الباب سوریه

معترضان در شعارهای خود اعلام کردند که اداره شهر باید به نمایندگان مردم واگذار شود و در ادامه هم از نیروهای ارتش سوریه درخواست کردند برای نجات شهروندان وارد شهر الباب شود.

به گزارش مشرق، دو سال از اشغالگری نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی موسوم به سپر فرات در شهر الباب (شمال استان حلب) می گذرد و وضعیت در این شهر به سمت بحرانی تر شدن پیش می رود.

یک منبع میدانی در گفت گو با مشرق از رفتار نامناسب و نژادپرستانه ارتش ترکیه و عناصر تروریستی علیه مردم شهر الباب خبر داد و گفت: رفتار ظالمانه اشغالگران و متجاوزان، مردم رنج کشیده را از پای درآورده است.

این منبع میدانی به جزئیات جدید توحش عناصر تروریستی «فرقه الحمزه» اشاره کرد و کفت: عناصر این گروهک تروریستی بدون هیچ دلیلی به بیمارستان شهر الباب هجوم آوردند و کادر پزشکی را ضرب و شتم کردند.

وی با بیان این که وحشی گری تروریست ها در شهر الباب دیگر برای مردم قابل تحمل نیست، افزود: پس از رفتار نژادپرستانه در بیمارستان، مردم بلافاصله وارد عمل شدند و تروریست ها را از مرکز درمانی شهر بیرون راندند.

این منبع میدانی تصریح کرد: پس از اهانت تروریست ها به کادر پزشکی بیمارستان الباب، شمار زیادی از مردم مناطق مختلف شهر به خیابان ها آمدند و تظاهرات گسترده ای را علیه اشغالگران برگزار کردند.

وی افزود: مردم در این تظاهرات خواستار خروج فوری گروه های تروریستی و نیروهای اشغالگر ارتش ترکیه از شهر الباب شدند و اعلام کردند تا رسیدن به خواسته های خود به اعتراض علیه متجاوزان ادامه می دهند.

معترضان در شعارهای خود اعلام کردند که اداره شهر باید به نمایندگان مردم واگذار شود و در ادامه هم از نیروهای ارتش سوریه درخواست کردند برای نجات شهروندان وارد شهر الباب شود.

به گزارش مشرق، پس ازحضور گسترده مردم شهر الباب در خیابان ها، نیروهای ارتش ترکیه برای متفرق کردن جمعیت وارد عمل شدند و به سوی شهروندان معترض شلیک کردند که منجر به زخمی شدن چند تن از مردم شد.

مردم شهر الباب در این تظاهرات گسترده خطاب به نیروهای متجاوز ارتش ترکیه گفتند که سلاح های خود را بر زمین بگذرانند چرا که اینجا سوریه است و شهر الباب، سرزمین مادری آنان جایی برای اشغالگران ندارد.

براساس اطلاعات به دست آمده، در جریان تظاهرات روز گذشته، تعداد زیادی از جوانان شهر برخی خیابان ها را برای متوقف کردن سرکوب ها مسدود کردند و در نهایت توانستند نیروهای اشغالگر ارتش ترکیه را از شهر عقب برانند.

نقشه میدانی شمال سوریه
برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید

منبع میدانی مشرق در شهر الباب اعلام کرد: نیروهای ارتش ترکیه پس از خروح از شهر، عناصر تروریستی «اسود الشرقیه» را برای متفرق کردن مردم  اعزام کردند تا کنترل شهر را دوباره در دست گیرند.

وی با بیان این که چند گروه از اهالی شهر به سلاح های سبک مجهز هستند، گفت: پس از ورود عناصر تروریستی به داخل شهر، مردم به سرعت وارد عمل شدند و با آنان به شدت درگیر شدند.

به گزارش مشرق، عناصر تروریستی همزمان با درگیری های سنگین، با آتش توپخانه به خانه های مسکونی و مردم شلیک کردند تا رعب و وحشت بر شهر حاکم شود؛ خبرها حاکیست وضعیت در شهر الباب همچنان متشنج است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ایرانی IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۷
    22 12
    طورچیه لعنتی باید هر چه زودتر از سوریه خارج شود
  • IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۷
    48 12
    ترک ها نزاد پرستن انشالله هرچه زودتر ارتش سوریه وارد عمل بشه و این نزادپرستای عثمانی به همراه تفاله هاشو بیرون بندازه
  • IR ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۸
    0 0
    مقاوت و ارتش سوریه چیکار میکنه
  • IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۸
    0 2
    کردای سوریه عجب جون سخت هایی هستن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس