کد خبر 852292
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۲
خبر ویژه

برخی کانال‌ها و شبکه‌های مجازی بزک‌کننده آمریکا، از قول سفیر کره جنوبی به تمجید از توافق برجام پرداختند.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

برخی کانال‌ها و شبکه‌های مجازی بزک‌کننده آمریکا، از قول سفیر کره جنوبی به تمجید از توافق برجام پرداختند.

این رسانه‌ها از قول کیم سئونگ هو که دوره سفارتش را به پایان رسانده، نوشته‌اند: «آخرین روزم در تهران با دیدار تاریخی رهبران دو کره مصادف شد. تنها یک سال قبل، دو کره برای نمایش توانمندی خود و اثبات عزمشان در نابودی یکدیگر، مشغول پرتاب موشک بودند. عکسی که از دیدار رهبران دو کره دیدم، مرا یاد عکسی انداخت که فوراً بعد از انتصابم به عنوان سفیر کره جنوبی در ایران دیدم؛ عکسی مربوط به مراسم امضای برجام که در آن وزرای خارجه قدرتمندترین کشورها در کنار هم بودند در حالی که دکتر ظریف در وسط این صف ایستاده بود. آن عکس مرا تکان داد. به عنوان یک دیپلمات، به خوبی می‌دانم که چقدر برای یک کشور سخت است که حتی یک به یک با ابرقدرت‌ها مذاکره کند. به خودم گفتم این ایرانیانی که با موفقیت کشورهای قدرتمند را متقاعد کردند، همتایان من خواهند بود. احساس ضعف کردم. همچنین با حسادت نه تنها آنچه به دست آورده بودند را، بلکه چگونگی رسیدن به آن را تحسین کردم. ایران از طریق تعامل به این موفقیت دست پیدا کرد.»

شعبده‌بازی رسانه‌های طرفدار شیطان بزرگ در حالی است که همین جناب سفیر، چندی پیش در کنفرانس بورس فاینکس، زیرآب برجام را زد و تصریح کرد برخلاف مفاد برجام، نمی‌تواند هزینه‌های سفارت کره جنوبی در تهران را از طریق سیستم مالی و بانکی بین‌المللی به تهران بیاورد و مجبور به قاچاق است.

او گفته بود: کسانی که برجام را پذیرفتند باید اکنون بانک‌های خود را مجاب کنند که پول‌های ایران را به این کشور انتقال دهند و مانع شدن از این موضوع اکنون غیرقانونی است این تأسف‌آور است که سفارت کره جنوبی با وجود اجرایی شدن توافق برجام هنوز پول سفارت خود را از طریق قاچاق به ایران می‌آورد.

کناره‌گیری شرکت‌های خصوصی از اینکه نمی‌خواهند وارد تجارت شوند قابل تأمل است. این نگرانی برای شرکت‌ها وجود دارد که به آنها حمله شود و منهدم شوند.

یادآور می‌شود بنابر تصریح دکتر ظریف، 2 سال بعد از اجرای برجام، هنوز امکان افتتاح یک حساب در انگلیس وجود ندارد. به گزارش نیوزویک، این مشکل مراودات مالی درباره کشورهای دیگر اروپایی نیز صادق است.
آخرین بار رئیس‌جمهور تصریح کرد: در 4 سال گذشته، ارز کاغذی را با هواپیما و با مشکل می‌آوردیم؛ عده‌ای ماشین مسلح می‌بردیم، ارز را تحویل می‌گرفتیم، چند کارمند، ارزها را با گونی می‌بردند، تقسیم می‌کردند بین صرافی‌ها. من از این سیستم راضی و خشنود نیستم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۴
    2 0
    ابله ها هنوز سر عقل نیومدن.
  • هاتف OM ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۵
    2 0
    عراقچی...چطوری.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس