کد خبر 851976
تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰
زلزله

آب ۵۰ هزار بویراحمدی ساکن در روستاهای اطراف یاسوج به دلیل زلزله ۵.۲ ریشتری صبح امروز قطع شده و تا چند روز آینده باید بی آبی را تحمل کنند.

به گزارش مشرق، صبح امروز زلزله 5.2 ریشتری در شهرهای یاسوج و سی سخت خسارات فراوانی را به زیرساخت‌ها از جمله تاسیسات آب شرب در حوزه حوزه آبفای روستایی و شهری وارد کرده است.

هم اکنون اهالی شهر مادوان و روستاهای مهریان، بلهزار، گنجه‌ای بزرگ، گوشه، مزدک و ده برآفتاب به دلیل تخریب خط انتقال و منبع ذخیره آب فاقد آب بوده و ساعاتی سختی را پشت سر می‌گذارند.

قطعی آب شهر یاسوج  دور از انتظار نیست/برخی چاه‌های آب از مدار خارج شدند

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد از تخریب و از مدار خارج شدن 2 کیلومتر خط انتقال آب 14، 6 و 5 اینچ شهر مادوان و روستاهای مهریان و بلهزار خبر داد و افزود: 60 درصد از 13 هزار و 500 مشترک آبفای شهری در این مناطق آب ندارند.

سید علی لدنی‌نژاد به تسنیم گفت: بازگشایی مسیر پر از سنگ به دلیل وقوع زلزله و ترمیم خط انتقال تا فردا طول می‌کشد و اهالی مناطق باید بی آبی را تحمل کنند.

وی با تاکید بر اینکه با تمام توان مشغول رفع مشکلات و بهره مندی مردم عزیز از آب شرب هستیم، عنوان کرد: به دلیل گل و لای شدن برخی چاه‌های تامین آب شرب یاسوج از مدار خارج شده و امکان قطعی آب در شهر یاسوج در 48 ساعت آینده وجود دارد.

خسارت 5 میلیارد ریالی زلزله 5 ریشتری به تاسیسات آبفای روستایی

مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان بویراحمد نیز به تسنیم گفت: زلزله 5.2 ریشتری صبح امروز 5 میلیارد ریال به تاسیسات آبرسانی 4 روستای اطراف یاسوج وارد کرده است.

آرمین از تخریب 3 منبع ذخیره آب در روستاهای ده برآفتاب، گوشه و مزدک خبر داد و افزود: البته هم اکنون به صورت نوبتی از یک چاه آب در نزدکی روستای گوشه و مزدک آب این روستاها تامین می‌شود.

وی با اشاره به تخریب بیش از یک کیلومتر خط لوله 5 اینچ ادامه داد: محل نصب این لوله‌ها سخت گذر بوده و تنها باید توسط انسان حمل شود که هم اکنون مشغول قطع این لوله‌ها در اندازه 2 یا 3 متری برای حمل هستیم.

آرمین بیان کرد: هم اکنون بیش از 3 هزار خانوار در روستاهای ده برآفتاب، گنجه‌ای بزرگ، گوشه و مزدک فاقد آب شرب هستند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • خودم.. ! IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۲
    0 0
    دعا کردیم بویراحمد تو خبرهای خوش خبرساز بشه.. نه.. انگار فقط باید تو مشکلات خبرساز بشه...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس