کاروان نظامیان آمریکایی - سوریه

گروهی از نیروهای مقاومت مردمی با بررسی منطقه توانستند مسیر عبور کاروان نظامی ارتش آمریکا را شناسایی کنند و چند مین را در محل عبور آنان قرار دهند.

به گزارش مشرق، حدود ۴۰ روز از تشکیل گروه مقاومت مردمی در شهر رقه سوریه می گذرد و خبرها حاکیست، دومین عملیات این گروه با هدف بیرون راندن نیروهای خارجی (آمریکایی) انجام شد.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق به جزئیات عملیات دوم علیه نیروهای دموکراتیک کُرد و نیروهای اشغالگر خارجی اشاره کرد و گفت: در این عملیات پایگاه نظامیان آمریکایی در تیپ ۹۳ در جنوب شهرک «عین عیسی» در شمال شهر رقه هدف قرار گرفته شد.

نقشه میدانی شمال سوریه
برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید

این منبع میدانی با بیان این که پایگاه نیروهای آمریکایی با شلیک چند خمپاره هدف قرار گرفته شد، افزود: در حملات خمپاره ای نیروهای مقاومت مردمی رقه خسارت های به تجهیزات نظامیان اشغالگر وارد آمد؛ آماری در خصوص تلفات نیروهای خارجی تاکنون منتشر نشده است.

گروه مقاومت مردمی رقه پس از این عملیات در پیامی جدید اعلام کرد: اگر نیروهای آمریکایی و شبه نظامیان کُرد از منطقه خارج نشوند، حملات علیه آنان با شدت بیشتری در دستور کار قرار می گیرد.

از مناطق مختلف استان رقه و شهر منبج خبر می رسد، تظاهرات مردم همچنان ادامه دارد و آنان خواستار خروج نیروهای اشغالگر از مناطق خود هستند و بر آزادی فوری زاندانیان در بند نیروهای دموکراتیک کُرد تاکید کردند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای آمریکایی در دو سال گذشته به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش، چند پایگاه را در استان رقه و شهر منبج در شمال شرق استان حلب ایجاد کردند.

به گزارش مشرق، نیروهای دموکراتیک کُرد در ماه های گذشته شماری از جوانان و شیوخ استان رقه را به بهانه بر هم زدن امنیت و رد درخواست برای حضور در جبهه های جنگ دستگیر و زندانی کرده اند.

از شهر الشدادی در جنوب استان حسکه خبر می رسد، گروهی از نیروهای مقاومت مردمی با بررسی منطقه توانستند مسیر عبور کاروان نظامی ارتش آمریکا را شناسایی کنند و چند مین را در محل عبور آنان قرار دهند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق به جزئیات این عملیات اشاره کرد و گفت: با عبور کاروان نظامی ارتش آمریکا، مین های کار گذاشته شده منفجر شدند که باعث شد چند خودروی نظامی آنان منهدم شوند؛ منابع میدانی از هلاکت ۸ نظامی آمریکایی در این عملیات خبر دادند.

به گزارش مشرق، عملیات نیروهای مقاومت مردمی علیه نیروهای آمریکایی در شمال شرق سوریه در حالی روبه افزایش است که رئیس جمهور آمریکا از تصمیم خود برای خروج نیروهایش از سوریه منصرف شده است.

گزارش‌ دیگری از تحولات سوریه:

خروج ۴۳ هزار تروریست از غوطه شرقی دمشق/ تروریست‌های جیش‌الاسلام برای ماندن یا نماندن در شهرک دوما به جان یکدیگر افتادند+ تصاویر و نقشه میدانی

اگرچه رئیس جمهور آمریکا با دوشیدن رژیم آل سعود به طور موقت از تصمیم خود عقب نشینی کرده اما حالا باید منتظر ماند و دید ارزش ۴ میلیارد دلار پول با کشته شدن نیروهای ارتش ایالات متحده برابری می کند یا ترامپ به وعده انتخاباتی خود عمل خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
    یاعلی ..بسم الله...امریکا فقط حرف زور را می فهمد ...
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
    43 12
    بنظرتون همچین کاری برای خروج امریکا از سوریه تخصص کدوم کشورِ؟؟
    • IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
      13 25
      آمریکا و ترامپ دنبال بهانه برای خروج از سوریه است کشته شدن سربازان امریکایی بهانه برای ترامپ برای خارج شدن از سوریه را فراهم می کند باید به آمریکا و ترامپ در این خصوص کمک زیادی کرد
    • IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
      40 8
      به تو ربطي نداره . اينجا جاي يانكي ها نيست.
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
    63 12
    منظور؟!؟!تخصص هر کی که باشه، امریکاییها با مزدوراش باید گم بشن برگردن به لونه هاشون
  • IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
    39 15
    احسنت به نیروهای مردمی ؛ راه همین است ؛ نباید متجاوزان احساس راحتی کنند ؛ فرصت تصمیم باید از آنها گرفت .
  • فرهنگی بازنشسته IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
    23 12
    پول اینترنت؟ ظاهرا شما به اصطلاح اصلاح طلبان روزیتان را به جای خدا از کدخدا میدانید
  • IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
    31 27
    1- چرا عبادی پرواز هواپیماهای متجاوز را محکوم و آنها را به شورای امنیت شکایت نمی کند 2- چرا مجلس عراق سکوت کرده 3- چرا مردم عراق و شهرهای شیعه علیه حضور نظامی و تجاوز آمریکایی ها راهپیمایی نمی کنند باید هر روزه راهپیمایی انجام بدهند 4- چرا عملیاتی استشهادی علیه اشغالگران آمریکایی اسرائیلی در عراق صورت نمی گیرد
    • IR ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
      23 14
      حامیان پژاک و اسراییل انگار تو مشرق زیاد شده
    • IR ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
      10 3
      چقد سوال می کنی!!!!!!!!!!!!!!؟؟
  • IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
    30 10
    امریکا همیشه باتمام کشورهاییکه دنباله روسیاستش نبودن و بهش باج ندادن از کلمه زور وگزینها روی میزن حرف زده وباید الانم بزوز بیرونش کنن جواب کلوخ انداختن سنگ است
  • علی IR ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
    36 10
    برای بیرون کردن یانکی ها از سوریه باید همان کاری را کرد که لبنانی ها کردند عملیات انتحاری که بزرگترین ضربه را به انها زد که تاکنون جرات باز گشت به لبنان را پیدا نکردند
  • هادی IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
    44 9
    باتلاقی دیگر در انتظار نیروهای آمریکایی است.. آمریکا را نباید آرام گذاشت که آراممان نمیگذارند..
  • US ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
    29 8
    goooooooooooooooooooooood
  • IR ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
    28 36
    آزادی فوری زاندانیان در بند نیروهای دموکراتیک کُرد تاکید کردند.!!!!!!!!!؟؟ مشرق این نیروهای دموکراتیک که مردم رو گروگان می گیرند همون تروریست هایی نیستن که تورکیه تو عفرین باهاشون می جنگه وتو سنگشونو به سینه میزنی!!!!!!!!!!!؟؟؟
  • GB ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
    26 1
    ترامپ ترسو هست اگه نیروهای امریکایی کشته بشن مطمئننا دستور عقب نشیمی را صادر خواهد کرد چونکه وی به دور دوم انتخابات امریکا فکر میکنه و وعده های انتخاباتیش که میگفت امریکا نباید نیروهای خودشو به کشتن بده باید جنگ یمن رو هم برای عربستان پر هزینه کنیم تا نتونه در سوریه هم مخارج نظامی امریکا رو بده در اینصورت امریکاییها فرار میکنند و حسنی میمونه و حوضش و ترکیه و سوریه میمونن با مزدوران امریکا نیروهای دموکراتیک کرد
  • IR ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
    24 3
    به درک که مردن
  • US ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
    0 14
    کار میت و اردوغانه با تبریک داعش دارد در نقاب جدید دوباره متولد میشود . این باره به دستور و همکاری مستقیم سلطان خود خوانده ترک عردوغان
    • IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
      18 0
      پژاکی چه ناراحت و چه خوشحال کار امریکا و مزدوران تجزیه طلب اسرائیل تمام است
  • US ۰۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
    0 7
    بی پدر اینارو چطوری میسازی؟
  • هادی DE ۰۴:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
    16 1
    خدا را شکر ، بعد از داعش نوبت به خود امریکائی ها رسید . لابد ترامپ خون بهاء سربازاش رو برای آل سعود فاکتور میکنه و از فردا عرعرستان (عربستان) شروع میکنه به عرعر کردن و فحش به ایران دادن .
  • IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
    14 3
    منابع میدانی از هلاکت ۸ نظامی آمریکایی در این عملیات خبر دادند. الهی شکرت . بدرک برند کثافت های جانی یانکی. مرگ بر آمریکا.
  • IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۹
    7 1
    ماهم توی ایران پادوهای آمریکا را لت و پار می کنیم. تا آمریکا و مزدورانش سکته کنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس