کد خبر 846106
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۶
عبدالله شهبازی

آیا ‌جنجال حمله نظامی به سوریه برای انحراف افکارعمومی آمریکا ازتحقیقات مولر است یا تحقیقات مولر پوششی است برای حمله نظامی به سوریه در فضایی که افکارعمومی آمریکا سرگرم اخبار جنجالی داخلی است؟

به گزارش مشرق،  «عبدالله شهبازی»، نویسنده و پژوهشگر تاریخ طی یادداشتی به بررسی موضوع حمله آمریکا به سوریه پرداخت. در ادامه   این یادداشت را می خوانید:

در ایران و منطقه اخبار و شایعات مربوط به حمله احتمالی قریب‌الوقوع آمریکا و متحدانش به سوریه داغ است، ولی در آمریکا چنین نیست و دعوای ترامپ و مولر در صدر اخبار قرار دارد.

در این باره دو احتمال وجود دارد:

از سویی به نظر می‌رسد مواضع بسیار تند ضد روسی اخیر ترامپ در توئیت‌هایش، به ویژه تأکید مکرر بر شخص پوتین، به خاطر حاد شدن تحقیقات مولر است. از این منظر، جنجال حمله به سوریه و توئیت‌های ضد روسی برای ترامپ مصرف داخلی دارد.

رابرت مولر، که ‌در دولت‌های جرج واکر بوش و اوباما به مدت ۱۲ سال (۲۰۰۱- ۲۰۱۳) ریاست اف‌بی‌آی را به دست داشت، اکنون مسئول پرونده تحقیقات درباره دخالت احتمالی روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ است. به دستور او بود که در روز دوشنبه  ۹ آوریل اف‌بی‌آی دفتر کار مایکل کوهن، وکیل شخصی ترامپ، را در «مرکز راکفلر» مورد بازرسی قرار داد برای یافتن مدارکی دال بر دستور ترامپ به کوهن برای پرداخت حق‌السکوت به استورمی دانیلز (ستاره پورن) و ترامپ پس از جلسه مهم دوشنبه شب با مقامات نظامی و امنیتی کابینه، در موضوع جنجال شیمیایی سوریه، بازرسی دفتر وکیلش را «حمله به آمریکا» خواند و اعلام تصمیمش درباره سوریه را به آینده موکول کرد.

از سوی دیگر، حمله به سوریه ظاهراً جدی به نظر می‌رسد. نئوکان‌ها و باند نتانیاهو و دستگاه تبلیغاتی آنان برای تحقق این هدف سخت در تلاش‌اند. حمله جنگنده‌های اسرائیلی به پایگاهی در سوریه، که به شهادت چند ایرانی انجامید، اقدامی تحریک‌کننده برای مشتعل کردن منطقه بود. اگر باند نتانیاهو حمله نظامی آمریکا و متحدانش به سوریه را قطعی می‌دانستند، ‌چنین نمی‌کردند.

آیا ‌جنجال حمله نظامی به سوریه به منظور منحرف کردن افکار عمومی آمریکا از تحقیقات مولر است یا برعکس، تحقیقات مولر پوششی است انحرافی برای حمله نظامی به سوریه در فضایی که افکار عمومی آمریکا سرگرم اخبار جنجالی داخلی است؟

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • DE ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۲
    4 4
    از شروع انتفاضه فلسطینی ها و تبدیل شدن مسئله فلسطین به میسئله اصلی امت اسلام غافل نشویم. حمله به سوریه اهداف زیادی دارد منجمله ترساندن ملت بیچاره و آواره و سرگردان و در حصار فلسطین.و منحرف کردن مردم از جنابات صهیون و به خاک و خون کشیدن ادامه دار آنها.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس