کد خبر 851448
تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵
فخریه

قائم مقام سابق وزیر راه با بیان این‌که ایران‌ایر پیش‌پرداخت تحویل هواپیمای بوئینگ را با تاخیر فراهم کرد از احتمال عدم تحویل هواپیما به ایران از سوی این کمپانی آمریکایی خبر داد.

به گزارش مشرق، اصغر فخریه کاشان قائم مقام سابق و مشاور فعلی وزیر راه و شهرسازی در گفت وگویی به توجیه خلف وعده تحویل اولین هواپیمای بوئینگ به هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران پرداخته و با بیان یان‌که ایران‌ایر پیش پرداخت تحویل هواپیما را اگر چه با کمی تاخیر فراهم کرد، گفته است: «در قرارداد احتیاط‌های لازم پیش بینی شده  در مقابل ضمانت‌نامه بانکی پول پرداخت شود، هفته گذشته قرار بود ضمانت‌نامه صادر شود، اما بانک مورد نظر صدور آنرا به پس از 22 اردیبهشت (بعد از اعلام تصمیم برجامی ترامپ) موکول و اعلام کرد برای بررسی شرایط فعلا دست نگه می دارد.

بیشتر بخوانید:

وی با بیان "پول پیش پرداخت هواپیمای بوئینگ را به همین دلیل آزاد نکردیم"، افزود:‌ حال که بویینگ در آن موعد مقرر پیش پرداخت را دریافت نکرده باید برای تاریخ‌های بعدی (سال 2019 میلادی) پرداخت و تحویل سفارش مذاکره کنیم، بنابراین اتفاق خاصی نیفتاده که عده‌ای چنین هیاهویی را به راه انداخته‌اند.

وی با تاکید بر این‌که ممکن است بویینگ نتواند هواپیمایی را به ایران تحویل دهد، گفت: مجوز اوفک ناشی از تفاهمنامه برجام است، اگر -آمریکا- از برجام خارج شود و اوفک هم مدعی شود که این مجوزها در این شرایط جدید باطل است یا اینکه اروپایی محتاطانه عمل کنند، مشکلاتی پیش می‌آید.

قائم مقام سابق و مشاور کنونی وزیر راه و شهرسازی نوبت بعدی تحویل هواپیمای بوئینگ به ایران‌ایر را سال 2019 و 2020 میلادی عنوان کرد و گفت:‌ سال 2018 میلادی نوبت تحویل سفارش نداریم.

فخریه کاشان در ادامه رفتار منتقدان عملکرد وزارت راه و شهرسازی در خصوص خرید هواپیما را از سر جهل دانست و افزود: در یک شرایط ویژه ای قرار داریم و این شرایط ویژه ایجاب می کند که هوشیارانه تر عمل کنیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • احمد IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
    2 0
    آب رو بریز اونجایی که می سوزه فخریه جون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس