سفیر اتحادیه اروپا

سفیر اتحادیه اروپا در فلسطین اشغالی به نمایش تبلیغاتی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی علیه ایران واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق، «امانوئل گیافرت»، سفیر اتحادیه اروپا در فلسطین اشغالی، علی‌رغم نمایش تبلیغاتی «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی علیه «برجام» از این توافق هسته‌ای میان ایران و گروه ۱+۵ حمایت کرد.

«گیافرت» در مصاحبه با روزنامه «یدیعوت آحارونوت» گفت: «بایستی بگویم آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تا کنون در ۱۰ گزارش از زمان اجرایی شده برجام پایبندی ایران به تعهداتش ذیل این توافق را تأیید کرده است.»

بیشتر بخوانید:

واکنش نیویورک تایمز به نمایش نتانیاهو

 نتانیاهو شامگاه دوشنبه ۱۰ اردیبهشت‌ماه در نمایش تبلیغاتی جدید خود، زونکن‌ها و لوح‌های فشرده‌ای که به ادعای وی «اسناد و مدارک جدید» از برنامه هسته‌ای ایران بودند را نشان داد و مدعی شد تهران بعد از امضای برجام به صورت مخفیانه بُعد نظامی برنامه هسته‌ای خود را حفظ کرده و تلاش داشته به سلاح اتمی برسد. 

این اظهارات نتانیاهو با واکنش‌های گسترده همراه شده و بسیاری از کارشناسان در نقاط مختلف دنیا مستندات ادعایی اصطلاحاً جدید وی را زیر سوال برده و آنها را تکرار ادعاهایی دانسته‌اند که در گذشته هم علیه ایران مطرح شده‌اند. 

مقام‌های کشورهای اروپایی با بیان اینکه آنچه نتانیاهو به عنوان اسناد جدید نمایش داد در سال‌های گذشته توسط دستگاه‌های اطلاعاتی کشورهای غربی مطرح شده‌اند از اظهارات او به عنوان مبنایی برای تأکید بر ضرورت حفظ برجام استفاده کرده‌اند- موضوعی که با هدفی که نتانیاهو از این نمایش تبلیغاتی دنبال می‌کرد 180 درجه تفاوت دارد.

ادعاهای نتانیاهو تکرار همان ادعاهایی است که آمریکایی‌ها در گذشته تحت عنوان ادعایی «ابعاد احتمالی نظامی در برنامه هسته‌ای ایران» مطرح کرده بودند و پرونده آن همزمان با مذاکرات برجام مختومه اعلام شد. 

«گیافرت» در واکنش به این ادعاهای نتانیاهو گفت: «فکر می‌کنم بایستی بدانیم که برجام توافقی نیست که بر اساس اعتماد بناگذاری شده باشد. این توافق بر راستی‌آزمایی استوار شده است.»

وی در ادامه تصریح کرد برجام حاوی جامع‌ترین بازرسی‌ها از برنامه هسته‌ای ایران است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۵
    0 0
    ای کاش حرف های نتانیاهو واقعیت داشت و مای ک برنامه اتمی واقعی داشتیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس