تاجزاده

سوریه و لیبی نیستیم؛ اگر تاجزاده‌ها بگذارند...

سرویس سیاست مشرق -  «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

همه اشتباهات روحانی که در آنها خسته بود، خسته!

خستگی و سهو لسان عجیب رئیس‌جمهور روحانی طی سخنرانی در همایش هم‌اندیشی مدیران اجرایی کشور، توجهات زیادی را به خود جلب کرده است.

آقای روحانی در این همایش که روز شنبه گذشته برگزار شد، از این گفت که تعداد شغل‌های ایجاد شده در شبکه‌های اجتماعی ۲ میلیون شغل بوده است!

صحبتی که با واکنش تعجب‌وار میمیک صورت محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر جوان ارتباطات دولت که در همان همایش حضور داشت، مواجه شد.

آذری‌جهرمی در توضیح این تغییر میمیک خود گفته است:

«تصویری که از من منتشر شد، بیش از یک تعجب بود.
انتشار این تصاویر خصلت فضای مجازی است و نشان دهنده‌ی نظارت مردم بر مسئولان و اشراف آن‌ها به موضوعات است.
گزارشی که خدمت آقای رئیس جمهور دادیم، مبنی بر این بود که در دو سال گذشته در فضای مجازی بالغ بر ۲۰۰ هزار شغل ایجاد شده است.
فکر می‌کنم که بیان دو میلیون شغل یک اشتباه لفظی از آقای رئیس جمهور بود که با خستگی‌های ایشان همراه شده است.
فرمایش آقای رئیس جمهور این بود که ما شاخص‌های اشتغال در فضای مجازی را پیگیری کنیم.»[۱]

*۲ میلیون خواندن فقط ۲۰۰ هزار شغل که البته ربط و ارتباط آنها با دولت هم مشخص نیست تنها بخشی از خستگی‌های رئیس‌جمهور ماست.

رئیس‌جمهور روحانی پیش از این و در ایام دولت یازدهم بابت خروج از رکود نیز حکما دچار خستگی بود که در جمع مردم مشهد اعلام کرد از رکود عبور کرده‌ایم اما چندی بعد مشخص شد که این حرف درست نبوده است.

او در ماجرای وعده «لغو تمام تحریم‌ها پس از برجام» نیز شاید دچار خستگی بود زیرا نه‌تنها در پسابرجام شاهد لغو تمام تحریم‌ها نیستیم بلکه بلافاصله پس از انعقاد برجام، بر حجم تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران افزوده است و کشورهای اروپایی و آمریکا نیز هر روز به تحریم‌های بیشتر تهدید می‌کنند.

آقای روحانی در بحث مذاکره با ۱+۵ نیز صراحتا و در رسانه ملی از این گفت که به این مذاکرات خوشبین است. و البته هم‌او بود که چند سال بعد در مجلس شورای اسلامی از این گفت که «کشورها مگر دیوانه شده‌اند با آمریکا مذاکره کنند؟»[۲]

تأکید بر فشار ندادن انگشت فیلترینگ و تأکید بر خالی بودن خزانه که بعدها حتی از سوی سایر مقامات دولت نیز مورد واکنش قرار گرفت؛ از جمله سایر مقولات اشتباهی بوده است که شاید روحانی در هنگام ایراد آنها خسته بوده است...

گفتنیست، عزت‌الله ضرغامی، رئیس سابق سازمان صدا و سیما، عصر روز شنبه گذشته در یک توییت پیرامون خستگی آقای روحانی نوشت:

«کلید بزرگی که در سال ۹۲ از زیر عبا بیرون آمد کجاست!؟ اگر آمار ۱۰ برابری اشتغال در فضای مجازی ناشی از خستگی است، پس کنایه و زخم زبان به سپاه فداکار جز خواب‌آلودگی چیز دیگری نیست! کلید پیشکش! قفل جدیدی به انسجام و اتحاد کشور و آرامش مردم نزنید! »

***

«اروپا» مهدوی‌کیا و ترانه علیدوستی را ممنوع‌الورود می‌کند؛ اگر...

«ترانه علیدوستی»، از بازیگران سینما در واکنش به فیلم پخش شده مربوط به گشت ارشاد ناجا برای دستگیری یک زن مجرم، طی یک توییت نوشت:

حیف از اسم زن. حیف از اسم انسان. به مو و روسری دیگران چنگ زدن ارشاد نیست. حلقوم بچه های مردم رو فشردن برای ارزشهای خودتون ارشاد نیست. توحش است! گشت خفقان و قلدری و بربریت. ما از این فیلمها باز هم این سالها دیدیم؛ ادای حیرت و برخورد با مأمور خاطی رو درنیارید لطفا.

«مهدی مهدوی‌کیا» از فوتبالیست‌های سابق ایران هم در همین رابطه در صفحه توییتر خود نوشت:

عقده و ترشیدگی و مشکلات رو سر جوونها خالی نکنید. راههای مسالمت‌آمیزتری هم وجود داره!

*برخی رفتارهای عجیب تعدادی از سلبریتی‌های ایرانی در هیچیک از کشورهای متمدن دنیا مسبوق به سابقه نیست.

به سخن دیگر نه خانم علیدوستی می‌توانند راجع به هیچ کشور اروپایی، اینطور بدگویی کنند چون پاسپورتشان باطل می‌شود و نه آقای مهدوی‌کیا قادر است درباره پلیس کشور آلمان که عموماً در آن حضور دارد، اینطور صحبت‌های خارج از ادب و دون‌شأنی را بیان کند.

جدای از این تناقض همچنین باید خاطرنشان کرد که رفتار پلیس کشورمان در کلیپ اشاره شده، اگرچه یک رفتار تند بوده اما چیزی خلاف قانون در آن دیده نمی‌شود.

چه اینکه طبق قانون، پلیس پس از بی‌توجهی مجرم به اخطار و یا اهانت، گستره‌ای از اقدامات (از شلیک تیر گرفته تا استفاده از فنون رزمی و غیره) را در اختیار دارد تا بتواند مجرم را دستگیر کند. رخدادی که در فیلم به‌عینه رخ می‌دهد و حتی برخی با اشاره به رفتار پلیس در سایر کشورهای دنیا، عنوان می‌کنند که در این فیلم با مجرمین مکشّفه، مماشات هم شده است.

جالب آنکه رسانه‌ها خبر داده‌اند تنها مجروح این حادثه نیز پلیس زن بوده است که دچار خراشیدگی صورت و شکستگی دست شده است.

باید دانست «تربیت» و رعایت ادب لازمه هر رفتار اجتماعی و البته جزو ملزوم شهرت است که بایستی توسط همه و بویژه چهره‌های شهیر رعایت شود.

جالب آنکه هم در رفتار زن بی‌حجاب حاضر در فیلم، هم در توییت خانم علیدوستی و هم در توییت مهدوی‌کیا، شاهد اهانت و ناسزاگویی صریح به پلیس کشور هستیم که این هماهنگی محل سؤال است.

***

سوریه و لیبی نیستیم؛ اگر تاجزاده‌ها بگذارند...

«مصطفی تاجزاده»، فعال اصلاح‌طلب و از دستگیرشدگان فتنه سال ۸۸ در بخشی از مصاحبه خود با شماره شنبه گذشته روزنامه آرمان امروز گفته است:

«مشکلاتی که امروز مردم با آن مواجه هستند نه تنها زنگ خطر را برای دولت آقای روحانی بلکه برای همه به صدا درآورده است. به همین دلیل کسانی که دل در گروی ایران و استقلال آن دارند و با وقوع هرج و مرج و تجزیه طلبی مخالفند، باید به کمک دولت و ملت بیایند تا ایران دچار مشکلات بزرگ، چه از نوع ونزوئلایی و چه از نوع سوریه و لیبیایی آن نشود. ما فرصت زیادی نداریم؛ اما دارای امکاناتی هستیم که می‌توانیم این چالش‌ها را به فرصت تبدیل کنیم. همه ما باید توجه کنیم که جامعه ما در شرایط مساعدی به‌سر نمی‌برد و سیاست‌های جاری به بن بست رسیده است.»[۳]

*برخی محافل تحلیلی که از چند سال قبل مسئله بروز «فتنه اقتصادی» و به خیابان کشیدن مردم به خیابان به بهانه چیزی به نام بحران اقتصادی را پیش‌بینی کرده بودند؛ پس از بروز اغتشاشات دیماه ۹۶ و کشته شدن ۲۱ نفر در این حرکت منافقانه، اینطور بیان می‌کنند که در فرجام این پیش‌لرزه یک «اعتراض ظالمانه» قرار دارد.

اعتراض ظالمانه‌ای که در مطبخ جریان سیاسی خاص آماده شده و همان‌ها هستند که اگرچه دائما می‌گویند اصلاح‌طلبان با حرکت دیماه ۹۶ همراهی نکرده‌اند! اما آدرس حضور خیابانی، اغتشاش و تأکید بر اینکه در کشور بحران اقتصادی وجود دارد را همان‌ها در ذهن افکار عمومی پمپاژ کرده‌اند.

قضیه از این قرار است که بر خلاف شانتاژها و اصرارهای جریان چپ اما وضعیت اقتصادی کشور نه تنها در بحران نیست بلکه پیشرفتهای ملموس بسیاری داشته است و انتقادات به دولت نیز صرفا از جهت کندی در مسیر پیشرفت است.

اقتصاد ایران به گواه صندوق بین‌المللی پول، هم‌اکنون در جایگاه هجدهم جهان است، نرخ بیکاری ایران طی ۷ سال گذشته به میزان ۲ درصد کاهش یافته است و رقم ۱۲ درصد فعلی نیز بحرانی نیست. به این معنی که به گواه ۱۰۰ هزار شغل پیشنهادی اما بلامتقاضی وزارت کار [۴] بیکاران فعلی بصورت عمومی محتاج نان شب نیستند، ضریب جینی یا همان شاخص عدالت اقتصادی ایران هم‌اکنون و به گواه سازمان ملل از آمریکا و چین هم بهتر است [۵] و شاخص سن امید به زندگی که شامل سلامت روانی ناشی از اقتصاد و امنیت مطلوب هست نیز به گواه بانک جهانی در ایران به ۷۶ سال رسیده است. (این شاخص در آمریکا ۷۹ سال است)

اظهارات تاجزاده مبنی بر اینکه جامعه شرایط مساعدی ندارد و سیاست‌ها به بن رسیده است نه تنها منطقی نیستند و سندی هم مبنی بر اثبات آنها وجود ندارد بلکه تماماً در راستای سر و شکل دادن به اعتراض ظالمانه ارزیابی می‌شوند.

مقولاتی که قرار است با ایجاد توهّم در افکار عمومی، فضا را بحرانی جلوه داده و مردم را علیه نظام اسلامی بشوراند.

گفتنیست، برخی اصلاح‌طلبان به تازگی کلیدواژه «ابرچالش» را در دستور کار عملیات روانی خود قرار داده‌اند...

***

۱_ http://www.jahannews.com/news/۶۰۵۷۴۴

۲_ http://kayhan.ir/fa/news/۱۱۷۷۸۱

۳_ http://www.armandaily.ir/fa/print/main/۲۱۸۷۰۱

۴_ https://www.mehrnews.com/news/۲۹۴۹۸۵۰/

۵_ http://tn.ai/۱۶۴۵۷۲۰

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 105
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 50
  • IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
    حیف پول مملکت و امکاناتی که این نمک نشناس‌ها از قبل بیت‌المال خوردند و بردند و الان آروغ می‌زنند.
    • امیر IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
      مشرق جان ببند لطفا. دیروز هم توی خبرت دیدی مردم چه حالی بهت دادن. این تندروی ها و رفتارهای اضافه رو به اسم اسلام و نظام نذار لطفا.
    • IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
      کلا تو ایران هر شخصی به خودش اجازه میده هر اظهار نظری رو بکنه و این سلبریتیهای همیشه طلبکار هم به لطف شهرت فک میکنن هر غلطی که بخوان میتونن بکنن
    • صالح ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
      کلا قشر متوسط به پایین مملکت از این آدما که عاشق بی بند وباری و لاابالی گری هستندوهمه ی حرفهاشون از روی سیری و اضافه وزنه خوششون نمیاد اینا ادای انسانهای حامی مردم محروم رو در می آورند.
    • حشمت IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
      مردم خسته از روحانی خسته : فقط زودتر برو!
    • قنبر مسلمی امیرانی IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
      101 8
      مشرق از نوکران بیگانه انتظار تشکر نداشته باش و به راحت محکم ادامه بده
    • مسلم IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
      68 8
      تویی که می گی مردم و دم از مردم و دموکراسی می زنی. تو مردم ایران را نشناختی. بزرگترین امتیاز مردم ایران حلال زادگی و به سمت فساد بردنشون نسبت به مردم سایر جاهای دنیا کار سختیه. انشاء الله مردم ایران عاقبت به خیر می شن. یه اقلیت بی حجاب تو تهران را به اسم مردم ایران نشون ندید.
    • IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
      88 9
      به امیر مردم یا ارتش سایبری اسراییل؟؟ لشکر روسپی ها و هرزه ها؟ مهم نیست. حتی اگر تمام دنیای با شما باشند ما یکنفره هم شده بت هایتان را می شکنیم. هیچ ارزشی هم نه برای تو و نه عقاید فاسدت قایل نیستیم.
    • آسمان IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
      7 1
      به amir، اشتباه مثبت دادم.
    • IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
      26 4
      برای چند تا از این بی حجاب ها که مشخصه دارند عملگی اون وزوزی رو می کنند زندان بلندمدت بنویسید بقیه حساب کار دستشون میاد.چون این جماعت بجز بدن نمایی حرفه دیگری ندارند و قطعا دوست ندارند در اوج دوران شکوفایی شون در زندان بپوسند:))
  • IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
    واحد حقوقی نیروی انتظامی چرا در برابر اهانت به پلیس اقدامات حقوقی نمی کند؟ اگه یه بار برخورد کنند با این جور سلبریتی ها، یاد می گیرن حتی تو قبله آمالشون هم گنده گویی به نهادهای دولتی تاوان داره
    • amir US ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
      اتفاقا دولت باید بودجه پلیس رو که به جنگ با مردم مشغول هستند رو به طور کامل قطع کنه
    • بنده خدا IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
      49 5
      اینا از مابهترونن. کی جرات داره نزدیک ساحت نامقدسشون بشه؟؟؟ الحمدلله رب العالمین که قبر و قیامتی هم هست و اونجا کسی نمیتونه با تعداد لایکها و طرفدارها از مجازات و عذاب الهی فرار کنه
    • IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
      8 38
      به amir آری. مردم در جنگ با با پلیس هستند. بتر بگویم در جنگ با نظام. از 18 تیر 78 تا الان. خوب بگذارید بجنگند. در جنگ که حلوا خیرات نمی کنند.
    • مازیار IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
      27 4
      دقیقا نظر من هم همین هست.اگه بجای بعادادن به اون دوتابازیگرفوتبالیست بیسواد چندتااز کثافتکاری های اخلاقیشون رو پخش کنید شاید یه چندروزی خفه خون بگیرند وازدهن نجسشون هرکثافتی بیرون نزنه.سن ازدواج بخاطر مرد و زن های هرزه ای مثل شما بالا رفته.
    • IR ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
      3 4
      اهانت اهانت نکن .با این مزخرفات نمیشه رفتار زشت نیروی انتظامی با مردم رو لاپوشانی کرد.خودتونم خوب میدونید منتها افتادید رو فاز لجبازی و سیاسی کاری.خدا داره این رفتارو میبینه ائمه شاهدند
  • IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
    7 28
    مردم از خنده ای شدن
  • IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
    ما در کشور افرادی که مذهبی نیستن رو زیاد داریم ولی کسایی که دارن به اسم مباره با حکومت دارند اسلام رو در ملاء عام تمسخر می کنن رو باید از کشور اخراج کرد و بخصوص هواداران اونها در دولت رو مثل اخراج بنی صدر
  • غ - ن IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
    شهرت نمی تواند مجوز دفاع و حمایت از قانون شکنان باشد، اگر حمایت خانم و آقایی که ازیک موجود هنجار شکن حمایت کرده اند، آگاهانه باشد، باید بطور جدی پیگیری و به شدت با آنان بر خورد شود و به جرم اهانت به مامور قانون بایدمحاکمه شوند.
    • IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
      34 84
      اون موجودی که داری میگی اسمش انسانه عقلم داره خودش میدونه چی بپوشه این قانون مسخره شماست که مثل قانون برده داری و آپارتاید میمونه و باید تغییر کنه و قطعا میکنه چون خواست عموم مردمه
    • IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
      50 11
      آهای "اون موجودی" الان هرکشوری قانون پوشش داره آپارتاید داره ینی؟
    • IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
      7 2
      به IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲ این موجودی که اسمش انسان خودش می داند چطور رانندگی کند از چه راهی پول درآورد. کجا قضای حاجت کند و... کلا بهتر است همه قوانین را حذف کنیم.
  • IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
    13 49
    حکایت ما شده حکایت اون زیست بوم شناسی که هزارمتر میره زیر دریا و به یه ماهی سیخونک میزنه, بعد اون ماهی طفلی هم می خواد از خودش دفاع کنه و یه حرکتی میزنه , زیست بوم شناس برمیگرده میگه اوه اوه اوه این ماهی خیلی وحشیه !!!!!!
    • IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
      26 6
      ماهی بعد از دفاع میره. فحشم بلد نیست. تازه اگرم بلد بود نمی داد. افتاد یا بیشتر بگم؟‌قتل موذی قبل اوذی
  • IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
    56 14
    اصل حرکت نیروی انتظامی درست بود چون باید با مجرم برخورد کرد ولی در مورد نحوه برخورد می بایست ملایم تر عمل می کرد چون جرم بسیار حاد نبود . سلبیریتیها هم همواره ژست روشنفکری می گیرند تا بتوانند منافع خود را دنبال کنند. در جامعه باید قانون را همه رعایت کنند چون به نفع همه است.
    • یه پلیس IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
      56 8
      اولا جرم حاد و غیر حاد نداره. در ثانی بعد از استنکاف از اخطار پلیس و ناسزاگویی، هر برخوردی حتی شلیک مجازه.
  • IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
    14 10
    به نظر من اگه قرار باشه هم قانون رو رعایت کنیم و هم به پیکره دین مبین اسلام ضربه وارد نکنیم لازم هست پلیس اول با قول لین یعنی زبان نرم حتی با کسانیکه کشف حجاب میکنند صحبت کنه و چند بار تذکر محترمانه بده و حتی اگه لازم باشه یه کادویی اعم از چادر، روسری، گل و غیره رو به اون طرف بده تا طرف خودش از خجالت آب بشه و اگه اینکار افاقه نکرد تذکر قاطع تر بده و در غیر اینصورت برخورد جدی تری اون هم نه با زد و خورد صورت بده. اینکه اون زن به پلیس بگه "بی..." که قطعا مورد پسند نیست و زیبنده ی یه شهروند نیست اما برخورد پلیس باید با قول لین یعنی زبان نرم شروع بشه. اون وقت هست که نه چهره پلیس خدشه دار میشه نه چهره اسلام خراب میشه. در ضمن اثرگذاری عمل امر به معروف و یا نهی از منکر هم بیشتر میشه.
    • IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
      13 5
      النگوهات نشکنه! این حرفایی که گفتی واسه عبور از چراغ قرمز هم باید رعایت بشه
  • هاتف IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
    71 10
    هردو تازه به دوران رسیده اند
  • سید AE ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
    77 20
    اصلاح طلبان تهوع آور اول صبحی حال خلق اللّه را به هم می زنند با این خزعبلاتشان!
  • جولیانو IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
    مهدوی کیا غلط کرد بهتره بره آگهی دوغ و ماست رو اجرا کنه. علیدوستی هم که وللش. دیگه خیلی معمولی شده. درود بر تمامی پرسنل ناجا در کل ایران. دست مریزاد. اگه همین نیروی انتظامی نبود این دوتا دلقک ورزشکار و آرتیست با چه آرامشی عقده گشایی می کردند.
    • MY ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
      42 10
      اين مهدوى كيا از اسلام فقط تعدود زوجات و صيقه كردن و ياد گرفته. تازه مدافع حقوق زنان هم شده خخخ. عجب سلبريتى هايى داريم
    • IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
      2 2
      این دو تا فکر کردن کی هستن که در هر موردی نظر میدن .
  • تهرانی IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
    94 12
    لطفا" این سلبریتی های بی سواد و خود بزرگ بین رو بزرگ نکنید. چرا این سلبریتی های روغنفکر بی سوادهیچ موقع در مورد بی عفتی و خودفروشی برخی دختران به عنوان کالای جنسی اعتراض نمی کنند. ترانه علیدوستی اظهار نظر شما عین تفکر توحشی شماست که در برابر این همه بی ارزش شدن برخی دختران ایرانی به عنوان ابزار جنسی سکوت کردید و به محض برخورد با ناهنجاری زبون باز کردید. البته از امثال شما بیش از این توقع نیست چون ارزش های شما در دنیای خیلی کوچک تعریف شده.
  • IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
    33 9
    خاک توی اون سرت بدبخت منحرف سرنوشت شما سرنوشت داعش است
  • احدی IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
    29 4
    این آقا کلا اشتباه است.
  • رضا IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
    50 12
    این ترانه علیدوستی همنه که فیلم اولش رو که بازی کرد باباش تا ماهها عاقش کرده بود شاید درست بشه ولی بعد فهمید ایشون درست شدنی نیست
  • ایثارگر IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
    52 16
    ما متاسفیم که جلوی هرزه گویی علیه مامورین وضابطین گرفته نمیشه هر مفت خور ولگردی اظهار نظر میکنه
  • احدی IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
    55 6
    ببین شهر چقدر شده خراب که موشها هم میخورند شراب مهدوی کیا و علیدوستی هههههههههه عجب تقصیر این نیم وجبی ها نیست آنها که برای مقاصد سیاسی به پلیس حمله میکنند باید جوابگوی این اوضاع باشند
  • US ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
    38 5
    مهدوی کیا از کجا میدونه اون خانوم مجرده؟! بعدش واقعا جای نگرانی داره این آقا کوچولوهای مردم رو آموزش میده اونم به اسم فوتبال.ترانه علیدوستی هم که چیزی نمیشه گفت. معلومه ارزش مورد نظرشون چیه سگ بازی و ...
  • IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
    34 5
    باید به نیروی انتظامی احترام گذاشت تا نظم و امنیت در جامعه برقرار باشد و ایرادات انان را به فرماندهانشان گوشزد کرد تا به پرسنل منعکس نمایند. اما نیروی انتظامی مقتدر بهتر از نیروی انتظامی فشل می یاشد.
  • J IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
    61 8
    یک مشت الوات بی کس وکار وراج مفت خور بی فرهنگ حرام خوار شدن براما الگو اظهار نظرهم میکنن .دست همه نیروهای پلیس رومیبوسم.خداقوت خسته هم نباشیددلاوران. مامثل آهن وبتون باخون رگهامون پشتتون هستیم.
  • US ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
    9 40
    همین امثال شما با این طرفداریها و مواضعی که از جایی براتون منفعتی پشتش پنهان شده باعث بوجود آمدن بی عدالتی و فساد در جامعه هستید.پلیس خدمات زیادی انجام میدهد ولی رفتار این آدم نما برای کسی که بویی از انسانیت برده اصلا قابل بحث نیست.متاسفم
    • IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
      30 1
      آری. دیدیم شما چه بویی از انسانیت بردید. از همان روزی که پلیس را به جرم انجام وظیفه و برخورد با ضد انقلاب وحشی در 18 تیر 78 محاکمه کردید تا روزی که برای سارق مسلح اشک ریختید یا وقتی درویش قمه به دست را تطهیر کردید یا وقتی عضو کومله را بچه مظلوم خواندید و...
    • IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
      6 3
      تو خفه شو، جرئت داری همین غلط ها را در امریکایی که کدخدایت هست انجام بده.
  • US ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
    38 9
    همین امثال شما با این طرفداریها و مواضعی که از جایی براتون منفعتی پشتش پنهان شده باعث بوجود آمدن بی عدالتی و فساد در جامعه هستید.پلیس خدمات زیادی انجام میدهد ولی رفتار این آدم نما برای کسی که بویی از انسانیت برده اصلا قابل بحث نیست.متاسفم
  • ایرانی ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
    49 4
    مهدوی کیا وترانه خانم که این کشور نام آنها اینقدر یزرگ کرده الحق لیاقتشو را ندارند نباید به کشور ووطن خود خیانت کنند آیا یک خارجی را می بینید که به مملکت خود خیانت کند یا اسرارش را فاش کند جز جاسوسان وخیانتکاران آن کشورها پس هر کس با هر بهانه ای به خارجیها یک آیتم ضد ایرانی بدهد واقعاً خیانتکار است وباید به اشد مجازات برسدحالا یا بی حجابی است یا توهین به اعتقادات مردم است یا توهین به مسئولین است یا به ایجادامینیت ایراد گرفتن است همین افراد وقتی به خارج می روند وآن همه محدودیتها را برای زندگی می بینند را افشا نمی کنند
  • ناشناس IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
    40 1
    خداروشکر همه موافق بودن و مخالفی نظر نداده بود خوشم میاد از اتفاق نظر تو دنیا بی نظیره آفرین به غیرت ایرانی
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
    76 8
    اقای مهدوی لطفا قد و قواره سوادت بخور. با ان دخترک فروشنده هم کاری نداریم.
    • IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
      20 3
      به نکته خوبی اشاره کردی! کشت ارشاد را اول از این سلبرتی های حقوق بگیر نظام (بیت المال) آغاز کنید بعد برید سراغ مردم تو خیابون...
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
    45 12
    با سلام پلیس حافظ امنیت ماست واگه یه زن لوس وبی مزه جسارت کند در مقابل قانون ایستادگی کند قرار نیست پلیس نازش را بکشدبرخی از مسولین که از حرکت پلیس انتقاد میکنند خود مقصر این ماجرا هستند که فضایی را به وجود اوردند که جوانان ما را به این سمت هدایت میکند از ان طرف این زن یا دختر تحت تعالیم فضای سیاسی وبوق های تبلیغاتی داخلی وخارجی به این سمت وسو کشیده میشوند و مجرم سازمان یافته نیستند لذا واقعا کار پلیس در این باره سخت میشد ونیازه که رفتارهای مناسب با این شرایط را ارایهتنظیم شود
  • IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
    57 10
    جالبه جدیدا از مهدوی کیا زیاد توی تبلیغات تلویزیونی استفاده میشه و من و دوستانم با دیدن این شخص توی تبلیغات، اون برند رو توی لیست سیاهمون قرار میدیم. پیشنهاد میکنم همه همینکار رو بکنن تا این بی حیاها کم کم بایکوت بشن
    • SG ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
      7 1
      دقیقا ما هم همینکار رو کردیم. چه تشابهی :) کلا اون محصول رو دیگه نمیخریم
  • IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
    46 4
    بعدازاین همه چرندیات گفتن هنوزموفق به گرفتن کارت سبزازاربابش نشده این تاجزاده مفلوک
  • با کمال IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
    38 18
    گور بابای اروپا و آمریکا، خوشا آنکه برخی غافلان با پنجه نکشیدن به روی نگهبانان نظم در جامعه، در پیشگاه امام عصر (عج) و ملت شریف ایران، شرمنده نباشند.
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
    43 5
    تاج زاده پدر تاجدارش خیلی وقت است به زباله دان تاریخ ملت ایران پرت شده
  • IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
    35 10
    میشه بگید مهدوی کیا چندکلاس سواد داره!!/راستی مهدی جان با داشتن چندتا زن چطوری وقت تبلیغات پیداکردی؟؟؟
    • IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
      44 2
      زنان زیادی گرفته که نترشن ..
    • IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
      51 0
      وظیفه ی مهدوی کیا اینه که زنان رو از ترشیدگی در بیاره
    • IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
      63 2
      بفکردخترش باشه زود شوهرش بده نترشه
  • بنده خدا IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
    10 46
    مشرق خیلی دلتون پره ها به هر لطایف الحیلی به دولت میتازین هر چه هم فرافکنی و جنجال کنید افتضاحات ببار اومده دولت بهارتون رو نمیتونید بپوشید چون حالا حالا مردم باید بکشن از اشتباهشون.
    • IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
      28 5
      با دلیل و سند میشه اثبات کرد که مدیریت روحانی خیلی بدتر از احمدی نژاده. ضمنا انحراف اگرچه بد بود ولی برجامی بودن بدتر از اونه شاید
    • IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
      9 4
      عزیزم احمدی نژاد هم که می گفت با دو تا تار مو مشکل ندارد! چرا اینقدر به او فحش می دهید؟
    • IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
      1 7
      لعن و نفرین مردم به احمدی نژاد تا ابد ادامه خواهد داشت.بد گندی زد به زندگی مردم و کشور ایران
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
    53 3
    مهدوی کیا یه ... بی سوادیه که چند روزی زیر بلیط سگهای آلمانی بازی کرده خیال می کند فرهیخته شده است و حالا بیش از بلیطش حرف می زند اون علیدوستی که همه چیز خودش زیر سواله و جزو ... است خیال می کند شخصیتی دارد که اینها آدمو یاد سیاست حقوق بشری امریکا می اندازند خودشون سرتا پا ضد بشرند و ایران را به نقض حقوق بشر متهم می کنند این ...ها هم کار مشابهی می کنند
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
    55 0
    ممیخواهید بگید ترانه علیدوستی این بازیگر ثابت سریال های نمایش خانگی سر خود چنین حرفی زده؟ سر خود بلند میشه میره دیدن زهرا رهنورد؟ اینا کوچکتر از این حرفان که سرخود از این کارا کنن...
    • IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
      21 0
      محاله! به قول اصلاح طلبان سلبریتی ها فاقد شعور سیاسی هستن. مشخصه از پادگان اعزام میشن برای انجام ماموریت...
    • IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
      2 0
      بازم میگم.غیر ممکنه! بارون و فاطی و بهاره و ترانه مجوز دارن برای هدایت یا فریب افکار عمومی اگه بی اجازه و خارج از برنامه از این غلط ها کنن میشن رامین پرچمی نه نقش اول سینما و سینمای خانگی و تئاتر و تلوزیون
  • Sasn DE ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
    1 3
    سلام
  • قنبر مسلمی امیرانی IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
    63 0
    ترانه علی دوستی و مهدوی کیا با رانت جمهوری اسلامی چهرع شاخص شدهاند وهمیشه بر صورت کشور خودشان چنگ می اندازند
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
    4 41
    مشرق . اگر به مسائل حقوقی آشنا نیستی لطفا مقاله ننویس . فرق بین مظنون و متهم و مجرم در قانون کاملا مشخصه . مرحله آخر است که قاضی تشخیص میدهد یک فرد مجرم است . پس در خیابان صرفا به خاطر حجاب نباید کلمه مجرم را روی فرد بزاری . الان کار خودت خلاف قانون است
    • یه پلیس IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
      23 0
      جدی؟! چیزی به اسم جرم مشهود به گوش خورده اصلا؟
    • IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
      19 2
      لابد خبر نداری که در حقوق چیزی داریم به نام جرم مشهود و علنی که هیچ نیازی به تشخیص قاضی ندارد. مثل جرم ابن ملجم که بدون نیاز به دادگاه صرفا قصاص شد.
    • رامتین IR ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
      0 0
      جناب 11:28، بی حجابی و بدحجابی جرم مشهود است، پلیس طبق قانون می تواند به فرد بی حجاب و بدحجاب تذکر قانونی دهد و اگر آن فرد تمکین نکرد، با او برخورد قانونی کنند، جنابعالی فحاشی و حمله به پلیس را چطور توجیه می کنی؟!!!! مثل اینکه کسی از چراغ قرمز ردشود، پلیس می تواند همان جا او را جریمه کند و احتیاجی هم به قاضی نیست، چون جرم مشهود است، جنابعالی در مورد جرم مشهود مطالعه کن و لطفاً ادای افراد حقوقدان را هم درنیاور، چون حقوقدان های عزیز ما آبرو دارند و فردی مثل جنابعالی حق ندارد با ابروی آنها بازی کند.
  • زیدان ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
    36 3
    متاسفم برای اقای مهدوی کیا که اینطور توهین کرد به تمام زنها از مذهبی بگیر تا غیر مذهبی از بی حجاب گرفته تا پوشیه زن... فک رمیکردم ایشون ادم با شخصیت و با ادبی باشه. وقتی برای یک جامعه مشتی ادم بی سواد مرفه بی درد بشن الگو و روز و شب از اونها به عنوان اسطور و خدای خدایان یادب شه این قبیل افراد هم به خودشون اجازه میدن اینطور گستاخی کنن به زنان ملت خودشون. اقای مهدوی کیا اگر جرات داری برو به پلیس المان اعتراض کن وقتی تو کشورشون تظاهرات میکنن.بیگانه پرست شدی هر چی باشه سر سفره اونا نشستی یه وقت این ملت ایران نبودن که تو رو مهدوی کیا کردن اونا بزرگت کردن
  • محمدحسین IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
    58 3
    نباید اجازه دادهر دلقک بی بند و بار و فاسدی شان پلیس را زیر سئوال ببره کجای دنیا اینطوره که هر ننه قمری بیاد هر شکری دوست داره بخوره
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
    0 0
    این همه جامعه شناس و اساتید علوم اجتماعی هستند که می بایست برای یافتن پاسخ این سوال همت کنند که چرا در موقع برخورد با شخص خطاکار دستگاه عامل قانون زیر سوال می رود
  • اصلاحات IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
    2 11
    ساندیسی ها ساندیسشون فاسد شده ما حجاب اختیاری میخواهیم
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
    1 5
    باید روش برخورد‌ با بی حجابی عوض بشه. نباید پلیس یا یه ارگان نظامی موظف به رسیدگی به بی حجابی باشن. این مسئله باید به طور کاملا دوستانه و منطقی برخورد بشه.
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
    0 6
    شک نکنید اکثریت مردم اگر باز هم روحانی کاندیدای ریاست جمهوری شود او را به امثال جواب پس داده هایی مثل رئیسی و قالیباف و جلیلی ترجیح می دهند.
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
    5 0
    اینها طرفدار حقوق زن نیستند طرفدار حقوق داف هستند وگرنه از عبارتی مثل "ترشیدگی" که کاملا زن ستیز و عقب افتاده ست و زن رو در شوهر داشتن یا نداشتن یا زیبا بودن یا نبودن خلاصه میکنه استفاده نمی کردند
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
    10 0
    تا زمانی که مردم پیرو بازیگرای بیسواد هستن همین آش و همین کاسه هست مردم باید بفهمن ...
  • DE ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
    8 1
    مهدوی کیا غلط کرده که چنین حرفی زده . پلیس نباشه همین مهدوی کیا باید بره تو سوراخ موش زندگی کنه .
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
    1 0
    کلا تو کشور ما همه میگن ما خوبیم حق با ماست ولی هیچکسم نمیفهمه واقعا حق با کیه فقط شلوغ بازی...
  • هومن IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
    1 1
    متاسفم برای اون اقا و خانم که ادای روشن فکری در میارن و عملا الت دست اجنبی ها هستن درود بر شرف اون خانم پلیس درود بر حجاب درود بر دین اسلام.
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
    7 0
    از فردا من دیگه ماست و شیر مهدوی کیا رو نمی خورم. خخخخخ
    • IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
      5 0
      من که قبلا هم لبنیات او را مصرف نمی کردم .
  • IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
    7 0
    مرده شور این مملکت را ببرند که این بی همه چیزهایی که میلیارد میلیارد بیت المال مملکت را در فوتبال می دزدند را الگوی جوانان کرده. شرف نداری اگه منتشر نکنی مشرق
    • IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
      0 0
      داداش آروم تر بابا همه رو زدی لت و پار کردی
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
    3 7
    گشت ارشاد نتیجه افکاره عقده ایست ، تیشه به ریشه نزنیم
  • IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
    8 1
    مهدوی کیا که حیف از مهدی و مهدویت در نام او یک سگ باز و هنرش هم لقد زدن به یک کیلو باد بوده است از رده خارج شده و کرک و پشمش و برای غربی ها داده برای تیم ملی هم هنری نداشت در تیم های آن چنانی اروپائی هم جایی نداشت و جایگاه فوتبال ایران هم شبیه اردک زشت است همیه جزء تیمهای تفریحی رقبا بوده است تصور می کند زبانش نیش در آورده خیلی هنر کرده فردا روز در اروپا مثل تفاله می بینی تف کردنت زمین - خداوند از آبادانیها دورش بدارد
  • DE ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
    1 5
    اقا شما چرا سعی دارید عمل مامور گشت ارشاد رو توجیه کنید. عمل این مامور محترم نه شرعا درست بود نه قانونا .. درسته که اون خانم به ما مور گشت ارشاد اها نت کرد ولی این رومیشد قانونا جواب داد.. باید با این ما مور شدیدا برخورد بشه درس عبرتی بشه برای دیگران که اینطور با ابروی نظام بازی نکنن.
    • سعید IR ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
      4 1
      خطاب به 15:01، شما بفرمایید مامور چکار می توانست بکند وقتی فرد خاطی علاوه بر اهانت اقدام به مجروح کردن مامور پلیس می کند؟!!!! مامور قانون از نظر قانونی ، وقتی مجرم از دستور پلیس سرپیچی می کند و حتی اقدام به حمله به مامور می کند، حتی می تواند اقدام به تیراندازی کند، هیچ کجای دنیا در برابر اقدامات حشیانه یک مجرم قانون گریز این قدر مماشات نمی کنند، امثال شما خواستار یک پلیس ضعیف و منفعل هستید؟!!!! انتظار دارید با مجرم فحاش و حمله کننده به پلیس با نوازش برخورد کنند؟!!!! مجروح شدن مامور پلیس را چطور توجیه می کنید؟!!!!!!
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
    13 0
    بترسید از دوتابعیتی ها، همه جا نفوذ دارند از اداره برق گرفته تا دانشگاه.
  • علی IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
    7 0
    من خودم فیلم را دیدم و هیچگونه برخورد ناشایستی از سوی پلیس نبوده بلکه نفر خاطی فحش و ناسزا می گفتند ودر ضمن پلیس حق برخورد و تشر زدن و در صورت لوزوم کتک زدن و برخورد قاطع و حتی شلیک هم دارد پس بفرمایید با نفر متخلف با نوازش رفتار کنند پلیس اختیار هر کاری را دارد
  • ایرانی IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
    6 0
    متاسفم برای مهدی مهدوی کیا خانوم علیدوست تو و امثال تو در حد و اندازه ای نیستین ک بخواین درباره حجاب و نظام صحبت کنین شماها یه مشت غرب زده بی بند و بارید ک دارین خودنمایی میکنید
  • IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
    17 0
    این به اصطلاح سلبریتی ها به دنبال کره گرفتن از آب هستند و مثل کفتار در هر جا بو می کشند تا لاشه ای پیدا کنند و بهره ای از آن ببرند . حرومشون بشه اون پولهای هنگفتی که می گیرن به خاطر ترویج ............
  • علی IR ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
    11 0
    بیخود کرده مهدوی کیا وترانه علیدوستی بی تربیت که باپول بیت المال به اینجا ها رسیده اند .مرگ بر منافق .مرگ بر منافق وحیله گر .مرگ بر منافق وحیله گرومردم فریب
  • مریم IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
    1 8
    ازگشت ارشاد ونیروی انتظامی و پلیس راهنمایی رانندگی دفاع کردن اشتباه محضه.از این عزیزان شیرین کاری هایی دیدم که کلا فهمیدم شناگرهای حرفه ای هستن اگر آب گیربیارن.متاسفانه هرازگاهی بخاطر غفلت ملت آب هم گیرمیارن.
    • IR ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
      5 1
      کلا پلیس نباشد. ما هم هیکل شما را ببینیم و حظ کنیم.
  • مومن متبسم IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
    3 1
    مشرق جان این خیلی بی معرفتی است که تا حالا دو بار پیام دادم هر دو بار رو منتشر نکردی من حدیثی از رسول خدا ص نوشتم این بد است؟ خیلی بی معرفتی همین کارارو می کنید آدم اصلاح طلب می شه دیگه
  • IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
    0 3
    هر روز اختیارتون میخوندم ولی حیف ...
  • IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
    14 1
    چقدر این مهدوی کیا بی تربیت و بی کلاس و عقده ای است . آدم بترشد بهتر از این است که با لجن هایی مثل او ازدواج کند . در ضمن ترشیده که بین بازیگران از همه بیشتر است .
  • روجا IR ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
    10 3
    ترانه علیدوستی این بازیگر و ملعب نخودی خود شیفته برای دیده شدن و سر زبان ها بودند نخود هر آشی شده است او اگر جرات دارد یک کلمه در مورد رفتار ضد انسانی پلیس آمریکا و انگلیس و آلمان و...با زنان و کودکان بیان کند.
    • IR ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
      9 2
      آخه از اونا حساب می بره ، در ضمن این حرفها رو برای خودشیرینی جلوی اونا می زنه .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس