کد خبر 846963
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۷
بارسلونا

بارسلونا روز گذشته یک رکورد 38 ساله را شکست و حالا با 39 بازی بدون باخت متوالی در لالیگا، از این حیث رکورددار است.

به گزارش مشرق، سال ها بود که این رکورد در اختیار سوسیداد بود ولی حالا بارسلونا رکورد بی شکستی را به نام خود ثبت کرده است.

آبی اناری ها حتی اگر امروز اتلتیکو بر لوانته پیروز شود، به تنها 7 امتیاز دیگر برای قهرمانی نیاز دارند. لالیگا می تواند برای بلوگرانا جذابیت های خاص خود را داشته باشد و پس از رکوردشکنی روز گذشته، برای این تیم هنوز 5 چالش جذاب  دیگر را نیز در نظر گرفت.

رکورد امتیاز

بارسا همراه با رئال، رکورد 100 امتیاز در یک فصل را در اختیار دارد. ابتدا رئال با مورینیو بود که در فصل 12-2011 به این رکورد دست یافت و سپس یک سال بعد، بارسا با مربیگری تیتو ویلانووای فقید با آن برابری کرد. بارسا اگر هر 6 بازی باقیمانده خود را ببرد، می تواند با 100 امتیاز، قهرمانی خود را جشن بگیرد. سلتا، دپور، رئال مادرید، ویارئال، لوانته و سوسیداد، حریفان بعدی بارسلونا هستند.

کمترین گل خورده در لالیگا

بارسا تا پایان هفته 32 تنها 17 گل دریافت کرده؛ یعنی دو گل بیشتر از اتلتیکو مادرید. از زمانی که لالیگا 20 تیمی شده، دپورتیوو در فصل 94-93 و اتلتیکوی فصل 16-2015 با دریافت 18 گل فصل را تمام کرده اند و از این حیث رکورددار هستند. 

تمام کردن فصل بدون شکست

در فرمت جدید لالیگا، هیچ تیم قهرمانی نتوانسته فصل را بدون شکست تمام کند. پیش از این، بیلبائو در فصل 30-29 با 12 برد و 6 تساوی قهرمان شد و شکستی را تجربه نکرد. رئال نیز فصل 32-31 با 10 برد و 8 تساوی، بدون شکست قهرمان شده بود. لالیگا در آن مقاطع 10 تیمی بود.

آقای گل از بارسا

مسی فعلا 29 گله است اما رونالدو و سوارز را با 23 گل پشت سر خود می بیند. در دور رفت، رونالدو تنها 4 گل زده بود و مسی 17 گل ولی فوق ستاره پرتغالی با شروع سال 2018 کاملا متحول شده است. از خوش شانسی مسی، رونالدو به صلاحدید زیدان در برخی بازی های نه چندان مهم این فصل از جمله بازی امشب برابر مالاگا در فهرست 18 نفره رئال قرار نمی گیرد و به استراحت می پردازد. مسی شانس اول اقای گلی لالیگا محسوب می شود.

رسیدن عنوان زامورا به تراشتگن

جنگ بهترین گلری لالیگا فقط بین تراشتگن(گلر بارسا) و یان اوبلاک از اتلتیکو در جریان است. تراشتگن در 32 بازی تنها 17 گل دریافت کرده یعنی متوسط 0.53 گل در هر بازی و بالاتر از او اوبلاک با متوسط پذیرش گل 0.48 گل در هر مسابقه قرار دارد. اوبلاک فقط 15 گل دریافت کرده است.

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس