کد خبر 846801
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱
پوتین

رئیس جمهوری روسیه در گفت‌وگوی تلفنی با همتای ترکیه‌ای خود تاکید کرد که اقدام آمریکا و متحدینش در حمله به سوریه، نقض منشور سازمان ملل و اصول حقوق بین‌الملل است.

به گزارش مشرق، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه در جریان مذاکرات تلفنی خود با "رجب  طیب اردوغان" رئیس جمهوری ترکیه، روند اوضاع پیرامون سوریه که بعد از حملات موشکی آمریکا و متحدینش به خاک این کشور وخامت یافته را مورد بررسی قرار داد.

بر اساس اطلاعات کاخ کرملین، پوتین در جریان این مذاکرات تاکید کرد که این اقدام گروهی از کشورهای غربی، بشدت منشور سازمان ملل و اصول حقوق بین المللی را نقض کرده است.

روسای جمهوری روسیه و ترکیه همچنین اعلام کردند که با توجه به حوادث رخ داده در سوریه، مسکو و آنکارا باید مشارکت خود در جهت حرکت به جلو واقعی در روند حل و فصل سیاسی اوضاع در سوریه را فعالتر از گذشته کنند.

صبح روز شنبه هواپیماها و کشتی‌های نیروهای مسلح آمریکا در عملیاتی مشترک به همراه نیروی هوایی انگلیس و فرانسه، حملات موشکی را به تاسیسات نظامی و زیرساختارهای غیرنظامی سوریه انجام دادند.

پوتین روز گذشته نیز حملات موشکی آمریکا و متحدینش به سوریه را «تجاوز علیه یک کشور مستقل» نامیده و گفت: «این در حالی است که نه کارشناسان روسی و نه مردم محلی ساکن شهر دوما، وقوع حمله شیمیایی توسط ارتش سوریه که بهانه این حمله  قرار گرفته را تایید نکرده‌اند.»

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
    19 0
    لاف زن درجه یک
  • DE ۰۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    0 0
    آمریکا با سیاست روسیه را از سوریه بیرون کرد الان برای هر برنامه ای در خاک سوریه دستش بازه حالا حالا هم فقط پوتین دستش گیر شلوارش در اوکراینه و توان هیچ عکس العملی را ندارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس