ ک ک تبدیل شدند به شبه نظامیان
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۵
    چرا مشرق به حنگ در سوریه این همه علاقه دارد ؟ چون حیا ندارد
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۵
    واقعا برام سواله با این پشتیبانی آمریکا و اروپا و این قدرتی که کردا گرفتن اولا میخواد با کردا چکار کنن و بع این ادلب که الان دیگه شده مجمع الگروه های افراطی این 2 تا منطقه فکر کنم ارتش سوریه حالا حالا ها نتونه باهاش کاری کنه
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۵
    مرگ بر ترکیه داعشی
  • US ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۵
    سوریه بایسکی بعد از بیرون راندن ترورییت ها استان های رقه و دیالزور را از شبه نظامیان کرد پس بگیرد _ این استان های پهناور متعلق به دولت مرکزی سوریه است و کرد ها با حمایت آمریکا بزرگ تر از گلیم شون حرکت کردند ... هیچ حقی نسبت به این استان های عربی ندارند _ قطعا کرد ها در خواب هم همچین پیشروی نمی دیدند ولی نقشه های شیطان بزرگ باعث این اتفاق شده موقش که برسه سر کرد ها را هم زیر آب خاهد کرد
  • US ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۵
    کرد ها دلشون به آمریکا خوش کردند و کور کورانه پیشروی می کنند به خیال خودشون رقه و دیالزور مال اوناست _ موقش که برسه در عرض یکی دو ماه تا شمال استان حسکه فرار خاهید کرد ، چون زیاد تر از گلیم تون پا بلند کردید
    • IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۵
      فکر کنم تو یه فاشیست احمق هستی چون کوری نمیبینی که ترکیه شهرهای زیادی رو اشغال کرده
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۵
    شیر بچه های کرد خدا به همراهتون
    • IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۵
      7 41
      شیر و گرگ هر دو ی حیوانن . ایرانی شیر و ترک گرگ چه فرقی میکنه ؟!
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۵
    ۴ تا تاتار کافر کمتر بهتر
    • US ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۵
      کافرها پشت کوهی و جن زاده هستند و همیشه وطن فروش
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۵
    تجزیه طلبهای مزدور دلتونو به همین تحلیل های آبکی خوش کنید.شرق فرات رو هم مثل عفرین با معامله پشت پرده امریکا و ترکیه با خفت از دست خواهید داد.کجای تاریخ مورد اعتماد و حساب قرار گرفتید که الان مورد اعتماد و حساب قرار گیرید.
  • NL ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۵
    ترکیه باید حساب بز های کوهی را برسد و برای کمک به دولت سوریه تا عمق الرقه و الحسه جلو بیابد
    • IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۵
      1 0
      به موقعش ایران به حساب ترکیه بی شرف میرسه ،ادلب را گورستان فاشیست ها میکنه
  • US ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
    1 0
    یک ترکیه ای داعشی به جای 100 نفر نظر می دهد و مشرق هم توطئه می کند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس