کد خبر 852303
تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۱
هادی محمدی

نشریات غربی هم از اینکه نمایش نتانیاهو یک تماشاچی داشته، نگران نیستند بلکه معتقدند که ترامپ با طناب نتانیاهو وارد چاهی می‌شود که اولین زیان‌دهنده آن اروپایی‌ها خواهند بود.

به گزارش مشرق، روزنامه جوان در یادداشتی از هادی محمدی نوشت:

یک سؤال اساسی در مورد اقدام هفته گذشته نتانیاهو مطرح است و آن اینکه اگر نتانیاهو بنا به ادعایی که داشته و موساد مجموعه گسترده‌ای از اطلاعات هسته‌ای ایران را به دست آورده که رویکرد پنهان تهران را اثبات می‌کند، بی‌درنگ باید این اطلاعات در اختیار ساز و کار بین‌المللی و حداقل کشورهای غربی قرار گیرد و به سادگی ادعای خود را برای تخلف تهران به نتیجه برسانند. چرا نتانیاهو در مقام بالاترین جایگاه رسمی، شخصاً و در تلویزیون آن رژیم، دست به این نمایش زد؟ مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی مدت‌هاست بر دو نکته تأکید دارند؛ ابتدا اینکه نتانیاهو در محیط داخلی این رژیم با مشکلات زیادی روبه‌روست که برای عبور و پرش از آنها باید دست به اقدامات ویژه بزند و از سوی دیگر و به‌رغم حمایت‌های کلی در غرب، به جز امریکا، مورد اعتماد کشورهای غربی نیست و بیشتر به یک آشوبگر شباهت دارد.

بیشتر بخوانید:

جنگ با ایران! لاف گزاف ترامپ و نتانیاهو

ترامپ نیز که با مشکلات و اتهامات زیادی در عرصه داخلی و خارجی روبه‌روست، لنگرگاه خود را در بین لابی‌های صهیونیستی قرار داده تا بتواند دوره چهارساله ریاست خود را به پایان ببرد و لذا چاره‌ای جز همسویی با لابی‌های صهیونیستی و نماد اصلی آن یعنی رژیم صهیونیستی ندارد. با اینکه مقامات نظامی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی و از جمله آیزنکوت، رئیس ستاد این رژیم معتقدند برجام با همه نواقص برای آنها کارایی دارد ولی نتانیاهو تنها از طریق ایران‌هراسی می‌تواند برای ترامپ کارسازی تجارت سلاح و برای رژیم صهیونیستی، رؤیای گسترش روابط با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس را محقق کند و به این شیوخ عربی اثبات کند که در کنار آنها به ایران فشار خواهد آورد. آنچه نتانیاهو در تلویزیون خود نشان داد، از سوی هیچ کشور غربی یا مؤسسات بین‌المللی مورد استقبال قرار نگرفت و تنها و بلافاصله از سوی ترامپ که «تماشاچی واحد» این نمایش بود، مورد تأیید قرار گرفت.

نشریات غربی هم از اینکه نمایش نتانیاهو یک تماشاچی داشته، نگران نیستند بلکه معتقدند که ترامپ با طناب نتانیاهو وارد چاهی می‌شود که اولین زیان‌دهنده آن اروپایی‌ها خواهند بود و نتانیاهو با قربانی کردن ترامپ، شانس کاهش مشکلات خود را می‌آزماید. اقدامات تحریک‌آمیز نظامی صهیونیست‌ها در سوریه نیز در همین راستاست تا با تکیه بر واکنش مرگبار ایران، به ترامپ بهانه کافی را برای خروج از برجام داده و قدرت موشکی ایران را تهدیدی برای امریکا تصویر کند. این نمایش یکنفره هم نتانیاهو را مضحکه جهان کرد و هم برای ترامپ راه بی‌بازگشت و سقوط و مشکلات جدید را نشان داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس