کد خبر 852212
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵
مستند کلاه سفیدها

شبکه سی.بی.اس گزارش داد وزارت خارجه آمریکا تا زمان دریافت چراغ سبز از کاخ سفید، حمایت‌های مالی از کلاه سفیدها را تا اطلاع ثانوی تعلیق کرده است.

به گزارش مشرق، کمتر از دو ماه پس از آنکه اعضای گروه موسوم به «کلاه سفیدها» وابسته به معارضان سوری، با مقامات آمریکایی در ساختمان وزارت خارجه این کشور دیدار کردند، واشنگتن کمک‌های مالی به این گروه را تعلیق کرد.

شبکه سی بی اس با اعلام این خبر، گزارش داد که وزارت خارجه آمریکا هم می‌گوید در حال «بازنگری فعالانه» روی حمایت‌های مالی از گروه کلاه سفیدها است.

یک مقام ارشد از این گروه با بیان اینکه در جلسه دو ماه پیش، صحبتی از توقف حمایت‌ها نبود، گفت: «این یک اتفاق نگران‌کننده است. و نهایتا روی توان امدادگران برای نجات، تاثیر منفی می‌گذارد».

بر این اساس، گروه کلاه سفیدها که چند هفته‌ای است هیچ حمایت مالی از آمریکا دریافت نکرده‌اند، درباره عواقب این عمل در آینده نگران هستند زیرا هنوز هم واشنگتن ابلاغیه رسمی مبنی بر قطع کامل حمایت‌ها به آنها نداده است.

در یک سند افشا شده از وزارت خارجه آمریکا آمده است که «دفتر خاور نزدیک» این وزارتخانه به چراغ سبز دولت برای ادامه این حمایت‌ها نیاز دارد و در غیر این‌صورت فرایند ارسال کمک مالی به کلاه سفیدها متوقف می‌شود.

این در حالی است که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در ماه مارس بسته حمایتی 200 میلیون دلاری که برای بازسازی سوریه اختصاص یافته بود را تعلیق کرد.

کلاه سفیدها خود را یک گروه امدادی در سوریه معرفی می‌کنند اما تمام فعالیت‌های آنها به مناطق تحت کنترل تروریست‌ها و معارضان سوری محدود بوده و همچنین از سوی انگلیس هدایت می‌شوند. آمریکا نیز یک سوم نیازهای مالی این گروه را تامین می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس