کد خبر 848119
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۰
العبادی

نخست‌وزیر عراق تاکید کرد که نیروهای این کشور عناصر گروه تروریستی داعش را حتی در سوریه تعقیب خواهند کرد.

به گزارش مشرق به نقل از الجزیره،  حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق امروز چهارشنبه در نشستی خبری تاکید کرد که هدف عملیات نظامی گسترده در دو استان الانبار و نینوا تا مرزهای سوریه، از بین بردن هسته‌ها و کانون‌های تروریستی داعش در عراق است.

وی افزود: نیروهای عراقی بدون اینکه وارد درگیری‌های منطقه‌ای شوند، به تعقیب داعش حتی در داخل سوریه و منطقه خواهند پرداخت.

بیشتر بخوانید:

خبر بد العبادی برای بازمانده های داعش در عراق

فرماندهی عملیات الأنبار روز گذشته از آغاز عملیات نظامی گسترده برای تعقیب عناصر داعش و انهدام مخفی‌گاه‌های این گروه تروریستی در منطقه بیابانی "الثرثار" در شمال الرمادی خبر داد.

برخی منابع در فرماندهی عملیات الانبار گفتند که در این عملیات گسترده، نیروهای ارتش عراق، نیروهای پلیس الأنبار، داوطلب مردمی و عشایری مشارکت دارند.

عملیات نیروهای عراقی از مناطق "البوشهاب"، "البوعبید"، "الجرایشی"، رشته کوه‌های "مکحول"، تپه‌های "الخانوکه" در شمال تکریت مرکز استان صلاح‌الدین، منطقه البوعساف، ناحیه "تل اسود"، و منطقه "السویب" تا کرانه جنوبی دریاچه الثرثار آغاز شده است.

"محمد خلف" از فرماندهان پلیس استان صلاح‌الدین گفت: هدف از این عملیات پاکسازی مناطق جنوبی و شرقی شهرستان الشرقاط است که اخیرا گروه تروریستی داعش فعالیت‌های تروریستی خود را در آنجا از سرگرفته است.

حکم اعدام برای ۲۱۲ تن از اعضای داعش 

"عبدالستار بیرقدار" سخنگوی شورای عالی قضایی عراق امروز چهارشنبه گفت که دادگاه جنایی استان نینوا ۲۱۲ تن از اشخاصی را که عضویت آن‌ها در گروه تروریستی داعش محرز شده بود، به اعدام محکوم کرد.

بر اساس آمارها، حدود ۱۴۰۰ تن از همسران خارجی و فرزندان عناصر گروه تروریستی داعش در پادگانی در شمال عراق بازداشت هستند.

کشف تونل‌های داعش در منطقه الجزیره

نیروهای امنیتی فرماندهی عملیات الجزیره تونل‌های متروکه گروه تروریستی داعش در مناطق غربی این کشور را کشف کردند.

یحیی رسول سخنگوی مرکز اطلاع‌رسانی امنیتی عراق در بیانیه‌ای گفت که نیروهای امنیتی در فرماندهی عملیات الجزیره، موفق شدند یک تونل گروه تروریستی داعش را در کرانه شمالی دریاچه "حدیثه" شناسایی کنند.

وی افزود: در این تونل یخچال‌های کوچکی وجود دارد که در آن بمب‌های گوناگون و ۶۰ جلیقه انفجاری قرار دارد.

رسول همچنین اظهار داشت که نیروهای امنیتی عراق در جریان تفتیش منطقه "ابوراسین" دو تونل گروه تروریستی داعش را کشف و یک مقر عناصر این گروه تروریستی را منهدم کردند. نیروهای عراقی همچنین دو دستگاه موتورسیکلت متعلق به داعشی‌ها مصادره و ۸ مظنون را دستگیر کردند.

العبادی نوزدهم آذرماه سال ۱۳۹۶ ه.ش، رسما آزادی کامل خاک این کشور از دست داعش و تحقق پیروزی بزرگ را اعلام کرد. در همان روز، الحشد الشعبی از پایان عملیات نظامی در الجزیره و البادیه در غرب عراق و سیطره کامل بر مرزهای مشترک با سوریه خبر داد. با این وجود عملیات نیروهای عراق برای پاکسازی کامل مناطق این کشور از لوث داعش همچنان ادامه دارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس