کد خبر 851546
تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۴:۰۰
سلامت نمایه

یک متخصص تغذیه در خصوص اهمیت تغذیه در دوران بارداری توضیحاتی ارائه کرد و گفت: سوءتغذیه در دوران بارداری، افزایش مرگ و میر را به دنبال دارد.

به گزارش مشرق، دکتر سوسن پارسای  اظهار داشت: تغذیه در دوران بارداری از اهمیت ویژه ای برخوردار است و تمام نیازهای تغذیه ای برای تامین رشد و تکامل جنین، از طریق مادر تامین می‌شود. بنابراین هرگونه کمبود تغذیه ای مادر باردار در این دوران و قبل از بارداری می‌تواند اثرات نامطلوبی بر روی سلامت جنین و مادر داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

توصیه‌های تغذیه‌ای به مادران باردار در نقاط محروم

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به برخی از مهمترین عوامل مرتبط با تغذیه در دوران بارداری، این موارد را به این شرح بیان کرد:

زنان باردار با نمایه توده بدنی کمتر از ۵/۱۸ و مساوی یا بیشتر از ۲۵

وزن گیری ناکافی در دوران بارداری

فقر اقتصادی- اجتماعی مانند پایین بودن سطح سواد و فقر.

مصرف دخانیات و الکل

بارداری کمتر از ۱۸ سال یا بیشتر از ۳۵ سال

سابقه تولد نوزاد کم وزن یا بسیار چاق

پرفشاری خون و مسمومیت حاملگی

دیابت بارداری و بیماریهای قلبی تفنسی

کم خونی‌ها

سابقه مرده زایی یا مرگ جنین

وی ادامه داد:سوء تغذیه در دوران بارداری،سبب سوءتغذیه جنین و در نتیجه،تولد نوزاد کم وزن، افزایش مرگ و میر و عوارض بارداری می‌شود.

این متخصص گفت: تغذیه ناکافی مادر در سه ماه اول بارداری تاثیر نامطلوبی بر تکامل جنین می‌گذارد و در سه ماهه سوم نیز می‌تواند از رشد جنین جلوگیری کند.

وی افزود: خانم‌های بارداری که در طول بارداری تغذیه مناسبی دارند نوزادانی با وزن مطلوب‌تر به دنیا می‌آورند که هم هوشیارترند و هم در برابر بیماری‌ها مقاومت بیشتری نشان می‌دهند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس