دولت

نرخ دلار از فردا(سه شنبه) برای تمام فعالان اقتصادی و برای رفع همه نیازهای قانونی و اداری آنان، نیازهای خدماتی مسافران، دانشجویان و محققین ۴ هزار و ۲۰۰ تومان خواهد بود.

به گزارش مشرق، اسحاق جهانگیری دوشنبه شب و در پایان جلسه فوق العاده ستاد اقتصادی دولت برای مدیریت بازار ارز به ریاست حسن روحانی رئیس جمهور ، گفت: با این رقم، ارز مورد نیاز همه بخش ها از طریق بانک مرکزی و صرافی‌ها و بانک‌های تحت کنترل بانک مرکزی ارز تامین می شود.

وی تصریح کرد: فعالان اقتصادی و مردم هیچ دغدغه‌ای برای تأمین ارزشان با این نرخ نباید داشته باشند.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه جلسه دوشنبه شب در پی جلسات روزهای گذشته در ارتباط با مسایل ارزی تشکیل شد، گفت: در این جلسه تصمیمات نهایی با حضور آقای رئیس جمهور اتخاذ شد که جهت اطلاع ملت عزیز ایران اعلام می‌کنم.

جهانگیری ایجاد ثبات اقتصادی را از وظایف دولت ها برشمرد و اظهارداشت: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای دولت یازدهم ثبات اقتصادی کشور بود که در این حوزه می توان به کاهش نرخ تورم و تک واحدی شدن این نرخ اشاره کرد. دولت باید شرایطی بوجود آورد که شاخص‌های اصلی اقتصادی همانند نرخ ارز و سود بانکی  برای فعالان اقتصادی قابل پیش‌بینی باشد.

معاون اول رئیس جمهور گفت: متأسفانه در روزهای اخیر اتفاقاتی در نرخ ارز روی داد که موجب نگرانی مردم و فعالان اقتصادی شد و از طرفی ثبات اقتصادی کشور به عنوان یکی از دستاوردهای اقتصادی دولت مورد تهدید قرار گرفت.

وی با اشاره به تلاش دشمنان و مخالفین و بخصوص آمریکایی‌ها بعد از توافق برجام و روی کار آمدن ترامپ برای متلاطم نشان دادن فضای اقتصادی کشور با هدف جلوگیری از تشویق دیگران به همکاری اقتصادی با ایران گفت: خوشبختانه با کار جدی که در عرصه بین المللی انجام گرفت با دولت‌های مختلف میلیاردها دلار توافق کردیم که فاینانس به ایران اختصاص داده شود و بیش از ۳۰ میلیارد دلار حتی ضمانت‌نامه‌اش در سطح دولت به نام بانک‌های این کشور صادر شد.

جهانگیری افزود: یک حجم وسیعی منابع خارجی در حال حرکت به سمت کشور است و در چنین شرایطی اینگونه تغییرات در نرخ ارز خیلی غیرطبیعی است و به نظر می‌آید که عوامل غیراقتصادی، غیرقابل توجیه و پیش‌بینی نشده در این موضوع مؤثر بوده و در چنین شرایطی نمی‌توانیم اجازه دهیم فضای اقتصادی کشور متلاطم شود.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه "در این چارچوب تصمیم گرفته شد در ارتباط با مسایل ارز و نیازهای ارزی کشور یک بررسی دقیق انجام گیرد"، اظهارداشت: در شرایط فعلی بیش از ۹۰ میلیارد دلار صادرات ایران است. مجموعه کالاهایی که طی سال‌های گذشته و سال ۹۶ وارد کشور شده به طور متوسط سالی حدود ۵۰ میلیارد دلار بوده است و در کنار آن مقداری ارز هم برای ارائه خدمات به مسافران، دانشجویان، امور  درمانی و از این قبیل امور نیاز داریم که باید تامین شود.

جهانگیری گفت: در ۵ سال اخیر میزان ارز ما خیلی بیش از نیاز بوده و در برخی از سال‌ها تا ۱۵ الی ۲۰ میلیارد، ارز اضافه بر ارز مورد نیاز برای نیازهای ضروری اقتصاد، واردات کالا و واردات خدمات داشته ایم.

معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: اقتصادی که همواره مازاد ارزی دارد، نباید در آن یک اتفاق اینگونه‌ای بیافتد و این غیرطبیعی است. بعضی‌ها می‌گویند که دست‌های مداخله‌گر بیرونی فضای اقتصاد کشور را آشفته می‌کندو  بعضی‌ها می گویند فضاسازی‌های برخی از جریانات در داخل کشور ممکن است به چنین موضوعی دامن زده تا نگذارند فضای باثباتی بر اقتصاد کشور حاکم شود.

جهانگیری اظهارداشت: دولت مصمم است به مردم اطمینان دهد که قادر است اقتصاد کشور را باثبات، بااطمینان و قابل پیش‌بینی اداره کند، به همین دلیل تصمیم گرفتیم که  نرخ دلار از فردا(سه شنبه) برای تمام فعالان اقتصادی و برای رفع همه نیازهای قانونی و اداری آنان، نیازهای خدماتی مسافران، دانشجویان، محققین و دانشمندانی که برای کارهای تحقیقاتی خودشان به ارز نیاز دارند، ۴ هزار و ۲۰۰ تومان خواهد بود و با این عدد و رقم ارز به همه نیازهای کشور از طریق بانک مرکزی و صرافی‌ها و بانک‌های تحت کنترل بانک مرکزی ارز پاسخ داده خواهد شد.

در همین زمینه بخوانید:

بعد از برجام ۳۲ میلیارد دلار سرمایه از کشور خارج شد+ جدول

نوبخت: قبول داریم وضعیت خوبی نیست و برخلاف میل ما است

وی تصریح کرد:هیچ نرخ ارزی با قیمت‌های دیگری به رسمیت نمی‌شناسیم و برای ما هر قیمت ارز غیر رسمی دیگری در بازار از فردا به عنوان قاچاق تلقی خواهد شد مثل قاچاقی که وقتی می‌گوییم مواد مخدر قاچاق است و کسی حق خرید و فروش ندارد و با کسی که خرید و فروش می‌کند، برخورد می‌شود، نرخ دیگری هم اگر در بازار شکل بگیرد دستگاه قضایی و نیروهای امنیتی برخورد خواهند کرد و به رسمیت نمی‌شناسیم.

جهانگیری افزود: مجدداً تأکید می‌کنم برای تامین همه نیازهای کشور با این عددی که اعلام شد، ارز از طریق بانک، حواله‌ای، صرافی و روش‌هایی که وجود دارد، تحویل داده خواهد شد و تأمین می شود.

معاون اول رئیس جمهور افزود: بعد از این حتماً یک مازاد ارزی قابل توجه‌ای برای کشور خواهیم داشت حتی اگر در مواقعی که نیاز باشد برای  بخش‌های دیگری با امکانات بیشتری ارز تأمین کنیم، حتماً تأمین خواهیم کرد. دغدغه مردم برطرف خواهد شد و هیچ‌کسی نمی‌تواند در بازار در جایی اعلام کند به دلیل اینکه یک قیمتی که معلوم نیست در کجا ممکن است شکل بگیرد، کالایی که در داخل مغازه است، گران خواهد شد.

وی گفت: ارزش هر کالایی که در بخش‌های مختلف وارد کشور می‌شود  با این عددی که اعلام شد تعیین می شود و مردم نباید نگران باشند که کالایی افزایش قیمت پیدا کند و با قاطعیتی که دولت و رئیس جمهور و قوای سه گانه دارند،   ثبات اقتصادی کشور استمرار پیدا خواهد کرد و ارز مورد نیاز فعالیت‌های اقتصادی کشور تأمین خواهد شد.

جهانگیری افزود: حتی سرمایه‌گذار خارجی که ارز وارد کشور می کند، سود آن برای خروج بر اساس همین نرخ اعلامی خواهد بود. به همه بخش های مختلف تاکید می کنم که ارز مورد نیازشان با این قیمت تأمین خواهد شد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 69
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 18
  • IR ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
    32 7
    به مرگ گرفتید که به تب راضی بشیم
    • IR ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
      30 6
      نه داداش دلار ۳۷۰۰ دولتی گران شده و رسیده به ۴۲۰۰ پس دلار آزاد رفت تا ۷۰۰۰ تومان
    • سبوس برنج شمال IR ۰۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
      2 0
      بعد از تب چی؟
    • شایان GB ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
      10 0
      از فردا صرافی های یر زمینی تشکیل میشه و صرافی های فردوسی هم دلاری برای فروش ندارند.
    • IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
      6 1
      ما فکر می‌کردیم دلار شده ۱۰۰۰ جناب،پس دلار آزاد رفت۷۰۰۰ هزار آهان..
    • IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
      4 0
      «دولت دلار را گران کرد». نرخ دلار توسط دولت از 3800 تومان به 4200 تومان افزایش یافت.
    • IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
      3 0
      چرا؟؟ وقتی ناکارامدی باشد. نقدینگی وحشتناک ایجادشود . ناامیدی از برجام بدفرجام قطعی شود . یعنی فنرها در میرود . یکیش دلار است و بقیه...
    • IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
      5 0
      وقتی صرافی زیر زمینی تشکیل شد باید به عنوان نفسد فی الارض تو همون زیر زمین اعدامش کنن تا بشه درس عبرتی برا اقیه
  • US ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
    33 3
    اگه واقعی باشه و واقعا اجزا باشه که خیلی هم خوب.ببینیم فردا و فرداها چه خواهد شد. یه پیشنهاد:دولت چرا بورس ارز رو راه اندازی نمیکنه تا شفاف بشه که کی میخره و کی میفروشه؟؟؟
    • IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
      7 0
      این جمله از کیست؟: " مگر می توان با دستور نرخ ارز را ثابت نگه داشت" - حسن روحانی در سال 92 - نقی معمولی - جمشید مشایخی - اشکان خطیبی
    • IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
      4 0
      این جمله از کیست؟: " مگر می توان با دستور نرخ ارز را ثابت نگه داشت" - حسن روحانی در سال 92 - نقی معمولی - جمشید مشایخی - اشکان خطیبی
    • IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
      0 1
      اخه برادر عزیز من نمیدونم سواد مالیت تا چه حده.ولی به عنوان یه فرد عادی سری برو بزن به تولیدیها تو همین چند همه چی خوابیده بود.تا کی باید مماشات کرد که یه عده خائن به مملکت سفته بازی دلار کنند؟؟؟وقتی مملکت و صنایع سقوط کنه دقیقا میخوای تو کجا زندگی کنی؟؟؟!!
    • امیر IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
      0 2
      این جمله از محمود احمدی نژاد بعد از خانه نشینی و قبل از بست نشینی بود.
  • IR ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
    11 4
    افرین به نظرم سیاست خوبی تا قبل از بیست اردیبهشت بود با پایین اومدن قیمت و ضرر یه عده فرصت طلب باعث میشه جو روانی بدی که امکان داشت در زمان خروج ترامپ از برجام ایجاد شه خنثی کنید و دیگه مردم هم از ترس اینکه دوباره قیمت کاهش پیدا نکنه از خرید ارز استقبال نمیکنن
    • US ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
      3 2
      دولت قيمت دولار دولتي را بالا برده. دلار غير دولتي چنده؟!!!
    • IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
      2 0
      خبر اومده بود که تقریبا هیچ کدوم از تولید کننده ها به دلیل سرگردانی در نرخ ارز هیچ تولیدی نداشتند.(مواد اولیه شون از خارج از کشور با ارز تهیه میشه) در سال حمایت از تولید ایرانی امیدوارم قدری بهتر عمل کنه دولت.و بتونه جلوی سفته بازان رو بگیره که نزاره اینجوری با مملکت بازی کنن.
  • US ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
    17 24
    احسنت به آقای جهانگیری.
    • IR ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
      23 19
      احسنت به جهانگیری که دلار دولتی را از ۳۷۰۰ به ۴۲۰۰ افزایش داد و باعث خواهد شد دلار آزاد از ۶۰۰۰ تومان به ۹۰۰۰ تومان برسد
    • من من IR ۰۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
      8 5
      ناشناس جان! سواد داری؟ دیگه تک نرخی شد... یعنی اونی که حواله میزنه و اونی که مسافره و .. همه به همین قیمت... تمام... تو هنوز تو توهمی که چند نرخیه؟ باید بگیرنت اون چند هزار دلارتم مصادره کنن درست بشی...
  • US ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
    16 64
    تا 1408 با جهانگیری.
    • IR ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
      18 1
      خفه بابا
    • سید IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
      36 2
      گویند بوذرجمهر حکیم فرزند خود را نصیحت همی کردی که پسرم اگر در روزگار تو قبیله ای پیدا شد اصلاح طلب نام، از ایشان بپرهیز که دوستی با ایشان جز حماقت و رأی دادن به ایشان جز ندامت و همکاری با ایشان جز شماتت و تأیید ایشان جز جهالت و یاری خواستن از ایشان جز خجالت و دوری از ایشان جز درایت نباشد.
    • امیر IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
      1 11
      در جواب سید.. در ادامه هم گفته بود برو با مردی که خانه نشینی و بست نشینی گزید همپیمان شو.
  • IR ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
    38 11
    اگر چند نفر را پنهانی بفرستند تا از دلالان دلار بخرد و شبکه های انها را منهدم کنند این اتفاق نمی افتد ، هر چه می کشیم از عدم هماهنگی قوه قضاییه و فساد در انجاست
  • حسام IR ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
    17 12
    کنترل بازار ارز از دست دولت خارج شده دیگه جمشید بسم الله ها بازار دلار رو میچرخونند..
    • ناشناس IR ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
      6 0
      جمشید بسم ا...،دولته!
  • سالار IR ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
    7 25
    اونایی ک تو این مدت دلار شیش تومنی خریدن تکلیفشون چیه؟
    • IR ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
      22 2
      اونا باید به جرم اختلال در عملکرد اقتصادی محاکمه بشن
  • US ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
    26 5
    یعنی چه حالی بشن اونایی که امروز رو 6300 تومن رفتن تو صف که دلار بخرن.اگه دقت کنید بدجوری هم دارن میسوزن.تو کانالای تلگرامی دارن بد و بیراه میگن که این چه وضع مملکت داریه که دلار یهو میاد میشه 4200.یکی نیست بگه داداش رفتی سفته بازی کنی پای لرزشم بشین دیگه.امیدوارم وعده ی دلار 4200 تومنی واقعا عملی بشه و قاچاقچیان ارزو تو همون خیابون سریعا اعدام کنن تا درس عبرتی بشه برا ما بقی سوداگران که کشور رو میخوان به پرتگاه برسونن.
    • IR ۰۳:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
      7 0
      والله نه دلار خریدم نه دلار دارم ولی می دونم با این خالی بندی وضع بدتر از این میشه. جوجه رو آخر پائیز میشمرن ...
    • ناشناس IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
      1 0
      دلار بانکی ۳۰۰۰تومنی شده ۴۲۰۰! دقیق نمیخونید...
    • IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
      0 0
      7:28: دلار بانکی 3780 تومن بود که از این به بعد دیگه این دلار به کسی داده نمیشه.و فقط تک نرخی و 4200 تومن هست که به همه داده میشه.اون دلار 3780 تومنی خیلی داستان داشت خدا رو شکر که حذف شد و به نفع تولید کننده واقعی ایرانی در میاد.
  • IR ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
    9 9
    اگر کسی گرون فروخت گازانبری لولشون میکنه آقای جهانگیری
    • US ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
      2 0
      شاهنامه آخرش خوشه ! منتظر آخرشيم.
  • بهزاد IR ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
    12 3
    مثل قاجارها ، دولت از روسیه استقراض کرده یا از ترکیه ؟
  • دلال ارز IR ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
    3 38
    زرشک...برو بزار باد بیاد من 20 هزار میلیارد تومن دلار دارم دولت می خواد حریف من بشه.....پهه.........
    • شایان GB ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
      4 1
      داشتی الان اینجا نبودی..خخخخ
  • سلام IR ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
    36 14
    پس این چند روز زمینه سازی بود برای افزایش نرخ ارز از ۳۲۰۰ به ۴۲۰۰ تومان. الآن خیلی ها به جانتان دعا کردند که چه تدبیری! عجب اقتداری! وجودتان به سلامت! خدا سایه تان را از سر ملت کم نکند! بمانید و حکمرانی کنید! یعنی شیطان لنگش را سه بار دور سر چرخاند و به افتخار شما همراه لنگش جلو پایتان درازکش شد.
    • IR ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
      17 14
      3200 کجا بوده داداش؟؟؟ارز مبادله 3800 بود.خوابی برادر؟؟؟
  • مهدی IR ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
    16 3
    بازچه نقشه ای کشیدن آقایون؟
  • IR ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
    13 15
    این مفهوم پرواز دلار را میده. 20000 تومان در اردیبهشت ماه
    • IR ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
      10 9
      موافقم. هر جا صحبت از قاچاق و بگیر و ببند باشه دلار پرمیکشه
    • IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
      2 0
      وقتی شد بیست هزار تومن یه چمدون بخر با اون دلارایی که خریدی از این کشور در رو.چون وقتی بشه بیست تومن مملکتی دیگه وجود نداره.تولید کننده هامون به سازمان صنایع گفتن رو 6 تومن ما هیچ تولیدی نداشتیم.و تولید ما تو این مدت صفر بوده بخاطر بلاتکلیفی
    • IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
      2 0
      هر وقت گرمای هوا به 100 درجه رسید و حیات امکانپذیر بود با دلار 20000 تومنم مملکت دوام میاره . آخه چقدر چرت و پرت . همین 4200 هم از توان جامعه خارجه و تورم زاست
  • IR ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
    10 4
    دلار3200 کی بوده؟؟ چرا حرف دروغ میزنید اقا
  • ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
    18 4
    آخ که فردا بیمارستان ها پر سکته ای دلاره
    • IR ۰۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
      1 1
      زودباوری برادر . عملا دلار به صورت اسکناس به اعداد غیرقابل باور خواهد رسید.
    • IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
      1 2
      خوب دیگه وقتی به اعداد غیر قابل باوری رسید دیگه مملکتی وجود ندار که تو بخوای توش زندگی کنی.زود در برو پ
  • عدالت NL ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
    23 2
    روحانی 92 افزایش قیمت دلار بالای 1500 تومان نتیجه سوء مدیریت است - نه تحریم ها جهانگیری ما 3 سال بر روی سهام عدالت کار کردیم تا مردم لذت سهام دار بودن را ببرند روحانی آنچنان رونق اقتصادی ایجاد کنیم که مردم احتیاج به یارانه 45000 تومانی نداشته باشند
  • علی US ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
    0 1
    تصمیم خوبی است برای آرامش دادن به بازار که واقعا نیاز داشت و کمک به کسایی که تجارت میکنند در حدود کوچک که ورشکسته نشوند،اما اینکه قیمت دستوری چه مدت دوام داشته باشد سئوال بسیار سختیست که متاسفانه در این شرایط جواب واحدی حتی بین متخصصین درجه یک اقتصادی هم براش وجود ندارد ،به هر حال از هیچی و سکوت بهتر بود امید به خدا که هرچی "خوبه" پیش بیاد که اقتصاد مال همه مردم ایرانه وحدت رو حداقل در این زمینه نباید شکست.
  • IR ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
    1 0
    همین جماعت وهم حزبیهایشان در دولت احمدی نژادانتقادمیکردندوفرمول ودلیل میاوردندکه تثبیت نرخ دلار دستوری نمیشود وحالا خودشون همان اشتباه وبهتربگم بازی رو راه انداختند!!!اهداف پشت پرده ومنفعت طلبی های خاص وزد وبندهای ویژه وپنهان بعضی آدمارو به چه کارهای غیراخلاقی وا میداره!!!
  • IR ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
    29 2
    این یعنی دولت خودش دلار را گران کرد چون تا دیروز میگفت دلار دولتی ۳۷۰۰ الآن یک شبه دلار دولتی شد ۴۲۰۰ عجب اشتباه خطرناکی
    • IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
      2 0
      دولت اگر واقعا تک نرخی شده باشه خیلی خیلی مهمه.چون تا حالا اون ارز مبادله ایی معلوم نبود به کی داده میشد اگه این طرح با موفقیت انجام بشه کاملا به سود تولید کننده ایرانی خواهد بود.
  • IR ۰۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
    3 1
    شما که مخالف تعیین دستوری قیمتها بودید!
  • IR ۰۳:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
    1 0
    به یک عده با این قیمت میدن اینام بازار ازاد میفروشن
  • اکرم US ۰۴:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
    1 1
    سکته کردن اونهایی که دلار خریده بودن به امید گرانتر شدن ارز همانا و سوزش منتقدان و کامنت دهندگان مشرقی! در این چند روز ، همان .
  • FR ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
    1 1
    در زمان تحريمها دلار ٣٠٠٠ تومان بود اين هم تقسير احمدي نژاد شد دوباره
  • US ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
    5 0
    بعضي ها هنوز اميد دارن كه اين دولت فقط حرف بزن كار مثبت انجام ميده. هنوز باورشون نشده كه همش نمايشه. اخه ساده لوحي تا كي !!!! با عدم كنترل بازار ارز اين همه جامعه را متشنج كرده كافي نيست كه بفهميد كاسه اي زير نيم كاسه است!!!!
  • IR ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
    3 0
    آفرین . همونطور که سریع گرونش کردن سریع هم ارزون میکنن . کلا دست خودشونه . به مرگ گرفتن به تب راضی بشی . مردم عاقل و با شعور هم درود بفرستید بهشون فکر نکنن لال هستید
  • US ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
    2 2
    قیمت دلار که دست دولت ها نیست که کم و زیادش کنند مدیریت غلط چند دهه ای همیشه باعث کاهش ارزش پول ملی و افزایش قیمت دلار شده است وقتی دولت میگه دلار از فردا 4200 تومان این یعنی اون اختلاف قیمت با قیمت واقعی دلار را خودش باید تقبل کنه
  • ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
    3 0
    اقدام خوبیه تا این دلالان خائن ورشکسته بشند
  • ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
    0 0
    وای بیچار شدم
  • ایرانی IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
    3 0
    فقط روحانی بادست جهانگیری آخرین میخ تابوت اصلاحات را کوبید
  • احمدحواجوند IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
    2 0
    ازبرعرضگی ماهرروز یک پالن بتن مامیکنند
  • US ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
    7 0
    آقای جهانگیری شما هم که کارتون شده لوله کردن!!!! مناظره سوم، روحانی: آقای قالیباف! شما که همیشه طرحت لوله کردن بود و همیشه می‌گفتید من این دانشجویان را ظرف دو ساعت لوله می‌کنم. اگر جلوی شما را نمی‌گرفتم که امروز دانشگاه‌ها پر از لوله بود. پس نتیجه اخلاقی این که بازار ارز هم باید لوله بشه!!!! یا اینکه لوله کردن هم همیشه بد نیست؟؟؟؟
  • IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
    1 0
    زمان ثابت خواهد كرد كه اين طرح هم همانند طرح بهمني شكست خواهد خورد آنچه مَي ماند بدبختي مردم است وگرنه همان محمود بهمني اكنون نماينده مجلس از ساوجبلاغ است
  • امیر IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
    3 0
    سلام متاسفانه از 3700 دلار رو کردن 4200 عوارض خروج رو که اصلا معنی نداره کردن 220000 تومن یعنی در کنار این بازی ها بقیه کارا رو میکنن و اصلا به فکر مردم نسیتن
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
    4 0
    شیب ملایم دلار علی برکت الله
  • DE ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۴
    0 0
    ارز 4200 تومان یک ارز مجازی خیالیست که در بازار وجود ندارد چون اصلا با چنین نرخی به بازار تزریق نشده . با بستن و گرفتن هم مشکلاتی که باعث بحران ارز است که یکی آنها بی کفایتی دولت در مدیریت است حل نمی شود . با تهدید و الدرم بلدرم خرید و فروش ارز ، زیرزمینی میشود با بهای بالا تر . دولت با رندی در گیر و دار این التهاب بهای ارز رسمی را بالا برد وحالا هم از خرید و فروش مخفیانه آن بوسیله عوامل خود سود دوبله می برد.دولت روحانی مثل زن شلخته ایست که بجای جاروکردن آشغالها ، آنها را زیر فرش می زند تا کسی نبیند . بحران ارز مثل نارضائی مردم از نا کار آمدی دولت و سر خوردگی از روحانی ، آتش زیر خاکستر است ..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس